Onpas tosi kivaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Tänään olisi ollut veljen lakkiaiset ja toisen veljen valmistujaiset. Kumpaankaan ei päästy, kun muksu sairastui oksennustautiin yöllä. No, tällehän ei voi mitään. Mutta hauskuutta vaan lisää se, että mies ei jostain käsittämättömästä syystä ollut laittanut sänkyyn kosteussuojaa, joten koko patja on pilalla, yrjössä, ja minä saan siivota noita saunan puolelle huuhtelemattomina heitettyjä yrjövaatteita nyt pois. Eikä se ollut antanut lapselle edes yrjöämpäriä, kun ajatteli että tämä oli varmaan vaan yksi kerta ja johtui yskästä/limaisuudesta tms. Käsittämätöntä! Enhän mä muuta olis halunnutkaan tehdä kuin siivota miehn laiskuuden vuoksi.. Anteeksi vaan valitus, mutta nyt ketuttaa.

Niin ja miksi en itse herännyt vaihtamaan petivaatteita, oon loppumetreillä raskaana, liitoskipujen vuoksi en oo moneen yöhön nukkunut kunnolla ja pyysin miestä menemään kun oma yö olis sitten venähtänyt taas valvomiseksi.

No miehet nyt on vaan noin tyhmiä. Jos meillä kävisi vastaava tilanne antaisin ohjeita, "suojasitko sängyn, laitoitko lattialle pyyhkeen, annoitko oksennusämpärin"?
Ei voi luottaa siihen että mies osaa itse.

No miehet nyt on vaan noin tyhmiä. Jos meillä kävisi vastaava tilanne antaisin ohjeita, "suojasitko sängyn, laitoitko lattialle pyyhkeen, annoitko oksennusämpärin"?

No lohduttavaa kuulla että muillakin sama homma. Meinasi aamulla itku päästä kun katsoi sitä pyykkimäärää. Ja vielä kaurapuuroyrjöä että on ihanasti kuivanut kiinni vaatteisiin ja kun kastuu niin vaan tahmaantuu eikä lähde irti.. Olin yöllä vaan kerrankin saanut unen päästä kiinni niin en tajunnut ohjeistaa, ei ole kuitenkaan ihan eka yrjötauti meillä.

No, onneksi lapsi sentään on jo terveen oloinen taas.

Jos teillä on tyhmä mies, ei se tarkoita että kaikki olisivat. Kyllä meillä mies on osannut ihan ilman ohjeita siivota oksennukset ja laittaa pyykit koneeseen, jopa yöllä. Ja antaa ämpärin viereen sekä pitää huolta, että lapsi juo tarpeeksi jottei kuivu.

Ai miksei siivoa nyt niitä? Koska se nukkui lähes kymmeneen (katsottuaan leffaa iltamyöhään ja yöllä heräsi kolmesti niiden yrjöjen vuoksi) eikä mulla ollut sydäntä jättää niitä likasia kamoja sinne, kun lapsi itkee lempparileluaan itselleen sieltä yrjövaatteista.

Ja patja on semmoinen vaahtomuovipatja, että on oikein imaissut sen yrjön sisuksiinsa.

Yhteistyössä