Oon vähän pettynyt, paikallisen seuran "luistelukoulu"

Babylonin Riippuva Puutarha

Aktiivinen jäsen
26.11.2008
13 509
1
36
Aloitettiin tytöllä luistelukoulu, kun hän tarvitsisi ihan perusopetusta, talvet olleet huonoja eikä meidän lähellä ole ollut oikein kenttiä missä harjoitella. Ilmoitettiin sitten paikallisen seuran luistelukouluun ja ajateltiin että hyvä juttu, varmasti oppii siellä ihan perusluistelun.

Ensimmäinen kerta kun oli ilmoittautumiset vaikutti ihan hyvältä, nyt tuntuu että opetuksen taso on mennyt alas kuin lehmän häntä: siellä on tyttöjen alkeisryhmä kahden nuoren vetämänä, ja viimeksi kun olin katsomassa se 45 minuuttinen oli lähinnä "kuka pelkää mustaa miestä"-tyylistä leikkimistä ja ihme häröilyyn meni aikaa kun tytöt yritti jakaa lapsia ryhmiin ja hihittelivät keskenään, sitten lopuksi toinen ohjaajatytöistä vaan katosi jonnekin. Tuntuu että kun ei ole muita toimitsijoita paikalla niin ne tunnit vaan vedetään jotenkuten.
Ihmettelen milloin opetetaan sitä ihan eteenpäin luistelun oikeaa tapaa vai itsekseenkö se sitten opitaan vaan "leikin varjolla"? Meidän tyttö ei ainakaan vielä osaa ja eteenpäinmeno on semmoista vähän miten sattuu. Syyslukukausi maksaa 80 euroa ja kevät sitten kai toisen mokoman.

??? Vähän oon ihmeissäni.

Tuntuu että pitäis itse katsastaa vapaat jäävuorot ja yrittää koulun ulkopuolella opettaa se oikeantyylinen potkuttelu, mutta siitäkö sitten maksan.

Eli nyt otat järjestäjään yhteyttä ja annat hänelle palautteen.
Ei se järjestäjä taho välttämättä tiedä valitettasti mitä nämä ohjaajat oikein tekevät siellä
tunneilla.
Jos ei kukaan moiti, ohjaajat saa jatkaa, mutta jos alkaa kuulumaan herjaa niin vaihtuu ohjaajat

Ote sivuilta:
"Luistelukoulussa opitaan perusluistelutaito ja oikea luistelutekniikka. Luistelukoulu antaa hyvät edellytykset sekä taitoluisteluun että jääpeleihin. Koululaisille on omat ryhmänsä. Valmentajat ja ohjaajat ottavat huomioon lapsen taidot ja kehitystarpeet." :whistle:

5 viikkona on nyt käynyt, eikä kukaan puutu siihen esim. vaikka tyttö koko tunnin lykkisi menemään vaan toisella luistimella potkutellen.

Meillä alkoi myös luistelukoulu ja näytti ihan hyvälle. Toki sielläkin leikitään alkuun ja loppuun, mutta muu aika onkin sitten harjottelua. Ryhmiin jakokokin oli oikein näppärän näköistä. Anna ihmeessä palautetta, eihän se muuten ainakaan parane.

Monella seuralla kaikki tunnit vedetään vapaa-ehtoisväen voimin. Se tarkoittaa, että otetaan eka vapaaehtoinen. Kulut taas menevät vuorojen kattamiseen. Lasten harrastusten kohdalla toki olen samaa mieltä, että kyllä siellä pitäisi jotain ammattitaitoa olla. Anna palautetta ja myös jaloillaan voi äänestää (jos on joku muu vaihtoehto).

Esim aikuisten osalta seurat voivat tarjota talkooväellä jumpan 40e/kausi ja yrittäjät tarjoavat vastaavaa 40e/kk... Sisällössä voi olla paljonkin eroa tai hyvällä onnella ei yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Monella seuralla kaikki tunnit vedetään vapaa-ehtoisväen voimin. Se tarkoittaa, että otetaan eka vapaaehtoinen. Kulut taas menevät vuorojen kattamiseen. Lasten harrastusten kohdalla toki olen samaa mieltä, että kyllä siellä pitäisi jotain ammattitaitoa olla. Anna palautetta ja myös jaloillaan voi äänestää (jos on joku muu vaihtoehto).

Esim aikuisten osalta seurat voivat tarjota talkooväellä jumpan 40e/kausi ja yrittäjät tarjoavat vastaavaa 40e/kk... Sisällössä voi olla paljonkin eroa tai hyvällä onnella ei yhtään.

No siltä se vähän vaikuttaa. En tiedä onko toista vaihtoehtoa ainakaan ennen ulkojäitä. :(

Yhteistyössä