Onx kellään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tanja

Vieras
..tämmöstä tilannetta?

kummipoikamme perhe, joka sattuu olemaan miehen veljen perhe, on järjestämässä lapsen synttäreitä, joihin saimme kutsun. Kutsussa ilmoitettiin, että kertokaa, jos ette kutsuille pääse. Teimme niin. Mies itse päätti asiasta, koska ajomatkaa kertyy useampi sata kilometriä, kyseessä päiväreissu, lapsemme vielä ottavat päiväunet ja - mikä tärkeintä - hänellä itsellään alkaa ensi viikolla rankka työjakso. Nyt sitten saimme kurat peruutuksesta niskaan, lähinnä minä. Veljen vaimo haukkui minut pystyyn, etten päästä miestäni ja vanhempia lapsiamme heille tulemaan. Samalla naljaili ja syytti tilanteesta 7 vkon ikäistä vauvaamme.

En tiennytkään olevani niin voimakas persoona, että asiasta sen kummemmin edes keskusteltuamme, pystyn vaikuttamaan aikuisen miehen tekemään päätökseen koskien koko perhettä. Luuleeko ne tosiaan, että mieheni on kykenemätön tekemään ihan itse päätöksiä tuollaisesta asiasta? Ja mun mielestä ne olivat ihan perusteltujakin.

Meidän esikoispoikamme on heidän kummilapsensa. Olen aikojen saatossa ollut heihin yhteyksissä monella tapaa - mm.viestitellyt pojan kuulumisia, lähetellyt kortteja ja mies on useinkin veljeensä yhteyksissä - mutta heiltä en/emme ole saaneet vastakaikua suhteessa kummipoikansa kuulumisiin. Heiltä ei tule minkäänlaista noteerausta asioihin, he eivät osoita kiinnostusta opittuja taitoja kohtaan, eivät kommentoi millään tavoin. Olemme muistaneet heidän kaikkia kolmea lastaan syntymäpäivinä ja jouluisin, he vain muistavat kummilastaan. Nyt kun viime jouluna otimme käyttöön heidän tapansa, eli lähetimme vain joulutervehdyksen, yksinkertaisesti siitä syystä, että raha on todellakin kortilla, niin se onkin meidän kohdalta väärin.

Eikä siinä vielä. Kun aikanaan kuulivat meidän odottavan kolmatta, niin saimme asiattomia yhteydenottoja heiltä tyyliin, että olemme ruvenneet "rahastamaan" ja että itse rupesin "pelaamaan työpaikkani kanssa" yms. Tuntui siltä, että meidän olisi asiassa pitänyt kysyä heiltä lupaa...Samaan syssyyn anopintekeleenikin käytös muuttui radikaalisti, hänkin paheksui odotustamme. Sittemmin anoppi ei ole ollut perheemme kanssa tekemisissä, tytön synnyttyä on vain kaksi kertaa nähnyt tytön, vaikka asuu erittäin lähellä. Pojat on unohtanut kokonaan. Ja nyt on kovasti auttamassa juhlien laitossa - arvatenkin kielen kannat kipeinä...

Mitä tehdä? Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta, että miehen veljen perhe puuttuu väkisinkin teidän perhe-elämään ja kyseenalaistaa teidän tekemiset? Esimes. odotusaikanani minulla oli todellinen uhka keskenmenolle, ja lääkäri määrännyt välttämään stressiä yms. kuormittavia tekijöitä ja pyytämään apua esim. lähisukulaisilta. Anopilta sitä en saanut lukuisista pyynnöistä huolimatta ( hänellä on aikaa), ja veljen perhe ryynäsi tykömme vierailulle, vaikka olimme kehoittaneet jättämään sen parempaan ajankohtaan. Mielipiteemme yli siis jyrättiin, koska he TAHTOVAT tehdä näin juuri nyt. Ja että anoppi suhtautuu tuolla tavoin? Mitä tehdä?

Kurjalta tuntuu kaikin puolin tuollainen ihmeellinen, lapsellinen käyttäytyminen.

:hug: Itsellä ei oo kokemusta tuosta kun miehellä ei ole sisaruksia. Tosi ikävältä kyllä kuulostaa, itse varmaan ottaisin vähän enemmän etäisyyttä ko. perheeseen. Kummilastani toki muistaisin edelleen, ainakin kortilla/pienellä paketilla syntymäpäivinä ja jouluna. Voisin yrittää soittaakin, jos se olisi mahdollista.

Tässä tuli vähän taukoa, kun piti perhe ravita... Joo, musta tilanne melkosen kökkönen. Kurjaa olla nyttemmin kyllä heidän kanssaan tekemisissä, varsinkin kun miehen puolelta kyseessä ainokaisesta veljestä perheineen... Outoa vain tommonen käytös, johon me ei todellakaan löydetä edes mitään syytä. Lasten vuoksi harmittaa myös. Meidän mielestä pidämme hyvin yhteyttä ja mun mielestä nyt ei voi edes lapsiperheeltä odottaakaan ainaista vierailua pitkän matkan päähän. Silloin on mielestäni muu yhteydenpito ok. Mutta kun sitäkään ei arvosteta... Pitänee todellakin pitää etäisyyttä heihin, jos vaikka aikuistuisivat jotenkin, tai jotain...

Suku on pahin. Minun mielestäni myös jätä noteeraamatta. Tiedän vastaavanlaisen tapauksen ja siinä se kiltimpi ja hiljaisempi osapuoli jäi samalla tavalla jalkoihin. Jotkut eivät vaan osaa nähdä omia virheitään ja ne kuitataan olkia kohauttamalla.

Yhteistyössä