Oonko hullu jos pistän ton saunan päreiks?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "remontoija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"remontoija"

Vieras
Olisinko ihan hullu jos kylppärirempan yhteydessä hankkiutuisinkin eroon tuosta meidän saunasta ja laittaisin tilalle ammeen ja muutenkin vähän väljentäisin ja ehostaisin tuota meidän superahdasta kylppäriä???

Meillä ei koko perhe (5 henkee) mahdu muutenkaan saunaan samaan aikaan, eikä me siksi oikeen koskaan saunotakaan. Pyykkejä vaan säilötään siellä. Tuntuu täällä Espoossa tilanhaaskaukselta pitää tuota jotain 3x3m koppia turhanpanttina. Rivarista siis on kyse eli ei oo mitään taloyhtiön saunaakaan.

Sen kyllä aattelin että laitetaan kuitenkin se saunan lämpöeriste laattojen alle ja pidetään tuo hormi auki ja muutenkin suunnitellaan silleen että sais helposti muutettua takaisin saunaksi jos tarttisi. Sit vaan jäisi laatat seiniin, mutta ei se haittais, laittais puiset lauteet ja selkänojat, silleenhän on monessa uimahallisaunassakin.

Mutta mutta onko tää nyt ihan hullu idea?

Minä oon haaveillu et meidän saunan tilalle laitetaan poreamme. Voi olla et jätetään sauna ja tehdään saunan viereisestä vaatehuoneesta tila ammeelle. Sitte joskus..

Moikka, aika ihmeellistä. Moni etsii saunallista asuntoa, etten kyllä itse ainakaan laittaisi saunaa pois. Mielummin tekisin niin että saunaa suurentaisin. Ja suihkut tilalle. Paljon viisaampaa.

Jos nyt lähdetään siitä että meinaatte asua siinä vielä 10-20 vuotta niin sit voi poistaa saunan mutta jos on pienintäkään aikomusta lähitulevaisuudessa myydä asunto niin ehdottomasti sauna säilytettävä.Saunaton asunto ei mene varmaan kovin hyvin kaupaksi.

teidän tapauksessanne muuttaisin turhan tilan enemmän omiin tarkoituksiin sopivaksi, mutta ehdottomasti jättäisin "varauksen", jotta saunan saisi tarvittaessa helposti takaisin :)

Tottakai asunto on asumista varten ja ei se kannata olla epäkäytännöllinen. Toki jos ajattelet välittömästi muuttaa pois, niin silloin mieti saatko muutoksesta rahat takaisin. Muuten teet siitä sellaisen, joka sopii parhaiten teidän käyttöön. Joskus myöhemmin kuitenkin se seuraava ei tykkää sinun kaakeleista, haluaa varmistua vesieristeistä, jne ja tekee sen rempan oli siellä sauna tai ei.

Ei, en käy saunassa ja mulla on jopa 2 saunaa. Toinen toimii varastona talvisin, siitä saisi ihanan kesähuoneen, jos vähän laittaisi...

Me tehtiin juuri noin, hävitettiin sauna ja sen tilalle laitettiin amme ja muutenkin saatiin kylppäriin lisää tilaa ja valoa, ihana tuli... erona taas teihin, me asumme maalla ja meillä on käytössä oleva pihasauna, jossa kylvemme ympäri vuoden, sisäsauna oli vain varastokäytössä.

Amme se vasta turhake onkin..Liukas, työläs ja inhottava.. :D

Eli joo, minusta olisit hullu jos hankkiutuisit saunasta eroon.

Ps. miksi koko perheen pitää mahtua saunaan samaan aikaan?

Minäkin jäin miettimään miksi koko perheen pitää mahtua saunomaan samaan aikaan?
Meillä on sauna johon mahtuu noin 4henkilä jos yksi istuu keskitasolla.
Eli ei mikään valtavan iso sauna mutta palvelee hyvin tarkoitustaan.
Lapset meillä 14v. 7v. ja 4v.
Me käydään usein niin että vanhin menee ensin,sitten jos joku näistä nuoremmista haluaa saa mennä esikoisen kanssa mukaan eli kahdestaan.
Ja sitten me saunomme loppujen kera ja saatamme vielä ilta myöhään karata miehen kanssa sinne kahdelteekin :D

Mutta asunto on asumista varten,teet niinkuin se pavelee teitä parhaiten ;)
Mutta,asunnon jälleenmyyntiä ajatellen,jätä se varaus jos seuraava haluaakin sinne ne laiteet. Näin ei asunnon arvo alene,sauna kun nostaa kuitenkin asunnon arvoa ihan kivasti.

Samaa olen miettinyt ja rivarikämppä mullakin. Viimeisen 15 vuoden aikana tuota saunaa on lämmitetty 3 kertaa, joten tilan voisi käyttää muuhunkin kuin tavaroiden varastoimiseen. Kuitenkin suomalaiset ovat keskimäärin saunahulluja ja jos asuntonsa aikoo myydä, niin saunaa ei kannata ottaa pois. Mun pitäisi lähitulevaisuudessa päättää kylppäreiden remontista, mutta ei huvittaisi investoida kovin suurta summaa saunaan, joka toimii varastohuoneena ja siten estää myös sen kylpyhuoneen käytön kylpyhuoneena. Mun pitäisi siis piakkoin päättää, tehdäänkö remontti myyntitarkoitukseen vai asunko tässä asunnossa loppuun asti.

Yhteistyössä