Oon miehen kaverin mielestä kauhee nalkuttaja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urputi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

urputi

Vieras
Ja mies kuulemma tossun alla.

Mä lähdin siis pikkujouluihin eilen, ja mies jäi parivuotiaamme kanssa kotiin. Tää miehen kaveri oli meillä käymässä, kun tein lähtöä. Samassa kun ilmoitin, mihin aikaan suurinpiirtein olen kotona, pyysin miestä ripustamaan koneessa pyörivät pyykit, laittamaan tiskikoneen päälle ja keräämään lapsen kanssa lelut pois lattioilta ennen nukkumaanmenoa.

Tää miehen kaveri oli kauhistellut, että sen lisäksi että mies oli usutettu lapsenlikaksi, joutuu hän vielä kotitöitäkin tekemään! Mies oli siihen sitten vaan jotain mutissut, ja tää kaveri oli sanonut, ettei kestäisi jos hänellä olis nalkuttajavaimo. (On siis -yllätys- sinkku.) Mies oli vaan sanonut etten ole nalkuttaja ( :heart: ) ja miehen kaveri oli vaan naureskellen sanonut että ootpas sä tossun alla ja lähtenyt siitä sitten kotiinsa.

Me käydään siis miehen kanssa molemmat töissä, eli mun mielestä silloin kotihommat ovat molempien hommia. Ja miehelle vaan täytyy välillä sanoa, että voisitkos tehdä tuon tai tämän homman, kun se ei vaan välillä hoksaa olla omatoiminen kaikissa hommissa.

Ja jos se, että on lapsen kanssa kahdestaan kotona olis tekosyy olla tekemättä mitään kotitöitä, niin me oltais hukuttu paskaan jo aikapäiviä sitten... :D

Hienoa että miehes korjaa kaverin sanomiset.
Joillakin (kuten omalla miehelläni ) ei aina hoksottimet riitä omatoimisuuteen,
joten minäkin sanon välillä mitä toivoisin tekevän..
ja tuosta tossun alla olemisesta on siis meilläkin kuultu aika ajoin.. :laugh:
Mut pääasiahan on, että kumppanit itse tietävät miten asiat on, ja mikä on hyvä omalle parisuhteelle eikö?

mun miehen kaveri inhoo mua, koska mä en siedä häntä ja sen läskiä tyttöystävää. en koskaan halua olla samassa tilassa heidän kanssaan. mut musta mulla on oikeus päättää kenen kanssa vietän aikaani ja heitä en kotiini tahdo!

no itse en alkaisi miehen ystävän edessä häntä muistuttamaan kotitöistä. Kuullostaa aika äitimäiseltä ja itse haluan tasavertaisen suhteen, en olla se "joka käskee miestä tekemään asiat a), b) ja c) jne. minusta typerää käytöstä oli sinulta. Olisit (jos nyt oli pakko kotitöistä sanoa) vaikka voinut tekstata tai soittaa ne myöhemmin, ei noin ystävän edessä. Mieti omalle kohdallesi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no itse en alkaisi miehen ystävän edessä häntä muistuttamaan kotitöistä. Kuullostaa aika äitimäiseltä ja itse haluan tasavertaisen suhteen, en olla se "joka käskee miestä tekemään asiat a), b) ja c) jne. minusta typerää käytöstä oli sinulta. Olisit (jos nyt oli pakko kotitöistä sanoa) vaikka voinut tekstata tai soittaa ne myöhemmin, ei noin ystävän edessä. Mieti omalle kohdallesi..

Siis häh, ei mua ainakaan haittaisi jos mies pyytäisi mua tekemään jonkun kotihomman vaikka mulla olisikin kaveri kylässä. En nyt ihan ymmärrä pointtiasi. Eihän se, että pyytää vaikka pesemään pyykit, ole mitään käskemistä tai äitimäistä.

No ei mua kyllä hävettäis ollenkaan, jos mies mun ystävien edessä sanois laittaneensa pyykit koneeseen että muistaisin ne sieltä ripustaa kuivumaan. Pyykinpesu kun on hyvinkin tavallinen asia lapsiperheen arjessa, samoin se, että aamulla on puhtaita astioita ja että lelut kerätään yöksi pois lattioilta.

Mielestäni oli ihan normaalia perheellisen tiedotusta muistuttaa, että pyykit on koneessa jne. Valitettavasti nykyajan ihmiset ovat niin kovin herkkiä.

Peesi, herrajumala, peesi!!! Aivan liian herkkiä! (Olipa kerran aika, jolloin nuori ahma oli sitä mieltä, ettei semmoista asiaa olekaan kuin liian herkkä...)

heh sinä se teeskenteliä oot..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ei mua kyllä hävettäis ollenkaan, jos mies mun ystävien edessä sanois laittaneensa pyykit koneeseen että muistaisin ne sieltä ripustaa kuivumaan. Pyykinpesu kun on hyvinkin tavallinen asia lapsiperheen arjessa, samoin se, että aamulla on puhtaita astioita ja että lelut kerätään yöksi pois lattioilta.

No ei muakaan hävettäis. Normaaleita asioita ja ei taida oikeita ystäviä sellaset ollakaan jos siinä jotain hävettävää olis. Ei siinä ole mitään äitimäistä vaikka muistuttais kotitöistä toisten kuullen. Ne kun on osa elämää ja osa suhdetta myös. Ihme ihmisiä sitä onkin, huoh...

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
mun miehen kaveri inhoo mua, koska mä en siedä häntä ja sen läskiä tyttöystävää. en koskaan halua olla samassa tilassa heidän kanssaan. mut musta mulla on oikeus päättää kenen kanssa vietän aikaani ja heitä en kotiini tahdo!

tasokasta.

Tapansa kullakin, mutta mä en miehen kavereiden kuullen sanoisi noin. Laittaisin vaikka viestin tms. kun pääsen pihalle. Jotenkin liian äitimäistä ja ehkä nöyryyttävääkin mun makuun.

Tunnustettakoon, että kerran olen muuten tainnut noin tehdä, kun yksi koirista oli oksentanut toiseen autoon ja piti miestä muistuttaa ettei niitä rättejä unohda sinne koko viikonlopuksi minkä olin poissa. :snotty: Siinä oli miehen kaveri mahdollisesti kuuloetäisyydellä. Mutta jokapäiväiset asiat osaa hoitaa itsekin ja jos ne lelut nyt kerran jää lattialle niin tuskin on kovin vakavaa.

Yhteistyössä