[QUOTE="aapee";23722676]No ei 1v9kk ja 4vuotiasta voi oikein verrata keskenään. Tai muutenkaan näitä tapauksia joissa lapsi on ollu ilman valvontaa VEDEN ÄÄRELLÄ. Meillä ainakaan ei oo vettä mailla halmeilla että jos jotain tapahtuiskin niin hukkumaan ne ei pääse. Tietenkin jokainen järkevä vanhempi tajuaa että jos lapsen hiekkalaatikon vieressä on vesiallas niin silloin 1v9kk ei voi olla ilman valvontaa ulkona. Mä en päästäis ees meidän 7vuotiasta yksin ulos jos pihassa olis joku vesilammikko tms tai jos asuttais järven tai joen lähellä. Vähän ontuva tuo vertaus kyllä mun mielestä.[/QUOTE]
Kyllä 3-4 vuotias on kuitenkin pieni. verrataanhan täällä 6 ja 4 vuotiastakin toisiinsa, ja minä kun en verrannut neljä vuotiasta tässä siihen 1,9 vuotiaaseen vaan kerroin faktaa miten äidinvaistot voivat pettää äideillä. tarkoittaen sitä, ettei se ole todellakaan aina lapsen edunmukaista kaikki teot mitä äidit tekevät, äidit voivat toimia myös lapsen edunvastaisesti tajuamatta sitä. Ja tuossakin tapauksessa on täytynyt turvallisuudentajun pettää ja pahasti.
. Jos 6 vuotiaan on tarkoitus opetella yksinoloa noin niinkuin kasvatusalan ammattilaisten näkökulmasta, teillä se raja on laskettu muutamalla vuodella alaspäin ihan ominpäin monellakin. Ajatellaan, että ehkä se alle 4v on melkein sama kuin eskari-ikäinen, vaikkei todellakaan ole.
kyllä 3 vuotiaan laskeminen ilman valvontaa on heitteillejättö, ei sen ikäistä saa jättää kotiinkaan yksin. Kysy asiaan mielipidettä vaikka sosiaaliviranomaisilta nimettömänä. Se ei ole mikään syy jättää pientä yksin, että on muitakin lapsia. kaikista lapsista tulee huolehtia. 3-4 vuotias tarvitsee vielä valvontaa ulkona. Vaikka leikkisikin aina nätisti, ei mulle tulisi mieleenkään jättää yksin taas noin pientä, ja ihmettelen suuresti jos joku noin toimii. Soittaisin nähdessäni ensimmäisenä sosiaalipäivystykseen tuollaisesta.