Oon pilannut kaiken... ihan kaiken..mitenköhän saisin anteeksi

• Viestiketjun aloittaja sattuuliikaa
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hellu";29067039]Rehellisesti sanottuna en tiedä. Adoptioon joutuminenkin on aina lapselle iso trauma ja valtava hylkäämiskokemus, vaikka sen todennäköisesti tajuaakin vasta lapsena. Kun lapseni jonain päivänä haluaa mut tavata ja kysyy miksi annoin hänet pois, mitä mä voi vastata? Siksi kun en saanutkaan sun avullas isääsi takaisin parisuhteeseen kanssani? Miltä luulet että se lapsesta tuntuisi? Tuskin hän tajuaisi että olin nuori ja ongelmainen kun hänet sain. Ja onhan tää mullekin valtava taakka kantaa, siksi ärsyttää kun ihmiset suosittelee adoptiota niin kuin se olis jotenkin tosi paljon helpompi juttu kuin abortti. Itse oon nimittäin tehnyt myös abortin tuon jälkeen, ja voin sanoa ettei tuntunut läheskään yhtä pahalta kuin tuo adoptioon antaminen. Se tuska menee kuitenkin pois suunnilleen vuodessa, adoptiota joudun miettimään koko elämäni loppuun asti.[/QUOTE]

Niin no, mietin siitä näkökulmasta, että saa elää sen ainutkertaisen elämän eikä sitä mahdollisuutta riistetä. Ja minulla on lähipiirissä adoptoitu lapsi, tiedän sen ihmetyksen ja hämmennyksen, mitä lapsi kokee ja että on pitkä prosessi hyväksyä oma tausta ja hylkäämiskokemus. Eihän tässä tilanteessa ole helppoja/ongelmattomia vaihtoehtoja. Kaikissas vaihtoehdoissa on haasteensa ja kipunsa, silti olen elämän puolella.

Jos kysyit oikeasti, mitä voit vastata.. Miksi et voi vastata, että olit nuori ja ongelmainen etkä pysynyt pitämään hänestä huolta. Ehkä hän ymmärtääkin, ehkä hänen kanssaan on osattu jo viisaasti käydä läpi asiaa vuosia ennen kuin hän tulee esittämään kysymyksensä. Ehkä hänelle on eheyttävää nähdä sut ja saada tutustua aikuisena suhun ja saada tietää tarkemmin taustastansa. Tsemppiä, rohkeutta ja iloa siihen tapaamiseen, mikäli se päivä joskus koittaa!

"unikko"
Mulla tuli jotenkin todella vahvasti mieleen eksäni kun luin läpi noita sun lähettämiä viestejä. Jotenkin vaan natsaa häneen kaikki mitä olet tuosta "ystävästäsi" kertonut tänne. Etenkin tuo miten hän osaa niin taidokkaasti manipuloida ja syyllistää sinua. En tiedä ikää tai asuinpaikkaa mutta jotenkin vaan kolahti niin että tuli kylmät väreet.

Tuo ystäväsi on manipuloinut sut niin pahan kerran sekaisin ettet tiedä mitä itse haluat. Mulla on vahva tunne siitä että sisimmässäsi haluat pitää vauvat mutta pelkäät koska sua syyllistetään ja manipuloidaan tulevan isän toimesta oikeen urakalla.

Annan sulle vinkin, että älä pidä yhteyksiä vähään aikaan häneen niin saat ajatuksesi selviksi ja selvität itsellesi mitä todella ITSE haluat. Miehen mielipiteen tiedät, mutta et selvästikään tiedä omaasi. Tässä on kyse SINUSTA ja jo olemassa olevista LAPSISTASI, ei pelkästään miehestä.

Nyt teet ryhtiliikkeen ja irtaudut siitä toopesta, jotta saat tolkkua ajatuksiisi!

• Tykkää
Reactions: mars bébé
"Carelia"
Siis mikä "ystävä" tuommoinen mies on? Käyttää aapeetä kainalosauvanaan ja seuranaan, kenties jotain parempaa odotellessa? Sitä Oikeaa? Ap on ihastuksissaan antanut tyypin vääntää ns. paskat aapeen housuihin ja toivonut kenties parisuhdetta. Tyyppi on vaan kaikessa ystävyydessä päätynyt aapeen kanssa yhdyntään ilman ehkäisyä ja hups. Olettaen tarinan olevan tosi sanoisin aapeelle niin kuin moni muukin, että "ystävyys" tuon miehen kanssa on joka tapauksessa ohi. Ja siltä pohjalta teet päätöksesi. Päädytpä aborttiin, adoptioon tai äitiyteen, tulet varmasti "katumaan" ratkaisua jossain vaiheessa jonkin verran tai sitten et. Elämä ei mene niin kuin ennakkoon aattelee ja suunnittelee. Ja silti se elämä ei mene pilalle.

sattuuliikaa
[QUOTE="unikko";29067194]Mulla tuli jotenkin todella vahvasti mieleen eksäni kun luin läpi noita sun lähettämiä viestejä. Jotenkin vaan natsaa häneen kaikki mitä olet tuosta "ystävästäsi" kertonut tänne. Etenkin tuo miten hän osaa niin taidokkaasti manipuloida ja syyllistää sinua. En tiedä ikää tai asuinpaikkaa mutta jotenkin vaan kolahti niin että tuli kylmät väreet.

Tuo ystäväsi on manipuloinut sut niin pahan kerran sekaisin ettet tiedä mitä itse haluat. Mulla on vahva tunne siitä että sisimmässäsi haluat pitää vauvat mutta pelkäät koska sua syyllistetään ja manipuloidaan tulevan isän toimesta oikeen urakalla.

Annan sulle vinkin, että älä pidä yhteyksiä vähään aikaan häneen niin saat ajatuksesi selviksi ja selvität itsellesi mitä todella ITSE haluat. Miehen mielipiteen tiedät, mutta et selvästikään tiedä omaasi. Tässä on kyse SINUSTA ja jo olemassa olevista LAPSISTASI, ei pelkästään miehestä.

Nyt teet ryhtiliikkeen ja irtaudut siitä toopesta, jotta saat tolkkua ajatuksiisi![/QUOTE]

Joo kyllä nyt niin moni on sanonut mielipiteensä ja ollut sitä mieltä ettei kyseisestä ihmisestä seuraa mulle mitään hyvää. Uskon sen ja yritän pysyä erossa hänestä.
Tää päivä oli jo hieman helpompi kuin eilen. Ja asiaa helpotti NIIN PALJON kun mies kertoi että hän voi paremmin kuin aikoihin kun hän pääsi eroon minusta.

sattuuliikaa
[QUOTE="Carelia";29067216]Siis mikä "ystävä" tuommoinen mies on? Käyttää aapeetä kainalosauvanaan ja seuranaan, kenties jotain parempaa odotellessa? Sitä Oikeaa? Ap on ihastuksissaan antanut tyypin vääntää ns. paskat aapeen housuihin ja toivonut kenties parisuhdetta. Tyyppi on vaan kaikessa ystävyydessä päätynyt aapeen kanssa yhdyntään ilman ehkäisyä ja hups. Olettaen tarinan olevan tosi sanoisin aapeelle niin kuin moni muukin, että "ystävyys" tuon miehen kanssa on joka tapauksessa ohi. Ja siltä pohjalta teet päätöksesi. Päädytpä aborttiin, adoptioon tai äitiyteen, tulet varmasti "katumaan" ratkaisua jossain vaiheessa jonkin verran tai sitten et. Elämä ei mene niin kuin ennakkoon aattelee ja suunnittelee. Ja silti se elämä ei mene pilalle.[/QUOTE]

Ei mikään ystävä. Olen tajunnut sen tässä kun näitä faktoja on lyöty tiskiin. Valitettavaa mutta totta.

gggg
Toivottavasti sulla on ap ystäviä tai esim. äiti, jolta saisit tukea. Itse olisin tarvinnut hirveästi tukea, edes tällaista palstaa silloin, kun jouduin miettimään noita samoja kysymyksiä.

Teetin abortin kauan sitten, ja olen katunut sitä aina. Oli mies, joka painosti siihen, mutta ei yhtään ystävää, joka olisi sanonut että älä tee sitä. Olen myöhemmin miettinyt, olisinko valinnut toisin, jos yksikin ihminen olisi tullut tueksi ja puhunut niin kuin ihmiset täällä nyt kirjoittavat. Olin jo yhden pikkulapsen yh ja luulin, etten jaksaisi olla kahden yh. En ollenkaan tajunnut, että se pikkulapsivaihe on tosi lyhyt! Totta kai olisin jaksanut. Myöhemmin en mitään niin ole inhonnut kuin sitä miestä, joka painosti tekemään elämäni pahimman virheen. Iljettävä tyyppi. Hän oli sitä mieltä että "pilaan hänen ja hänen lastensa elämän". Siinä sekavassa tilanteessa annoin painostaa itseäni. Olin heikko. Menettämääni en saa takaisin, mutta voin sanoa sulle, joka olet tuossa tilanteessa, että jaksat kyllä. Älä tee semmoista, mitä taatusti katuisit. Voimia!!!

sattuuliikaa
Nyt on päätös tehty. Kiitos kaikille ketkä on jaksaneet tukea :) Ti lääkärissä ilmoitan, etten tarvitse varattua aikaa, ja pyydän että saan käydä psykologilla juttelemassa näistä mieltä vaivaavista asioista.
Lisäksi alan hoiramaan asioitani siihen malliin että selviämme TÄYSIN ilman miestä.

ihana ratkaisu
Oi, hienoa! Vaikka en sinua tunne, on ollut raskasta lukea tätä ketjua. Pelkäsin, että päädyt siihen aborttiin. Nyt sinä teet oikean ratkaisun! Onnea teille kolmelle <3 <3 <3

gggg
Nyt on päätös tehty. Kiitos kaikille ketkä on jaksaneet tukea :) Ti lääkärissä ilmoitan, etten tarvitse varattua aikaa, ja pyydän että saan käydä psykologilla juttelemassa näistä mieltä vaivaavista asioista.
Lisäksi alan hoiramaan asioitani siihen malliin että selviämme TÄYSIN ilman miestä.
Minä lähetän sulle ja vauvoillesi mielessäni enkeleitä ison komppanian tueksi ja turvaksi :) Kaikkea hyvää sinulle, melkein jo toivoin, että tuntisin sut, että voisin olla tukemassa <3 <3 <3 VOIMIAVOIMIA!

Kiitos, että tulit kertomaan päätöksestäsi! Todella ihana kuulla :)

"ahaa"
Oletko siis nyt tästä päivästä alkaen kiintynyt vauvoihin jotka kasvaa sisälläsi? Entäs jos taas kyllästyt, etkä oo varma haluatko niitä vai et? Sitten kai annat adoptioon? Lähtökohdat sulla on aika huonot vanhemmuuteen kyllä.

sattuuliikaa
[QUOTE="ahaa";29067885]Oletko siis nyt tästä päivästä alkaen kiintynyt vauvoihin jotka kasvaa sisälläsi? Entäs jos taas kyllästyt, etkä oo varma haluatko niitä vai et? Sitten kai annat adoptioon? Lähtökohdat sulla on aika huonot vanhemmuuteen kyllä.[/QUOTE]

Oon kyllä aiemminkin sanonut että välitän jo niistä.. Ja en ole kyllästynyt missään vaiheessa kyllä. Ainoastaan olin epävarma ja halusin pelastaa miehen, koska koin aiheuttaneeni hänen "vajoamisensa" vaikka totuus on että asiat olisi MOLEMMIN PUOLIN voitu hoitaa todella erilailla...

"just"
Miten sä voit jankata yhdestä miehestä sivukaupalla, kun sun sisällä kasvaa sun omat tulevat lapsesi? Ihan kun se isä olisi sulle tärkeämpi kun ne vauvat. Miten voit harkita keskeyttää raskauden jossa sun vatsassa jo kasvaa liikkuvat erittäin kehittyneet lapset, ja mahasi on pyöreä raskauskumpu?

yepp!
Olen iloinen sun puolesta! Pidä ittes naisena, muista pyytää apua aina kun tarvitset ja ala tästä lähtien kuunnella omaa ääntäsi ja mielipiteitäs - tää on mahtava alkui. Sulle ja teille kolmelle tulee hyvä elämä!

sattuuliikaa
[QUOTE="just";29067936]Miten sä voit jankata yhdestä miehestä sivukaupalla, kun sun sisällä kasvaa sun omat tulevat lapsesi? Ihan kun se isä olisi sulle tärkeämpi kun ne vauvat. Miten voit harkita keskeyttää raskauden jossa sun vatsassa jo kasvaa liikkuvat erittäin kehittyneet lapset, ja mahasi on pyöreä raskauskumpu?[/QUOTE]

En kuule aio enää jankatakaan :) eiköhän tämä "mies" oo nyt historiaa ;)
Aloitin kirjoittamaan blogia, linkkaan sen tänne kunhan saan sivun jonkinlaiseen kuosiin. Kiinnostuneet voi siellä jatkaa kuulumisten lukemista.
Ja ei tosiaankaan ole tärkeämpi, ei enää. miksi olisi? enhän minäkään ole hänelle. En enää aio roikkua löysässä hirressä

nikki unohtui
En kuule aio enää jankatakaan :) eiköhän tämä "mies" oo nyt historiaa ;)
Aloitin kirjoittamaan blogia, linkkaan sen tänne kunhan saan sivun jonkinlaiseen kuosiin. Kiinnostuneet voi siellä jatkaa kuulumisten lukemista.
Ja ei tosiaankaan ole tärkeämpi, ei enää. miksi olisi? enhän minäkään ole hänelle. En enää aio roikkua löysässä hirressä
Meinaatko blogissakin jatkaa valehtelua siitä että odotat kaksosia?

"4 lapsen äiti"
Halauksia ja voimia tulevaan :) , kyllä sä pärjäät ! Odotan myös innolla sitä blogia :) olisi kiva sitten vauvojen synnyttyä lukea miten menee ja mitkä on ajatukset :)

"simpson"
En mä nyt heti tuomitsis tuota miestäkään maailman huonoimmaksi ihmiseksi, jos tosiaan on ollut masentunut/elämä muutenkin sekaisin, voi tuollainen uutinen järkyttää maailmaa aika lailla. Aborttia ei silti kannata tehdä jos itse et sitä kerran halua, mutta anna tuolle miehelle hiukan aikaa ja tilaa miettiä asioita, kuka tietää vaikka ajatus alkaisi tuntua paremmalta kunhan sitä on saanut sulatella. Kerro että olet valmis ottamaan koko vastuun lapsista, mutta että hän on tervetullut elämäänne jos sitä haluaa. Mahdottomasti voimia sinulle, toivon todella että sinulla on läheisiä joihin voit tilanteessasi turvata!
Samaa mieltä.. voimia sulle!

sattuuliikaa
Meinaatko blogissakin jatkaa valehtelua siitä että odotat kaksosia?
Mikä helvetti sun ongelmas nyt on? :/ en kyllä pysty ymmärtää tollasta? Ehkä se selviäis melko pian jos valehtelisin tällaisessa asiassa. Tää on just tää tän palstan varjopuoli jos täällä itsestään jotain kertoo et sitten saa asiatonta paskaa myös niskaansa. Joka tapauksessa niin mäkin sua ?

sattuuliikaa
[QUOTE="4 lapsen äiti";29068081]Halauksia ja voimia tulevaan :) , kyllä sä pärjäät ! Odotan myös innolla sitä blogia :) olisi kiva sitten vauvojen synnyttyä lukea miten menee ja mitkä on ajatukset :)[/QUOTE]

Joo selkeytän ensin ajatukseni ja mietin miten "julkisen" haluan blogista tehdä. Mietin että en halua että minut siitä tunnistetaan, ainakaan laajemmin joten pitää opetella kertomaan vain asioita joista minua ei voida tunnistaa. Olen yleensä aika avoin ihminen kertomaan tunteistani ja asioistanuäi myös vieraammille ihmisille. Mutta täällä ikävä kyllä on näitä pahanilmanlintujakin..

"Hei"
Älä välitä noista. Hieno päätös ap! Tää on sun elämä ja juurinyt teit elämäsi tärkeimmän päätöksen. Pysy siinä! Sulle ja sun vauvoille tulee vielä ihana elämä. Ota opiksesi nyt tästä äläkä ala kenenkään kynnysmatoksi!

vauva minullakin masussa
Voi, ihanaa!Tekisi mieleni halata sinua!!! <3 <3
Sä pärjäät kyllä ja huomaat varsin pian kuinka elämä alkaa hymyillä enemmän kuin koskaan!
OLEN HYVIN YLPEÄ SINUSTA!
Kiitos, nyt voin mennä nukkumaan.
Ajattelen sinua ja toivotan sinulle onnea jatkossa.

Yhteistyössä