Oonko mä itsekäs??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paljonkohan tommonen 20km matka taksilla maksaisi? Yöllä siis. En oo juuri taksia käyttäny niin ei oo mitään hajuakaan hinnoista, yöllä on kai kalliimpaa kuitenkin? Sitten olisin vauvan luota pois maksimissaan 5h. Tarkoitus on ottaa vain muutama, mies varmaan ottaa vähän enemmän. Mä lähtisin lähinnä tanssimaan ja rentoutumaan niin etten kuitenkaan krapulassa olisi seuraavana päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
En lähtisi! Liian pieni yökylään! Voisitko keksiä jotain muuta, esim. shoppailua, elokuvia, ulos syömään tms. sillä tavalla että et olis yötä pois vaan muutaman tunnin vain. Tai jos lähtee "kapakkaan" niin selvin päin ja vauvan luokse yöksi.

Mikä yöksi hoitoon jättämisessä on kamalampaa kuin päivällä hoitoon jättämisessä? Yöhoitoa lapsi ei välttämättä edes huomaa kunnolla. Kuten ap:kin mainitsi, hän lattaisi lapset nukkumaan illalla ja heti aamusella hakisi kotiin.

Kuten joku muukin kirjoitti, jos vaan pullo kelpaa, niin totta kai saat pitää vapaaillan!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta olisi ehkä parempi os esim. isä jäisi hoitamaan noin pientä. Muuten ihan ok.

Isä kyllä hoitaa vauvaa kun mä olen kotona, mutta yksin ei uskalla jäädä vauvan kanssa. On niin epävarma noin pienen kanssa, poikaakin hoitaa jo nykyään mutta ei uskaltanut jäädä hänenkään kanssa yksin ennenkun poika täytti 1v.

:o

Siis yöksi yksin, kyllä yli puolivuotiasta pari tuntia hoiti... Onko tää sitten jotenkin kummallista?
Mulla tulee itellekin epävarma olo kun näkee miten epävarma mies on jos vauva itkee. Ei oikein tiedä mitä pitäisi tehdä eikä erota onko vauvan nälkä vai väsy jne.

Harjoitus tekee mestarin. Eihän sitä voi ikinä oppia jos ei "harjoittele" kasvun paikka mielestäni. Ja kun vauva on hetken itkenyt niin varmasti ymmärtää mikä vauvalla on hätänä. Näin ainakin oma mieheni oppi ja kaksi vauvaa hoitanut esimerkillisesti.

Minä lähdin ensimmäisen kerran tuulettumaan kun tyttö oli 2 kk ikäinen. Itse teet päätöksen lähdetkö vai et. Mutta jos koet että huilitauko olisi paikallaan niin lähde. Ei meidän pimulle mitään traumoja jäänyt ja hyvin olivat mummin kanssa pärjänneet yön :)

Minusta olisi ehkä parempi os esim. isä jäisi hoitamaan noin pientä. Muuten ihan ok.

Isä kyllä hoitaa vauvaa kun mä olen kotona, mutta yksin ei uskalla jäädä vauvan kanssa. On niin epävarma noin pienen kanssa, poikaakin hoitaa jo nykyään mutta ei uskaltanut jäädä hänenkään kanssa yksin ennenkun poika täytti 1v.

:o

Siis yöksi yksin, kyllä yli puolivuotiasta pari tuntia hoiti... Onko tää sitten jotenkin kummallista?
Mulla tulee itellekin epävarma olo kun näkee miten epävarma mies on jos vauva itkee. Ei oikein tiedä mitä pitäisi tehdä eikä erota onko vauvan nälkä vai väsy jne.

Harjoitus tekee mestarin. Eihän sitä voi ikinä oppia jos ei "harjoittele" kasvun paikka mielestäni. Ja kun vauva on hetken itkenyt niin varmasti ymmärtää mikä vauvalla on hätänä. Näin ainakin oma mieheni oppi ja kaksi vauvaa hoitanut esimerkillisesti.

Nyt te saatte tän kuulostaa sille että mun mies on täys tunari. :D Ei tosiaan. Kyllä hän varmaan pärjäisikin vauvan kanssa, mutta ei uskalla jäädä, pelkää jotenkin sitä vauvan itkua ettei osaakaan hoitaa. Ja sitten mullakin on epävarma olo että mitä jos ne parkuu molemmat kotona kilpaa(noin niinkun vertauskuvallisesti).

Alkuperäinen kirjoittaja Päivä/yö?!:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
En lähtisi! Liian pieni yökylään! Voisitko keksiä jotain muuta, esim. shoppailua, elokuvia, ulos syömään tms. sillä tavalla että et olis yötä pois vaan muutaman tunnin vain. Tai jos lähtee "kapakkaan" niin selvin päin ja vauvan luokse yöksi.

Mikä yöksi hoitoon jättämisessä on kamalampaa kuin päivällä hoitoon jättämisessä? Yöhoitoa lapsi ei välttämättä edes huomaa kunnolla. Kuten ap:kin mainitsi, hän lattaisi lapset nukkumaan illalla ja heti aamusella hakisi kotiin.

Kuten joku muukin kirjoitti, jos vaan pullo kelpaa, niin totta kai saat pitää vapaaillan!

No vaikka se, että jos päivällä on poissa 3 tuntia shoppaamassa tai leffassa, niin näkee sen lapsen sitten heti, mutta jos on koko yön poissa, niin lapsi on ilman äitiä 12 tuntia. Mitäs sitten jos se lapsi ei nuku kun ei ole äiti lähellä ja itkee koko yön? Mä en vaan voisi jättäänoin pientä noin pitkäksi aikaa, sama se nyt on mihin vuorokauden aikaan olisi liikkeellä, eli esim. illalla ysiltä baariin ja puoleltaöin takaisin, voisin kuvitella lähteväni.

Nää on niin mielipidekysymyksiä, mutta mä en tajua miksi hommaa lapsia jos pitää 2 kk ikäinen jättää hoitoon tuntikausiksi. Kyllä sitä omaa aikaa voi ottaa vähän vähemmänkin aikaa kerrallaan. Jostain muistan lukeneeni ohjesäännön, että vauvan ikä kuukausina on se,miksi aikaa voi jättää hoitoon, eli 1 kk ikäisen tunniksi ja 4 kk ikäisen 4 tunniksi. Kuulostaa mun korvaan ihan järkevälle.

Nyt hoitajan kanssa juttelin, ja hän ehdotti että tulisi oman lapsensa kanssa meille yöksi. Eli mä laitan lapset nukkuu, sitten otan kotona pari ja lähden baariin miehen kanssa, ja sitten tietty kotiin yöksi. :)
Ja toki hoitaja soittaa jos ongelmia tulee, tulen sitten kotiin kymmenessä minuutissa, joten taidan uskaltaa lähteä. :) Hoitaja lupasi vielä meikata ja laittaa hiuksenikin, ja aamulla vielä vie poikaa ulos niin mä saan nukkua vauvan kanssa pitkään.

Nyt hoitajan kanssa juttelin, ja hän ehdotti että tulisi oman lapsensa kanssa meille yöksi. Eli mä laitan lapset nukkuu, sitten otan kotona pari ja lähden baariin miehen kanssa, ja sitten tietty kotiin yöksi. :)
Ja toki hoitaja soittaa jos ongelmia tulee, tulen sitten kotiin kymmenessä minuutissa, joten taidan uskaltaa lähteä. :) Hoitaja lupasi vielä meikata ja laittaa hiuksenikin, ja aamulla vielä vie poikaa ulos niin mä saan nukkua vauvan kanssa pitkään.

Oi, tuohan kuulostaa hyvälle!! Mukavaa iltaa!

Mulla on 2v poika ja 2kk tyttö... Ja mieli tekisi lähteä tuuletumaan viikonloppuna. Lapsille olisi luotettava ja hyvä hoitaja, molemmat menisivät samaan paikkaan tytön kummille. Poika on ollut siellä ennenkin, ja vieraillaan usein muutenkin puoli ja toisin.

Vähän mietityttää kun tuo tyttö on niin pieni vielä... Mutta mulla on ollut vapaailta viimeksi silloin kun poika oli 6kk, tai oli myös viime kesänä mutta olin raskaana silloin ja aika meni vain nukkumiseen. Nyt sitten olisi mahdollisuus lähteä, seuraava mahdollisuus tulee vasta kuukausien kuluttua kun tuo hoitaja lähtee kauemmas töihin...
Mene vaa!!!Miks et voi??? :D :D :D hop hop :D

Yhteistyössä