Oon epäonnistunut kaikessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siskoni on asunut yksin 8lk asti (nyt aikuinen amk käynyt, työssäkäyvä äiti).
Itse muutin 17v pois kotoolta, eikä ollut ongelmia , opiskelin, perustin perheen menin töihin.

Aloittajalle omilleen muutto yms on liikaa, koska hän on masentunut. Jokainen masentunut tietää kuinka kuinka vaikeaa on selvitä päivistä.

Sä olisit tarvinnut tukea ja apua yläasteen jälkeen.

Jos mä olisin vaikka joutunu yläasteen jälkeen muuttamaan omilleni, niin olisin ollut ihan kauhuissani, olin niin raakile. Lukion jälkeen olin valmis, ja siltikin pari ekaa vuotta uudella paikkakunnalla oli aika tuskaisia, kun en heti löytänyt kavereita enkä osannut luoda systeemejä ympärilleni.

Ei sillä sun loppuelämäsi kannalta ole väliä lähdetkö kotoa 19- vai 22-vuotiaana. Tärkeintä on se ettet ota liian isoja askelia, vaan lähdet sit kun tuntuu turvalliselta.

Älä yritä selvitä yksin. Ota tässä vaiheessa huoletta äidin lihapullat vastaan, kaverien apu, mahdollisesti ulkopuolinen keskusteluapu. Pienin askelin katselet sit muualle. (y)

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703142200085245_uu.shtml
Aloitat ainakin matematiikasta. Ihan alusta.
Se on sellainen asia, ettei SAA mennä eteenpäin, ennenkuin asia on opittu! Palaat vaikka ihan alkuun, et löydät ne asiat, mitkä on menneet lintsaamisen tai huonon opetuksen vuoksi ohi. Sellaista asiaa kun ei saa olla.

Siinä koko koulusysteemi tekee suuren virheen, kun ei siitä vastaa kukaan. Eikä se ole mun elinaikanani muuttunut: pätevin opettaja olikin muodollisesti epäpätevä, vaikka se sai kaikki oppimaan, ikinä ei ollut mitään järjestyshäiriöitä, kaikki tykkäsivät matematiikan opetuksesta ja opettajakin oli ihanteellinen malli nuorille. Kun se pätevä saapui, alkoi koko koulua koskevat hankaluudet.

Opettaminen kun ei ole sama asia, kuin oppiminen(y)

Meni luotto koulumaailmaan silloin, mutta onhan siitä kymmeniä vuosia aikaa
:LOL:
Korjailin vähän, mutta ei todellakaan ole oppilaiden syy, kun ei edes perusasioita enää opi koulussa! Opettajat velvotettiin opettelemaan koodausta, vaikka eivät varmasti arvanneet alalle lähtiessä, että sellaiseen ikinä tarvis sekaantua. On se ihan eri asia, kuin se opettaminen. Ihan surku tulee, kun se onkin nyt lapsilta pois kaikki:(

Yhteistyössä