Oon huomannut, että jos ostaa vähän kalliimpaa niin sitä myös arvostaa kauemmin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kävin tänään henkkamaukan alessa ja katselin kauhuissani, kun jengi lappas kolmen euron toppeja ja viiden euron housuja tiskiin kilokaupalla. Kauankohan nekin niitä vaatteita pitää? Kaikki oli jotain trendirytkyjä, jotka menee pois muodista viimeistään kahden kvartaalin päästä. Sit ne onkin hyvä viedä Uffin laatikkoon ja ostaa uudet lumput.

Itse olen päätynyt ekologisempaan vaihtoehtoon; ostan tietoisesti pikkaisen kalliimpaa, jopa niin kallista että kirpaisee, koska silloin tiedän että arvostan kyseistä tuotetta vielä vuosienkin päästä, eikä minulle tule houkutusta heittää sitä pois ihan vaan saadakseni uuden tilalle. Jos ei ole varaa ostaa kallista, niin säästän tai unohdan koko jutun. Tietenkin välttämättömyydet täytyy hankkia joka tapauksessa, mutta silloinkin ostan niin kalliin kuin rahkeet riitttää.

Millaisia kuluttajia te muut olette?

Mulla on jotain Hennesin kolmen euron alevaatteita vielä vuosienkin jälkeen käytössä. Riippuu ihan vaatteista, vaikka se olisi halpis tai laadukkaampi merkkivaate niin ihan samalla tavalla mä niitä kohtelen ja arvostan. Saattaa joku kalliskin jäädä kerran käytetyksi. Tosin tykkään hirmusti vaatteista ja niitä on kyllä liikaa, kaiken merkkisiä ja kaiken hintaisia.

Ostan alesta halpoja vaatteita vain jos ne oikeesti miellyttää mua, en osta vaan siksi että on halpaa.

Monta kertaa vaatteet ja kengät etenki joista oikeesti tykkään on maksanut melko paljon. Mulla on ollut samat talvikengät nyt kolme talvea, mikä on mulle pitkä aika, mutta ne on aivan ihanat merrel-merkkiset ja tosi hyvät jalassa, hintaa oli 120e kun ostin. Samaten mulla on kaks kesää vanhat merrel-sandaalit, nekin älyttömän kivat jalassa, ja hintaa 100e. Ei se ehkä kaikille ole iso summa, mutta ite olen vielä opiskelija joten kyllä noi summat kirpasee. Mutta eipä ole kaduttanut ostot hetkeäkää :)

Alkuperäinen kirjoittaja neitone:
Ostan alesta halpoja vaatteita vain jos ne oikeesti miellyttää mua, en osta vaan siksi että on halpaa.

Monta kertaa vaatteet ja kengät etenki joista oikeesti tykkään on maksanut melko paljon. Mulla on ollut samat talvikengät nyt kolme talvea, mikä on mulle pitkä aika, mutta ne on aivan ihanat merrel-merkkiset ja tosi hyvät jalassa, hintaa oli 120e kun ostin. Samaten mulla on kaks kesää vanhat merrel-sandaalit, nekin älyttömän kivat jalassa, ja hintaa 100e. Ei se ehkä kaikille ole iso summa, mutta ite olen vielä opiskelija joten kyllä noi summat kirpasee. Mutta eipä ole kaduttanut ostot hetkeäkää :)

Minä ostin merrelit lapsille 15e syksyllä ja sandaalit samaa merkkiä ittelle 12e. Ei niistä kannata tuollaisia hintoja maksaa.

Arvostan laatua ja olen siitä valmis maksamaan mutta kyllä ihan perusvaatteitakin löytyy henkkamaukan alekorista jotka on käytössä pitkään. Esim juurikin noin perustopit on mulla kyllä ahkerassa käytössä ja tähän asti säilyneet hyvin.

ostan halpaa/käytettyä alennuksesta tai kirppiksiltä ja käytän niin kauan kun ovat käytettävissä (lue: ei liikoja reikiä/tahroja,jotka eivät lähde pesussakaan), käyttökelvottomatkin kierrätän pesurätteinä/lasten askarteluun ja milloin mihinkin luovuus riittää...
Saatan olla yksi niistä, joiden näet "hamstraavan" alesta vaatetta mutta etpä tiedä mihin ja miten pitkäikäiseen käyttöön ne päätyvät... Kallista en osta ihan sillä että minua ottaisi kupoliin suunnattomasti, jos kalliilla ostettu vaate vahingossa rikkoontuisi. Kaikkea vaatteille sattuneita vahinkojakaan kun ei voi poissulkea vaikka koittaisikin huolehtia ettei ns.tahallaan niitä rikota.

Mulla on hyvin selkeä oma tyyli ja käytän vain vaatteita, jotka sopivat siihen. Välillä on hankalakin ostella, jos ei löydy mitään omalta tuntuvaa. Sitten kun löydän jotain mikä todella tuntuu mun jutulta, niin ostan sen, ihan sama mitä maksaa. Ja tää ei nyt tarkoita, että pitää olla kallista. Voin ostaa myös alekorista.

Halvat yleensä pihaleikkeihin ja kalliimpaa sitten muualle. Toki, välillä ihastun tiettyihin esim. H&M vaatteisiin niin paljon että niistä tulee niitä "parempia" vaatteita meille..

Samaa mieltä ap:n kanssa. Kun ostan kalliimpaa, harkitsen ostostani paremmin, enkä osta vain hetken mielijohteesta. Samoin, kun joutuu budjetoimaan, ostaa vain sitä, mitä oikeasti tarvitsee. H&M vaatteita en enää osta, lukuunottamatta alushousuja, jotka ovat minulla ainoa H&M:stä ostettu tuote, jotka ovat kestäneet käytössä.

On totta, että kalliitkin vaatteet rikkoutuvat ja kuluvat käytössä, mutta esim. H&M paidat hajoavat minulla "itsestään". Saumat purkautuvat ja menevät pesun jälkeen kieroon. Kalliimmat vaatteet jos ovat jostain epäonnisesta syystä rikkoontuneet, ovatkin sitten ihan kunnolla joutuneet johonkin "onnettomuuteen".

Alennusmyynteihin en mene, koska saatan ostaa tarpeettomia ja epäsopivia vaatteita ihan vain siksi että on muka halpaa.

Yhteistyössä