Oon pilannut kaiken... ihan kaiken..mitenköhän saisin anteeksi

  • Viestiketjun aloittaja sattuuliikaa
  • Ensimmäinen viesti
en ymmärrä ollenkaan
Mies on sanonut ettei halua että levittelen asioita hänestä kenellekään, en uskalla puhua missään missä hänen henkilöllisyytensä voi paljastua. Täällä saa anonyymisti avautua ja saa REHELLISEMPIÄ mielipiteitä. Molemman sukupuolen edustajilta. Olen neuvolassa kyllä käynyt juttelemassa muutaman kerran psykologin kanssa, mutta emme ole keskustelleet siellä siitä että tekisin abortin vaan lähinnä miten pystyisin vahvistamaan itseäni henkisesti ja tarjoamaan hyvän kodin ja pitämään suhteen lapsen isään hyvänä kaikesta huolimatta. Koska sanotte mitä sanotte niin sehän on lasten etu jos heillä on molemmat vanhemmat mukana pelissä.
Sun kommentteja lukiessa tuo mies alkaa ihmetyttää todenteolla. Mitä se haittaa jos hänen henkilöllisyytensä paljastuu th- väelle, joilla on salassapitovelvollisuus? Ja eihän hänsestä tarvitse edes koko niimellä puhua. Onko hän paranoidinen? Kaupunginjohtaja? Ei vaikuta lainkaan normaalilta ihmiseltä. Miksi annat hänen määräillä?
 
"vieras"
Lasten isän masennut, vihaisuus tai mikään tunne ei nyt ole sinun vastuullasi. Hän saa selvityä niistä itse ja miettiä sitten aikanaan, että haluaako olla millään lailla osa lasten elämää. Mutta älä ala missään vaiheessa tanssia hänen itsekkään pillinsä mukaan. Sun pitää tosissaan kasvattaa sitä omaa selkärankaa nyt ja olla vahva äiti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä ollenkaan;29063382:
Sun kommentteja lukiessa tuo mies alkaa ihmetyttää todenteolla. Mitä se haittaa jos hänen henkilöllisyytensä paljastuu th- väelle, joilla on salassapitovelvollisuus? Ja eihän hänsestä tarvitse edes koko niimellä puhua. Onko hän paranoidinen? Kaupunginjohtaja? Ei vaikuta lainkaan normaalilta ihmiseltä. Miksi annat hänen määräillä?
:LOL: Tää oli hyvä. :D
 
Sori, jos on mennyt ohi, mutta miksi te ette ole pariskunta tän miehen kanssa? Mulle tulee sellainen tunne että hän on varattu, onko näin? Miksi ihmeessä sä perustat elämääsi sellaiseen ihmiseen, joka haluaa olla vain "ystäväsi", mutta silti saattaa sinut raskaaksi?
 
sulla
siis todettiin endometrioosi? Oletko ajatellut, että endometrioosi vaikeuttaa huomattavasti lasten saamista, saattaa jopa aikaa myöten aiheuttaa sen että et voi koskaan saada lapsia! Ehkä tämä on sun kohdalla ainoa mahdollisuus saada lapsia? Ajattelepa sitä, että nyt abortoisit nämä pienet lapsenalut, ja tulevaisuudessa käivisikin ilmi että toiveista ja yrityksestä huolimatta et voisi enää saada lapsia.. Kaduttaisiko silloin?
 
"Hanski"
Voi KAMALA. Tämä mies, niin kutsuttu ystäväsi ja lastesi isä, on hirveä, epäkypsä ja itsekäs ihminen. Et voi lopettaa kahta elämää vain hänen toivomustensa takia. Hänen ei tarvitse osallistua lasten elämään millään tavalla. Kuka sanoi sinulle, ettet muka ole valmis äidiksi, koska olet nuori? Tiedän monta nuorta yksinhuoltajaa, jotka pärjäävät mahtavasti. Suomessa on mahdollisuus saada paljon apua ja tukea lasten hoitamiseen ja kasvatukseen. Synnytysabortti on jotain aivan hirveää ja siitä jää elinikäiset traumat. mutta jos menetät tämän niin kutsutun ystävän, siitä ei ole sinulle mitään muuta, kuin hyötyä. Itse yksinhuoltajana voin sanoa, että lapsen saamisen jälkeen itsetunto nousi hurjan roimasti. Ihana tyttäreni on kohta 4kk vanha ja toivoisin kovasti hänelle sisarusta jonain päivänä - ilman kumppania tai kumppanin kanssa jos oikeasti sopiva kumppani löytyy. Jos pidät lapset, vaikka se on alkuun tosi rankkaa, niin kaksosusta on aina seuraa ja turvaa toisistaan, päivähoidoissa ja muualla. Balaamaan ehdit myöhemminkin. Voi, kun voisin puhua kanssasi henk koht... Missäköhän päin asut? Multa saisit myös paljon apua vauvojen hoidossa, mulla on siitä, paitsi oman tytön kanssa, rutkasti kokemusta. Voisin niin mielelläni adoptoidakin vauvat, mutta olen varma, että sinusta tulee hyvä äiti!! HALAUS!!
 
Merilisko80
Mulla oli TÄYSIN samanlainen tilanne kuin sulla ja tein abortin. En päässyt asiasta yli ja vajaan vuoden päästä tapahtumasta mulle tuli ero. Kun tää tapahtui olin 27v ja mies 34. Älä jää tilanteeseen ja älä tee aborttia jos se jo nyt noin paljon epäilyttää. Nyt oon 32v
 
"NoPPe"
mulle on tehty lääkkeellinen keskeytys rv 17 kun sikiön kehitys keskeytynyt ja ei tullut normaalisti ulos.. ja voin sanoa että ne kivut oli paljon kamalampia kuin normaalit synnytys kivut.. ja joutusin synnytään.. ja nyt olen siis kaksi lasta synnytänyt ja kolmatta odotan rv 23 ja mies oli aluksi kolmatta vastaan ja olisi abortin halunnut. itse en aborttia halunnut.. miehellä meni jonkin aikaa kypsytellä ajatusta että meille tulee vielä kolmas lapsi... ja ikää mulla on 24v
 
sattuuliikaa
Sori, jos on mennyt ohi, mutta miksi te ette ole pariskunta tän miehen kanssa? Mulle tulee sellainen tunne että hän on varattu, onko näin? Miksi ihmeessä sä perustat elämääsi sellaiseen ihmiseen, joka haluaa olla vain "ystäväsi", mutta silti saattaa sinut raskaaksi?
Emme ole pariskunta koska mies ei välitä minusta. Minä olisin kyllä halunnut jatkaa suhdettamme. Ja hän ei ainakaan minun tietojeni mukaan ole varattu..
Tulin raskaaksi vahingossa eikä suhteemme siihen loppunut.
Ja vielä väärinkäsitysten välttämiseksi mies on siis ihan normaali ei mikään tunnettu ja haluaa varmasti vain etten paina häntä maahan neuvolassa ym ilman että saa itse puolustautua.
 
Miksi sä sitten välität sen tunteista? Yritä nyt päästä sen yli, että haluat häntä miellyttää. Kokonaiskuvassa sinun lapsesi ovat aika hemmetin paljon isompi asia, kun jonkun välinpitämättömän miehen asenne ja tunteet. Ja jos se on sinulle kriteeri, että mies pitää olla rinnalla, jos teet lapsia, niin eihän sulla olisi siitä takeita koskaan kuitenkaan, matkan varrella voi sattua mitä vaan. Loppujen lopuksi sinä olet se, joka kaksosista ensisijaisen vastuun otat. Varsinkin tuossa tilanteessa.
 
sattuuliikaa
Miksi sä sitten välität sen tunteista? Yritä nyt päästä sen yli, että haluat häntä miellyttää. Kokonaiskuvassa sinun lapsesi ovat aika hemmetin paljon isompi asia, kun jonkun välinpitämättömän miehen asenne ja tunteet. Ja jos se on sinulle kriteeri, että mies pitää olla rinnalla, jos teet lapsia, niin eihän sulla olisi siitä takeita koskaan kuitenkaan, matkan varrella voi sattua mitä vaan. Loppujen lopuksi sinä olet se, joka kaksosista ensisijaisen vastuun otat. Varsinkin tuossa tilanteessa.

Niin, en tiedä miksi välitän niistä. Koska en kaikesta huolimatta halua hänelle mitään pahaa.
 
Niin, en tiedä miksi välitän niistä. Koska en kaikesta huolimatta halua hänelle mitään pahaa.
Hän vaatii sinulta kuitenkin pahempaa, mielestäni. Sano hänelle suoraan, ettet halua hänelle pahaa, mutta ettei hän sinulta vaan voi tuota vaatia. Ja että päättäkööt itse, haluaako "pestä kätensä" lapsista, mutta että saa tutustua heihin ja tavata, jos haluaa.
 
"Veera"
Niin tosiaan. Endometrioosi vaikeuttaa jossain tapauksissa raskaaksi tulemista, joskus jopa estää sen kokonaan.
Mitä jos tämä on sun ainoa tilaisuus saada lapsia? Ja sä luopuisit siitä jonkun miehen vuoksi, jonkun joka ei välitä susta tippaakaan.
 
Kumpula
Kaikella on tarkoitus se on uskottava, voimia siis sinne. Hmm yritän olla loukkaamatta sinua tällä kommentillani. Älä missään nimessä syyllistä itseäsi, kuuntele mitä itse haluat. Elämässä on oma polku pedatava. Tulee miehiä lisää, joista osa kelvollisia ja osa ei. Itse antaisin "ystävällesi" lähtöpassit elämästäsi, niin hankalalta kuin se tuntuukin. Oletko miettinyt ja varmasti olet, että voihan olla ettet myöhemmin saa lapsia vaikka toivoisitkin. Ja voihan olla että mies katoaa elämästäsi muuten vain joskus, sitten olet yksin ajatustesi kanssa mitä olisi voinut olla. Tottakai se on vaikeaa kun toinen hylkää tuollaisen, tai jonkun muun asian takia, mutta usko pois se mitä tunnet nyt EI OLE IKUISTA. En edes halua kertoa tässä kaikkea kokemaani koska se ei asiaasi auta, mutta sen sano että rohkeasti vain kohti tulevaa ja mieluiten ilman sitä "ystävää". Tosimies tai nainen ei tuollaista ehdottaisi. Miehelläsi/ystävälläsi on varmasti omat syynsä perustella ratkaisunsa, mutta ajattele ITSEÄSI älä häntä.
 
Emme ole pariskunta koska mies ei välitä minusta. Minä olisin kyllä halunnut jatkaa suhdettamme. Ja hän ei ainakaan minun tietojeni mukaan ole varattu..
Tulin raskaaksi vahingossa eikä suhteemme siihen loppunut.
Ja vielä väärinkäsitysten välttämiseksi mies on siis ihan normaali ei mikään tunnettu ja haluaa varmasti vain etten paina häntä maahan neuvolassa ym ilman että saa itse puolustautua.
Jos mies ei välitä susta, kuinkase voi olla sun paras ystävä?
 
"Riipputisuliini"
[QUOTE="vieras";29060463]Nyt heti lopetat yhteydenpidon tuohon mieheen ja alat hankkia itsellesi tukiverkostoa auttamaan vauvojen kanssa. Onko sun vanhemmat elossa ja onko heistä mahdollista saada lastenhoitoapua?

Neuvolassa juttelet tilanteesta että olet tulossa kaksosvauvojen yksinhuoltajaksi. Saat taatusti kunnallisen perhetyöntekijän avuksi.

Käyt läpi kaikki ystäväsi että kenestä voisit saada apua vaikka vain pieneksi hetkeksi. Kun katson omia kohta 5v kaksosia tuossa istumassa television ääressä en voisi kuvitella että heistä voisin luopua. Mitään niin rakasta ei ole kuin nuo lapset. Mies joka haluaa päästä eroon omista lapsistaan ei ole sun tunteidesi arvoinen.[/QUOTE]

Tässäpä tuli oleellinen...Miehiä tulee ja menee, mutta lapset on ainutkertaisia ja pysyviä...Mieti, suretko mennyttä miestä ja ystävyyttä pitempään kuin menetettyjä lapsia....??
 
uehfdncvn
http://www.kaksplus.fi/artikkeli/raskausviikko-16
sä tulet rakastamaan niitä lapsia 1000 kertaa enemmän kun sitä miestä.
mies häipyy jossain vaiheessa kun ei nytkään ole jäämässä.
ei toista voi pakottaa aborttiin tai jäämään suhteeseen.
jos et lapsia halua, anna adoptioon, enää muutama hassu viiikko tai siis 24 viikkoa ja teet unelmista totta ihmisille jotka haluaa lapsen mutta eivät sitä keskenään saa.
sä löydät vielä unelmien kumppanin joka RAKASTAA sua, olet arvokas ja ansaitset parempaa ja samoin lapsesi.
kokemuksen syvällä rinta äänellä sanon, että onnellisuutesi lähtee itsestäsi, et voi tehdä sitä toisen ihmisen kautta. Tulet onnelliseksi kun alat elämään elämää ilman tätä miestä.
jos tämä nyt on tosi juttu. selviät kyllä kaksostenkin kanssa hienosti.
 
kolmen lapsen äiskä
Minulla itsellä oli kaksi alle 3v lasta kun kolmas ilmoitti tulostaan ja varasin ajan aborttiin sillä parisuhteeni oli riekaleina ja pari tuntia ennen aikaani peruutin sen jonka jälkeen meni muutama tunti kun sain keskenmenon siitä on nyt reilu kaksi vuotta ja tuntuu vieläkin pahalta, vaikka tulin puolen vuoden sisään uudestaan raskaaksi ja sain ihanan tyttö vauvan, en koskaan unohda keskenmenoani ja tuskin unohtaisit sinä aborttiasi!
 
vanha nainen
kumpi teistä kantoi vastuun ehkäsystä?Mikä teillä oli ehkäisynä? Kerrot,että haluut abortin ja toisessa lauseessa,että sait sairaalasta unilääkkeitä,muttet haluu vaurioittaa lapsia?WTF?? sitten kerroit että tuttavasi tietää raskaudesta,mutta miäs ei haluu,että kukaan tietää raskaudesta?Onko sun tuttavasi idareita jossei osaa laskee yks plus yks kenen se lapsi on? Kysy siltä mieheltä olisko valmis ampumaan pari lasta??siittä tosin joutuu linnaan,toisin kuin sää!!!
 
sattuuliikaa
[QUOTE="huoh";29064416]Ei jumalauta. Nainen on luomakunnan kieroin olento.

Sääliksi käy miestä jotka tuollaisen on rinnalleen saanut. Todella sääliksi.[/QUOTE]

Haluaisitko kertoa perustelusi??
En meinaan todellakaan ymmärrä miten saat minusta kieron.
 

Yhteistyössä