Onpas tupakoinnista tullut mulle hankalaa.. Muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrvelö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yrvelö

Vieras
En voi polttaa omalla partsilla, koska savut menee toisten asuntoihin ja kaikenlisäksi omaan asuntoon. Plus, että en voi polttaa lapseni nähden ja tottakai se olis ovella kyttäämässä.
En voi polttaa missään "kylillä", koska saatan häiritä toisia ihmisiä, puhumattakaan lapsista, käryämiselläni. Sitä paitsi mulla on aina melkein oma lapsi mukana, joten kts yllä.

Käytännössä sitten poltan vain illalla, kun käytän koiran vikalla pissalla. Koska lapsi on nukkumassa, käyn suihkussa ja pesen hampaat sen jälkeen.

En kuitenkaan ole halukas lopettamaan koko tupakointia. :( Se on hyvin miellyttävää.. Mutta tyhmäki ymmärtää, että,riippuvuus on vain henkistä jos sitäkään. Voin helposti olla polttamatta vaikka viikon putkeen. On mennyt niin hankalaksi kyllä, et pitänee lopettaa koko homma sitten..

Muita, joilla sosiaalinen ympäristö hankaloittaa röökaamista? :D

Juu, se hankaloitti sen verran paljon, että oli pakko lopettaa. En viitsinyt polttaa muualla kuin kotona sen jälkeen kun lapset olivat nukkumassa ja koko päivän odotin vain sitä iltaa, että saan polttaa monta tupakkaa putkeen. Tajusin sen olevan ihan kamalaa, enhän nauttinut tästä hetkestä laisinkaan vaan odotin aina sitä iltaa. Siksipä rööki sai jäädä, ei kaduta :) Lopeta sinäkin, jos et minkään muun takia niin valtion kaksinaismoralismin. "Älkää polttako, mutta tuokaa meille paljon verotuloja..."

Vaihda sähkötupakkaan jos sitä nikotiinia on pakko saada. Ei häiritse parvekkeella ketään eikä haise. Tietysti paras jos voit lopettaa kokonaan.

Mies vaihtoi sähkötupakkiin ja oli ihanaa kun koko asunto raikastui ja pahat hajut hävisivät.

Vierastan sanaa sähkötupakka, koska eihän siinä ole sitä tupakkaa. Itse olen kanssa sauhutellut sitä reilu pari kk, eikä ole oikeaa tupakkaa tehnyt sen jälkeen mieli. Ei enää sormet haise, eikä vaatteet yms. Nesteitä laimentelen pikkuhiljaa, josko pääsis nikotiinista eroon. Mies lopetti tupakan kokonaan sauhuteltuaan sähkösavuketta muutaman kuukauden, sitten lopetti senkin. :)

Sähkösavukkeita käyttää, yllätys, yllätys, ne, jotka polttavat jo muutenkin tupakkaa. :o

Jos sinun tupakointimäärä on tuo, niin onko se sitten haitallistakaan? Paitsi että jos mietit koko päivän vaan sitä hetkeä, että pääset tupakalle, niin sitten se voi olla haitallista, koska silloin sen katsotaan vaikuttavan sinun elämääsi.

Ja joo, itse kyllä aikanaan lähdin tupakkalakkoon juuri siitä syystä, että minua hävetti liikaa polttaminen muiden nähden. Oli vaan parempi jättää koko röökailu sitten siihen. Ainut paikka, missä poltin antaumuksella, oli työpäivän aikana olevat tupakkatauot, koska valtaosa työntekijöistä oli silloin tupakoitsijoita.

Mikä siinä on niin nautinnollista? Ihan ystävällisesti kysyn. Onko se niin nautinnollista loppujen lopuksi, jos vaan odotat sitä koko päivän? Nautinnollisempaa on se, ettei ole minkään aineen orja edes henkisesti. Sitä paitsi on varmasti raikkaampi olokin, eikä haise pahalle. Plus terveyshyödyt.

Onneksi voin polttaa missä haluan! En todellakaan ala tuhlaamaan ajatuksiani muihin, kun eipä hekään tuhlaa minuun. :)
Elämäni on hyvässä jamassa kun ei tarvitse tuollaisilla asioilla päätään vaivata! :)

Pidän siitä tunteesta, joka röökistä tulee. En mieti asiaa koko päivää, välillä käy kyllä mielessä. Myös se, et olisiko helpointa olla sit vaan polttamatta. :D

Siis se tunnehan on vaan sen tupakan vieroitusoireen hoitamisesta tulevaa mielihyvaa. Jos ei ole riippuvainen, niin tupakka aiheuttaa korkeintaan hieman huteran olon. Itse olen joskus huviksi ostanut nikotiinipurkkaa ja aluksi se tuntuu jopa hiukan kivalta, mutta jos kayttaa useammin niin vaikutus loppuu. Seuraavaksi tulisi varmaan riippuvaisuus, jossa kuvittelisi sen purkan tuovan jotakin vaikka todellisuudessa vaan palaa normaalitilaan. Paremman hyvan olon saa oikeasti vaikka lenkilla tai saunomisella.

Ja ei niita hermosauhuja tarvitse, jos ei ole hermostuneisuutta itse aiheuttanut. Tutkimusten mukaan tupakoijilla on enemman ahdistusta. Mihinkaan oikeaan ahdistuneisuuteen joka ei ole riippuvuudesta johtuvaa, ei tupakka auta. Jos esim. on jannittajatyyppia, niin tupakoinnin aloittamisella tekee henkisellekin terveydelle karhunpalveluksen.