Oonko ihan nipo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ketuttaa

Vieras
Rupes niin keittämään tuo miehen käytös, jälleen kerran.

Tilanne siis se, että oon kotona kahden lapsen kanssa ja yöt on välillä tosi levottomia eli monta herätystä ja aamulla nousevat noin kuuden maissa, joskus aiemminkin. Mies käy töissä ja "saa" nukkua joka päivä arkena pidempään kuin minä, ilman velvotteita yöheräilyistä.

Meillä on sopimus, että viikonloppuisin molemmat saa nukkua aamulla pitkään vuoropäivin. Noh, minun vuoroni oli siis tänään ja heräsin kun lapset oli jo päikkäreillä, mies heidän kanssaan. Minulla oli tänään sovittuna muutama tunti omaa aikaa, mutta sopimani meno peruuntui. Ehdin juuri kahvit keittää kun muksut heräs ja ehdin sanoa miehelle että menoni peruuntui, niin hän vaan ilmoittaa jatkavansa unia ja menee alakertaan nukkumaan.

Siis ainoa aamu, kun mulla on mahdollisuus edes teoriassa juoda aamukahvit rauhassa ja lähteä viettämään omaa aikaa niin mies vaan jatkaa uniaan! Tais olla rankka yö.. Niin hitto vie mulla on lähes joka yö...

Olen sanonut monta kertaa, etten tykkää siitä että hän vain ilmoittaa menevänsä unille noin. (ei siis todellakaan ollut eka kerta)

Lisäksi körsin pitkittyneestä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja kotitöitä hoidan kun jaksan. Eilen puunasin keittiön viimeisen päälle ja kun herään, on keittiön pöydällä ja tiskipöydillä likaisia astioita, murusia, muuta krääsää nuudelien jämiä. Ärsytys on huipussaan. Keittiön töihin mies ei siis osallistu millään tavalla, nuo nuudelitkin on sen bravuuri :/ sanoin, että voi laittaa vaikka broisku-koivet uuniin (ei luulis olevan liian vaikeaa) niin tämä tekee vaan lapsille noita nuudeleita, niinkuin lähes joka lauantai! Astioita siis ei voi laittaa koneeseen, jos siellä on puhtaat astiat. (miehen osuus kotihommista on, että järjestelee olohuoneen ja lastenhuoneen kun tulee töistä, minun vastuulla on käytännössä kaikki muu)

Sori jos on sekavaa tekstiä, ärsyttää niinhirveästi. Ja ulkonahan mies ei oma-alotteisesti voi lasten kanssa käydä.. Arghhh!

Oonko liian nipo jos huomautan asiasta miehelle jälleen kerran vai annanko olla? Ja mies kiukuttelee siitä kun mua ei kiinnostaa harrastaa seksiä. Miksihän ei? Velvollisuudesta suostun kerran viikossa, mut sekään ei riitä. Huoh.

Ihan varmaan huomenna ilmoitan meneväni nukkumaan kun hänen sovittu menonsa ja oma aika alkais.. Oon kyl monesti koittanu toimia samoin, mut sit meidän viikonloput menee siihen, että vuorotellen vain nukutaan ja perheen yhteistä aikaa ei jää juuri ollenkaan :( ja tästäkin ollaan keskusteltu...

Siis sun mies antoi sun nukkua pitkään ja herättyäsi hän meni itse takaisin nukkumaan..? Ja sinä suutuit, koska olisit tämän lisäksi halunnut juoda kahvit rauhassa...?

Ootko koskaan miettinyt, että miehesi on vaan väsynyt, kun menee nukkumaan noin? kai hänelläkin on oikeus olla rasittunut, jos käy töissä? Mieti missä miehesi onnistuu ja kehu häntä niistä asioista. Silloin on helpompi ottaa esille myös noita sun ärsyttäviäkin asioita, kuten ettei siivoa jälkiään keittiössä. Kai sinussakin on jotain, mikä miestäsi ärsyttää? Näistä asioista voi vaan keskustella ja jos se ei syystä tai toisesta onnistu eikä tuota tulosta niin sulla on kaks vaihtoehtoa... Joko lopetat asiasta mainitsemisen ja elät sen kanssa, että miehessäsi on sinua ärsyttäviä vikoja tai sitten valitat niistä hänelle kokoajan ja syöt samalla parisuhdetta.. Mä tein jälkimmäisen ja nyt elellään asumuserossa :S Keskustelkaa rauhallisesti näistä asioista ja koittakaa löytää kompromisseja.. Ja vastaus kysymykseesi, oot vähän nipo :) Mutta mä ainakin ymmärrän sua täysin! Koita silti löytää positiivinen puoli näistäkin asioista mitkä ärsyttää niin ehkä ne on sitten helpompia kestää :)

Yhteistyössä