oon alkanut miettiä ett rupeisko perhepäivähoitajaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä oon tykännyt. En ees keksi huonoja puolia, kivaa on ollu :-D Olen yksityinen ja palkka on ihan hyvä, kun meidän kunnassa on kuntalisä. Ihanaa tehdä töitä kotona ja hoitaa omat lapset samalla :-)

Minä olen harkinnut asiaa aiemmin myös, mutta sitten tuli parempi tarjous. Nyt kolmannen lapsen jälkeen saatan harkita jälleen :)

Hyviä puolia:
saa tehdä töitä kotona
jos omat lapset pieniä, saavat olla kotona
omat lapset saa enemmän virikkeitä ja kavereita äidin työn ohella
lapset on ihania, saa mahtavia muistoja
saa ulkoilla päivän aikana, ei tarvitse homehtua toimistossa
työ on itsenäistä, mutta tukea saa pph:sta vastaavalta
suht hyvät lomat

Huonoja puolia
Palkka on melko huono, tosin yksityisenä saa vähän enemmän
Oma koti kuluu ja sotkeentuu
Työpäivät saattaa olla pitkiä, varsinkin jos kaupungilla töissä
Työpäivä venyy ruokavalmisteluiden yms. vuoksi, joille ei välttämättä aikaa "työajalla"
Miten energia riittää illalla omien lasten kanssa, kun päivän on jo lapsilauman kanssa
Työ saattaa olla yksinäistä, jos kaipaa työkavereiden seuraa

Tässä ehkä mulle tärkeimmät pointit. Minä olin jo päättänyt aloittaa ennen toista työtarjousta, itse kamppailin vain yksityinen/kunnallinen -vaihtoehtojen välillä.

nro 2 jatkaa:
-pph-ammattitutkinto tai hoito- tai kasvatusalankoulutus. Mulla on amk-tutkinto edellä mainitulta alalta niin ei tarttenu käydä pph-ammattitutkintoa.
-kommentoin sen verran ed. vastausta, että yksityisenä voi vaikuttaa työpäivien pituuteen, kun voi valita lapset (jos on siis varaa valita ;-)). Ja minä teen ruuat aina työaikana.

Aivan ihana työ, vaikka palkka tietysti on mitä on..mut eipähän tarvii omista maksella hoitomaksuja, saa olla kotona, ei tarvii omaa lasta kuskata hoitoon, vaan leikkikaverit tulevat kotiin, saa ulkoilla joka päivä työpäivän aikana, tulee syötyä itsekin terveellisesti ja edullisesti, ei ole v-mäisiä työkavereita, saa tehdä päivät aika pitkälti sellaisiksi kuin itse haluaa, eikä työpäivät välttämättä niin pitkiä ole, illat ja viikonloput+arkipyhät ovat aina vapaita.
Eli en ees keksi juurikaan huonoa sanottavaa.

2+7 jatkaa ;-):
-ja yksityisenä voit päättää lomasi itse, toki huomioiden sen ettei vanhemmat voi pitää mitään 10 lomaviikkoa vuodessa ;-) Mulla on itellä 5viikkoa/vuosi.