Oonko mä maailman ainoo ihminen joka on ihan onneton laskujen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton tapaus!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton tapaus!

Vieras
Oikeesti, oon kolmekymppinen ihminen. Olen asunut omillani 15-vuotiaasta, eli puolet elämästäni, toki alkuun vanhemmat auttoi vuokrassa tarvittaessa kun vielä opiskelin. Mutta laskuni hoitanu siitä asti itse.
Luottotiedot mulla on kunnossa ja harvoin tulee karhukirjeitä, mutta oon ihan onneton silti niiden kanssa :D

Mull ei edelleenkään ole mitään käryä missä vaiheessa kuuta tulee mikäkin lasku, minkä suuruinen se mahdollisesti on, en välttämättä edes tiedä mikä mikäkin lasku on :ashamed: Ei mitään muistikuvia milloin olen mitäkin viimeksi maksanut tai mitä laskuja on vielä tulossa. Ja mulle ei tule esim.lehtiä tai muuta "ylimääräistä".

Mulla on myös joka kuukausi tilanne et ei oo aavistustakaan paljonko tilillä on rahaa. Onneksi se lähes aina menee niinpäin et kituutan kun kuvittelen siellä olevan vaikka 100e ja siellä onkin melkein 300e....

Tällä kylällä on yksi ainoa automaatti ja ihan vastakkaisessa suunnassa missä yleensä asioin, eli käteistä mulla ei ole juuri koskaan, enkä tykkää nettipankista yhtään :D Musta on jotenkin vastenmielistä käydä siellä nettipankissa katsomassa tilitietoja :O

Olenko mä maailman ainoa ihminen joka on tällanen...? :ashamed: :D

Itse olen juuri toisenlainen, enkä oikeastaan näe mitään virnistelyn aihetta tuollaisessa. Nettipankki vaan puhelimeen ja otat tavaksi käydä kerta päivään katsomassa. Laskut voit kirjata ylös vaikkapa puhelimen kalenteriin.

Itse olen juuri toisenlainen, enkä oikeastaan näe mitään virnistelyn aihetta tuollaisessa. Nettipankki vaan puhelimeen ja otat tavaksi käydä kerta päivään katsomassa. Laskut voit kirjata ylös vaikkapa puhelimen kalenteriin.

No kyllä mä vähän virnistelen tälle touhulleni....
Mun puhelin on mallia miekka ja kirves ja hoidan sillä tasan puhelut ja tekstiviestit ja se riittää mulle, tiedä häntä pääseeks tolla ees nettiin... Mä en oo mikään tietotekniikan ylin ystävä, hoidan tietokoneella kaikki pakolliset ällöt raha-asiat...
Puhelimen kalenteria en osaa käyttää. Tai OSAAN, mutta en osaa :D Mä en osaa käyttää mitään kalenteria. Ostan joka vuosi kalenterin, kirjaan sinne asioita viikon tai kuukauden ja sit se jää jonnekin pölyttymään. That´s me....

Kuullostaa tutulta! :) Mutta en mä mitään hätää näe jos asiat kuitenkin sujuvat. Eikä niitä tilejä tartte kyllä joka päivä käydä tarkistamassa. Ja kalenterista.. Itsekään en todellakaan "osaa" käyttää puhelimen kalenteria, kun harvoin kännykkä kädessä hengailen mikäli en soita tai lähetä viestiä, mutta mulla on toiminut seinäkalenteri. Ennen lapsen syntymää sekään ei oikein toiminut. Tykkäsin pitää asiat päässäni muistissa ja se toimikin hyvin. Kun lapsi tuli huomasin, että en enää muistanut samalla tavalla kuin ennen ja ostin seinäkalenterin, joka roikuu keittiön seinällä, ja sitä tuijottelen aamuisin kahvikuppi kädessä. Siihen voisi varmaan merkata, milloin viimeksi mikäkin lasku on tullut ja paljonko se on ollut.. Voisi ehkä itsekin kokeilla.. :D

Miten voi olla vaikeata katsoa verkkopankissa saldo samalla kun maksaa laskut? Miten tommonen voi olla jollekin noin mahdotonta? En ymmärrä. Me ei varmaan tultais toimeen yhtään oikeassa elämässä..

Mulla on ihan sama homma. Erittäin harvoin maksumuistutuksia, perintätoimistosta tullut mun elinaikana 1 kirje, mutta mitään käryä ei ole tulevista laskuista. En seuraa laskutusjaksoja tai muita sellaisia, maksan ne laskut palkkapäivänä, jotka siihen mennessä ovat tulleet. Sitten kerään taas kuukauden laskuja pinoon ja maksan ne seuraavana palkkapäivänä. En edes avaa kuoria sen kuukauden aikana, heitän ne laskun näköiset kuoret pinoon ja avaan sitten kun palkkapäivä on. Jos joku lasku on mennyt esim. lehtien välissä paperinkeräykseen, niin siitä tulee sitten muistutuslasku. Aika usein maksan vahingossa jonkun laskun kahteen kertaan, jos ensin maksan sen siitä "tämän kuun nipusta" ja heti laskunmaksupäivän jälkeen on tullutkin jo samasta laskusta karhu, niin maksan sen tajuamatta, että olen sellaisen jo kerran maksanut.
En tiedä tuleeko vakuutusmaksu yhdessä, kahdessa vai neljässä erässä, näin ollen mulla ei ole mitään tietoa, mitä vakuutukseni maksaa vuodessa. Sama homma sähkölaskun ja autoveron kanssa. Ja niiden muutaman lehtitilauksen kanssa. Jonain kuukautena laskuihin menee enemmän rahaa, silloin käydään sitten vähemmän ulkona syömässä.

Minä olen samanlainen ja jopa pahempi. Minulla ei ole nettipankkia ja maksan laskut konttorissa. Kerran kuussa katson laskujen jälkeen paljonko rahaa on jäljellä ja niillä mennään mitä on. Laskut maksan ennemmin tai myöhemmin. Juuri äsken meni puhelin kiinni, kun en ollut maksanut laskua. Toinen kerta elämässäni kun niin käy. Olen 26v. Luottotiedot ovat kunnossa eikä ulosotossa ole ikinä ollut senttiäkään. En ole persaukinen, vain huonomuistinen ja välinpitämätön. Olen myös todella tuhlaileva. Mieheni on onneksi toista maata

Säästä tilille isompi pohjakassa, vaikka joku pari-kolme tonnia. Lisäksi laita tulemaan hälytys kännykkään, jos saldo menee alle 500 euron ( jos sun pankissa on tällainen toiminto saatavilla). Minäkään en yleensä tiedä paljon tilillä on rahaa ja milloin laskuja on tulossa (paitsi isommat vakuutuslaskut ja vastaavat), mutta se ei ole ongelma, jos tilillä on aina riittävästi rahaa.

Oot sä kyllä hiukan erikoinen, mutta jos pärjäät ittesi kanssa niin ongelmaa ei ole. :D

Olen minäkin huoleton ja sekaisin laskuista, mutta se johtuu vain siitä että mulle tulee todella vähän maksettavia laskuja, jotka siis joudun itse omin kätösin maksamaan nettipankissa.
Ehkä 1 tai max. 2 kpl kuukaudessa, jos sitäkään.

Eli suosittelisin sullekin yritystä minimoida nuo laskujen määrät.

On samanlaisia! Vihaan laskujen maksamista. Se jostain syystä tekee ihan kiukkuiseksi.. En kyllä tiedä miksi :D Mietin viivakoodin lukijan ostamista jos se jotenkin helpottaisi sitä maksamista.

Mä en kans jaksa pitää lukua koska mikäkin lasku tulee. Toki noi isot asumisen menot on muistissa.

Mulla onkin tilillä aina sellainen 2000 tonnia rahaa, niin on ihan sama koska se puhelin- yms. pikkulasku tulee. Jos mulla olis 300 tilillä, saisin hepulin.

Ja ny joku käy käriseen, että millä sitä ton 2000 tilille saa. Mulla se jäi vuosia sitten veronpalautuksista. Vakityö on, niin tulot tasaiset. Myös menot aikalailla. Ja kun on tota rahaa vähän tilillä, ei ole myöskään katastrofi, kun pesukone juurkin levis. Nyt säästän taas takaisin tilille rahaa.

Yhteistyössä