oon niin väsynyt tuohon uhmaikäisen touhuun

  • Viestiketjun aloittaja tuplat tulossa
  • Ensimmäinen viesti
tuplat tulossa
Täyttää kuukauden päästä 3 vuotta ja ollut jo pidempään täysin päivä ja yökuiva. Nyt alkanut pissaamaan housuihin tai vessan lattialle. Väkisin pitää sinne vessaan kantaa. Nytkään ei suostunut pissaamaan pönttöön vaan huusi suoraa huutoa. Käskin valita että joko pissaa pönttöön tai omaan sänkyynsä ja nukkuu märillä lakanoilla. Valitsi jälkimmäisen. Ja siellä se nyt nukkuu sänky märkänä. Kyllä pitää olla omapäinen. Eikä ole ainut asia. En edes uskalla ajatella mitä tulee tapahtumaan kun kaksoset syntyvät.
 
tuplat tulossa
[QUOTE="...";24754969]Miten sä tollaset vaihtoehdot edes annat?! :O[/QUOTE]

No mitäs olisin tehnyt? Puoli tuntia huusi vessassa täyttä huutoa kun ei halunnut pissalle!
 
tuplat tulossa
onko tuo uhmaa vai taantumista?!?!?!
Uhmaa siinä mielessä, että ei anna periksi jos on jotain päättänyt, oli asia mikä tahansa. Mutta voi olla tuota jälkimmäistäkin. Uudella hoitokaverilla, joka samanikäinen on vielä vaipat päiväkäytössäkin. Pitääkö meidänkin siirtyä takaisin vaippoihin!? Mä en oikeesti tiedä miten tän asian kanssa toimia...
 
tuplat tulossa
[QUOTE="...";24755005]No en nyt ainakaan päästänyt sänkyynsä, jos oli selvää että on pissahätä. Pitänyt vaikka siellä vessassa kauemmin, kunnes hoitaa asiansa.[/QUOTE]

No en voinu varmaksi tietää onko pissahätä vai ei! On yleensä kertonut jo sängyssä ollessaan että nyt pissattaa jos ei ole ennen nukkumaanmenoa tullut pissaa. Mutta ei enää, kuulemma on kivaa kun sänky kastuu ja tykkää siitä.
 
tuplat tulossa
Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen Viinirypäle;24755025:
Sun 3-vuotias on vielä tooosi pieni :heart:. Kuulostaa taantumiselta kyllä minusta ja tuo on ihan normaalia, että toi kuivaksi opettelu tekee heiluria. Positiivisuutta nyt kehiin sen pissaushomman kanssa - ei tuommosia rankaisuja.
Voiko olla taantumista jos on jo ollut lähes vuoden päivät päivä- ja yökuiva?
 
"vieras"
Miksi tehdään pissasta noin suuri numero? Meillä ainakin lapsi hoitaa vessa-asiansa itse, ihan pienenä toki kysyy apua jos sitä tarvitsee, 3-vuotiaana käy itse jos on hätä. Mitä vähemmän siihen kiinnittää huomiota, sitä vähemmän ongelmia, olen huomannut kaikkien kolmen kohdalla.
 
tuplat tulossa
[QUOTE="vieras";24755069]Miksi tehdään pissasta noin suuri numero? Meillä ainakin lapsi hoitaa vessa-asiansa itse, ihan pienenä toki kysyy apua jos sitä tarvitsee, 3-vuotiaana käy itse jos on hätä. Mitä vähemmän siihen kiinnittää huomiota, sitä vähemmän ongelmia, olen huomannut kaikkien kolmen kohdalla.[/QUOTE]

No niin on meilläkin tähän asti, jopa yöllä käynyt itsenäisesti vessasssa, huutanut pyllyn pyyhkimään kun kakka tullut. Mutta nyt jostain syystä pissaa mieluummin housuihinsa.
 
tuplat tulossa
[QUOTE="Eräs";24755054]Oisit uhannut mielummin vauvan vaipalla pöksyihin, jos ei pöntölle suostu tekemään.[/QUOTE]

Miten olisin toteuttanut uhkauksen kun ei meillä ole vaippoja?
 
tuplat tulossa
Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen Viinirypäle;24755061:
Voip. Teillehän on tuplat tulossa...onko muuta muutosta "ilmassa". Fiksu kaveri sulla. :heart:
Joo fiksu tuo lapsi on aina ollut =) , mutta nii-in raivostuttava ja omapäinen...ihan kun äitinsä =)
 
tuplat tulossa
[QUOTE="vieras";24755097]Ja mitä sinä teet kun pissa tulee housuun?[/QUOTE]

Kysynyt että mikset mennyt vessaan pissalle kun kerran pissatti. Sitten olen käskenyt ottaa märät housut ja sukat pois jalasta, käskeny viedä ne pyykkiin ja hakenut kuivat tilalle ja käskenyt pukea ne päälleen. Ja pikkuhiljaa näiden vahinkojen lisääntyessä on kyllä alkanut kiukkuakin tulemaan peliin. Tänä iltana jouduin itse poistumaan vessasta rauhoittumaan.
 
"mam"
Kuinka monella on alkanut "kiipeilemisvaihe"? Entä joko ovat alkaneet harjoittelemaan askeleita? Meillä neiti kiipeilee joka paikkaan mistä vaan kiinni saa ja pääsee ylemmäs. Ja kovasti nousee ilman tukea ylös, ensimmäisen askeleen otti tänään :) Hui kauhistus sitä menoa kun saa jalat alle :D Aika sähäkkä neiti tuntuu kasvavan ;)
 
"mam"
[QUOTE="mam";24755278]Kuinka monella on alkanut "kiipeilemisvaihe"? Entä joko ovat alkaneet harjoittelemaan askeleita? Meillä neiti kiipeilee joka paikkaan mistä vaan kiinni saa ja pääsee ylemmäs. Ja kovasti nousee ilman tukea ylös, ensimmäisen askeleen otti tänään :) Hui kauhistus sitä menoa kun saa jalat alle :D Aika sähäkkä neiti tuntuu kasvavan ;)[/QUOTE]

:) piti kyllä tulla uusi keskustelu, mutta tulikin väärään paikkaan XD
 
tytönjapoikienmamma
Hei, mulla tuli nyt suru sen uhmiksen puolesta. Ei saa pissassa nukuttaa, jotain muuta keksit. Tiedän, miten raivostuttavia uhmikset osaa olla. Täällä yksi, kuopukseni....mene nyt vaihtamaan ne pissat kuiviin. Meidän uhmis esi. rauhoittui iltraisin nukkumaan aamulla piirrettävän hymynaaman voimalla, siis jos nukahtaa itsekseen , saa aamulla hymynaaman. Sitten, kun on kerätty määrä x, saa jonkun palkinnon. Toimii.
 
tytönjapoikienmamma
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;24755434:
Hei, mulla tuli nyt suru sen uhmiksen puolesta. Ei saa pissassa nukuttaa, jotain muuta keksit. Tiedän, miten raivostuttavia uhmikset osaa olla. Täällä yksi, kuopukseni....mene nyt vaihtamaan ne pissat kuiviin. Meidän uhmis esi. rauhoittui iltraisin nukkumaan aamulla piirrettävän hymynaaman voimalla, siis jos nukahtaa itsekseen , saa aamulla hymynaaman. Sitten, kun on kerätty määrä x, saa jonkun palkinnon. Toimii.

Ja se voi saada pissatulehduksen , sairastua tosta pissassa nukutamisesta.
 
"vieras"
Temppuileeko isälleen samalla tavalla iltapissan kanssa? Meillä erilaisiin "klikkiuhmiin" ja murrosvaiheisiin on auttanut vetovastuun vaihto. Eli vetäydy sinä huomenna tuosta taistelusta jo ennen kuin se alkaa ja anna lapsen isän hoitaa rutiinit ilman numeroa. Muutaman illan jälkeen voi taas sullakin onnistua.

Tai sitten hommaat vaipan ja annat vaihtoehdon; vessaan tai vaippa. Sänkyyn pissaamisen ei pitäisi olla vaihtoehto. Jos valitsee vessan, niin kehut. Jos valitsee vaipan, niin se laitetaan ilman sen kummempaa numeroa.
 
tuplat tulossa
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;24755434:
Hei, mulla tuli nyt suru sen uhmiksen puolesta. Ei saa pissassa nukuttaa, jotain muuta keksit. Tiedän, miten raivostuttavia uhmikset osaa olla. Täällä yksi, kuopukseni....mene nyt vaihtamaan ne pissat kuiviin. Meidän uhmis esi. rauhoittui iltraisin nukkumaan aamulla piirrettävän hymynaaman voimalla, siis jos nukahtaa itsekseen , saa aamulla hymynaaman. Sitten, kun on kerätty määrä x, saa jonkun palkinnon. Toimii.
joo me on ehitty vaihtaa sille jo lakanat ja käyttää suihkussakin. Herätettiin siis kesken unien. Paha mieli mulla itelläkin asiasta.
 

Yhteistyössä