Oonko huono kotiäiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *ap*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi kun olisikin ihanaa, kun olisi niitä ketä voisi tavata ja kutsua kylään!
Lähes kaikki kun ovat päivisin töissä.. Ja ne muutamat kaverit, jotka kotona, asuvat sen verran kauempana etttä nähdään ehkä kerran kuukaudessa.

Joo, ei mullakaan ole kuin yksi äiti, ja hänkin asuu n. tunnin matkan päässä, joten ei tule nähtyä kuin pari kertaa/kk. Mutta kiva noinkin.

Siksipä vienkin lapsen avoimeen päiväkotiin, kun tuo on niin sosiaalinen tapaus, ja kotona olo käy kyllä pidemmän päälle tylsäksi ellei välillä käy jossain.

Järjestetäänkö teidän kirjastossa mitään satutunteja tms?

Joo, ei mullakaan ole kuin yksi äiti, ja hänkin asuu n. tunnin matkan päässä, joten ei tule nähtyä kuin pari kertaa/kk. Mutta kiva noinkin.

Siksipä vienkin lapsen avoimeen päiväkotiin, kun tuo on niin sosiaalinen tapaus, ja kotona olo käy kyllä pidemmän päälle tylsäksi ellei välillä käy jossain.

Järjestetäänkö teidän kirjastossa mitään satutunteja tms?

Itseasiassa mä en tiedä noista satutunneista, pitää ottaa heti selvää. Kiitos ! :)

Ai niin, ja tulee usein ostettua uusia lelujakin vauvalle että viihtyisi edes vähän paremmin leikkimässä. Ja mäkin kyllä vähän odotan aikaa että vauva on "edes" sen 2v, jollon leikkii jo paremmin. Mun mielestä alle 2v lasten kanssa on kyllä vähän kuivaa :rolleyes:. Varsinkin kun tuo ei vielä kävele. Saa olla koko ajan kantamassa.

Ai niin, ja tulee usein ostettua uusia lelujakin vauvalle että viihtyisi edes vähän paremmin leikkimässä. Ja mäkin kyllä vähän odotan aikaa että vauva on "edes" sen 2v, jollon leikkii jo paremmin. Mun mielestä alle 2v lasten kanssa on kyllä vähän kuivaa :rolleyes:. Varsinkin kun tuo ei vielä kävele. Saa olla koko ajan kantamassa.

Meidän pitäisi uusia leluarsenaalia, alkaa olemaan jotkut lelut jo liian vauvaisia :D.
Meiän lapsi kyllä viihtyy yksikseen touhuamassa tosi hyvin, mutta kun jotenkin siitäkin tuntee huonoa omaatuntoa, vaikka tiedän että on hyvä kun osaa yksin leikkiä.

Mä tsekkasin sen satutunti asia, alkavat myöhemmin syksyllä :)

Ei se meilläkään tuon kummoisempaa ollut. Puistossa tosin oli lähes aina muitakin lapsia, joten sai melkein päivittäin nähdä muitakin lapsia. Me käytiin paljon metsässä, ihan vain vaikka istumassa puun rungolla, syömässä eväät ja ihmettelemässä luontoa. Lapsi rakasti / rakastaa olla metsässä kun siellä on niin paljon kaikke tutkittavaa. Mullekin oli mukavaa vaihtelua puiston, pihan ja kirjaston sekaan nuo metsäretket :)

Nyt 2,5-vuotiaana kaipaa jo muita lapsia ympärilleen, kyselee kavereita jos ei olla vaikka pariin päivään oltu kuin perheen kesken ja pyytää hakemaan naapurin pojan ulos jne.. Toki on hyä että alle pari vuotiaskin jo näkee muita ihmisiä, mutta luulisin että leikkikavereiden kaipuu tulee sitten vasta vähän myöhemmin.

Ei se meilläkään tuon kummoisempaa ollut. Puistossa tosin oli lähes aina muitakin lapsia, joten sai melkein päivittäin nähdä muitakin lapsia. Me käytiin paljon metsässä, ihan vain vaikka istumassa puun rungolla, syömässä eväät ja ihmettelemässä luontoa. Lapsi rakasti / rakastaa olla metsässä kun siellä on niin paljon kaikke tutkittavaa. Mullekin oli mukavaa vaihtelua puiston, pihan ja kirjaston sekaan nuo metsäretket :)

Nyt 2,5-vuotiaana kaipaa jo muita lapsia ympärilleen, kyselee kavereita jos ei olla vaikka pariin päivään oltu kuin perheen kesken ja pyytää hakemaan naapurin pojan ulos jne.. Toki on hyä että alle pari vuotiaskin jo näkee muita ihmisiä, mutta luulisin että leikkikavereiden kaipuu tulee sitten vasta vähän myöhemmin.

Pitääpäs meidänkin aloittaa noi metsäretket:)
Jotenkin sitä tuntuu, että viimeaikoina itsestä on tullut jotenkin saamaton..

Pitääpäs meidänkin aloittaa noi metsäretket:)
Jotenkin sitä tuntuu, että viimeaikoina itsestä on tullut jotenkin saamaton..

Tuo on tuttu tunne varmasti monelle. Kotona oleminen (varsinkin yhden lapsen kanssa) nyt vaan on aika puuduttavaa touhua. Mun mielenterveyden pelasti samassa tilanteessa olevat mammakaverit, mutta jos sellaisia ei ole lähipiirissä niin sitten vaan tekemään ihan mitä vaan päivisin, josta saa vähän vaihtelua :)

[QUOTE="Jenis";28962752]Tuo on tuttu tunne varmasti monelle. Kotona oleminen (varsinkin yhden lapsen kanssa) nyt vaan on aika puuduttavaa touhua. Mun mielenterveyden pelasti samassa tilanteessa olevat mammakaverit, mutta jos sellaisia ei ole lähipiirissä niin sitten vaan tekemään ihan mitä vaan päivisin, josta saa vähän vaihtelua :)[/QUOTE]

Kiitos tästä :)