Alkuperäinen kirjoittaja meahlle kyssä:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kyllä mä sanoisin, että yhden kanssa on kaikkein vaikeinta :snotty:
Ilman lapsia pääsee helpoimmalla, ja siitä eteenpäin kahdesta ainakin neljään asti on mun mielestä päässyt aina vaan helpommalla. Enempää en taida tehdäkään...
Saanko mä kysyä et miten sä ihan oikeesti kestät arjessa hermostumatta lapsiin?

Siis etkö sä väsy komentamaan ettei saa syödä hevosen lantaa, jos ne on sulla mukana kun oot siellä hommissa? miten sä saat pidettyä niitä silmällä kun olette ulkona ja sä ulkoilutat heppoja? miten sä saat kaikki puettua ja paimennettua aina mukaan joka paikkaan ja olemaan kiltisti siinä silmän alla kun hoidat niitä kaikki elukoita?
Hmm... En mä aina kestäkään, kyllä mä hermostunkin aina silloin ja tällöin. :saint:
Pukeminen on liukuhihnahommaa, isoimmat jo aika hyvin toimii itsekin, mutta sieltä päästä aloitetaan ja ovesta ulos sitä mukaa kun on vaatteet päällä.
Tallihommissa nuo auttaa sen minkä jaksavat, lakaisevat ja sekoittelevat ilta-, ja aamuruokia yms.
Sovittu on, että jaloista pysytään pois esim. satulahuoneessa sen 2 min., mikä mulla menee kun vien hevoset tarhoihin.
Tarhoihin on kaikki kokeilleet mennä jossain vaiheessa. Mutta mulla onkin langoissa sähköt enemmän lasten, kuin hevosten takia :kieh: Jokainen on kyllä kertakokeilulla oppinut, ettei sinne kannata mennä.
Tontti meillä on silleen, että pelkkää pihatietäkin on puoli kilsaa, ei vettä, ei monttuja, kallioita....
Ja koko tontin näkee joka paikasta aika hyvin.
Sen aikaa kun mä siivoan tallissa, leikkii muksut yleensä takapihalla tai tallin edustalla, ja vilkuilen välillä kuin kulkee.
Pienin menee nyt tietysti vielä vaunuissa, mutta kunhan alkaa itse liikennöidä, niin isompien mukana varmaan tulee kulkemaan.
Mä en koskaan ratsasta niin, että olen lasten kanssa keskenään. Sitten kun vähintään 2/4 osaa soittaa apua, niin alan harkita. Varmuuden vuoksi.
Narun päässä saatan juoksuttaa hevosia kentällä, silloinkin näen lapset käytännössä koko ajan.
Ja kenttä on aidattu, jos lapsilla on hätä niin luuska jää siihen hetkeksi ja hoidetaan ongelma pois
Ihan hyvin tää arki kulkee, ei sitä itse tule edes mietittyä kun noiden kanssa painelee menemään.