Öö... miten pekonit paistetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No vaikka ihan paistinpannulla (kuumalla! ) ilman rasvaa. Nopeasti kypsyy, käpristyy ja ruskistuu kypsänä. Käännä ja paista myös toinen puoli.

nimenomaan EI kuumalla, vaan keskilämmöllä että rasva ennättää sulaa ja niistä tulee rapeita eikä karrelle palaneita

Kylmälle pannulle suositellaan pekoniviipaleet laittamaan ja siitä sitten hella päälle ja pikku hiljaa paistetaan. Tuo kylmälle pannulle laittaminen vaikuttaa jotenkin siihen pekonin rapeuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravintolakoulussa opetettiin:
Kylmälle pannulle suositellaan pekoniviipaleet laittamaan ja siitä sitten hella päälle ja pikku hiljaa paistetaan. Tuo kylmälle pannulle laittaminen vaikuttaa jotenkin siihen pekonin rapeuteen.

Täytyykin kokeilla. Mä olen aina paistanut vaan äkkiä kuumalla kun kuvittelin et siinä käy kuten jauhelihan kanssa jos laittaa kylmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mä paistan usein uunissakin, toimii mun mielestä niinkin. :)

Ai voiko paistaa? Huh. Mikä lämpötila ja kuinka kauan? Tarviiko käännellä välillä?

En mä muista. :D Mä teen tätä katsos fiilispohjalla. :whistle: Mä laitan yleensä kylmään uuniin ja joku 200 astetta lämpöä, pois sitten kun näyttää rapealta. :) En käännä välillä.

En nyt osaa sanoa, kummasta tulee parempaa, pannulla vai uunissa. Mutta jos paistaa pannulla niin kylmälle pannulle ne pekonit niin tulee parempaa. Mulla on vaan se ongelma, että koko pakettihan ei mahdu yhteen pannulliseen. :D Toinen satsi tulee väkisinkin kuumalla pannulla jos ei sitä jäähdytä välillä. :/ Mutta uuniin mahtuu koko paketti.

on sitten sen verran säilyvää tuo pekoni että ei pilalle ihan heti mene päiväyksestä huolimatta. osaa vissiin lukea kalenteria muita huonommin :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
on sitten sen verran säilyvää tuo pekoni että ei pilalle ihan heti mene päiväyksestä huolimatta. osaa vissiin lukea kalenteria muita huonommin :wave:

Ai on vai :p mun täytyy nyt punnita riskejä, uskaltaisko paistaa vai ei, kun huomenna olis kuitenkin menoa heti aamusta, eikä ruokamyrkytys olisi tervetullut :$ Ei se kyllä näytä vanhalta (harmaalta) kun siitä ikkunasta katsoo, ja se on sellaista vakuumipakattua.

Yhteistyössä