Onpas halpaa Punavuoren Peikon nettikaupassa .... :O

Sain vastauksen
"Valmistaja on kieltänyt meitä laittamasta hintoja nettiin, siksi voimme
antaa ne vain lisätietoja kyseltäessä. iCandy Cherry rattaiden hinta on
alkaen 459 euroa istuinosan kanssa. Minkälaisesta kokoonpanosta olet
kiinnostunut? Voin laittaa sinulle lisätietoja väristä yms, jos tarvitset.

Ystävällisin terveisin,

Punavuoren peikko Oy
www.punavuorenpeikko.fi"

Eikös tämä ole väärin ja harhaanjohtavaa? Pitäisi kysyä asiaa kuluttaja-asiamieheltä.
Mitenkäs muut tilanneet?
 
Sain vastauksen
"Valmistaja on kieltänyt meitä laittamasta hintoja nettiin, siksi voimme
antaa ne vain lisätietoja kyseltäessä. iCandy Cherry rattaiden hinta on
alkaen 459 euroa istuinosan kanssa. Minkälaisesta kokoonpanosta olet
kiinnostunut? Voin laittaa sinulle lisätietoja väristä yms, jos tarvitset.

Ystävällisin terveisin,

Punavuoren peikko Oy
www.punavuorenpeikko.fi"

Eikös tämä ole väärin ja harhaanjohtavaa? Pitäisi kysyä asiaa kuluttaja-asiamieheltä.
Mitenkäs muut tilanneet?
 
seuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Onhan tuotteilla palautusoikeus.

Voit tilata putkimiehen kotiin ja kukaan ei velvoita putkaria kertomaan veloitustaan etukäteen kysymättä. Se lasku sentään sinun pitää maksaakin (jollei ole todella kohtuuton).
Tottakait on palautusoikeus. Ja hinnat pitää kertoa eikä virheellistä hintatietoa saa antaa, kuten tässä tehdään, kun mainostetaan tuotteiden hinnaksi 0e.

Kyse on siitä, että mainos johtaa harhaan ja pahasti.

"Harhaanjohtava mainonta

Harhaanjohtavalla mainonnalla tarkoitetaan mainontaa, joka mahdollisesti tai tosiasiallisesti harhauttaa kuluttajaa tai vaikuttaa hänen arvostelukykyynsä taikka aiheuttaa näistä syistä vahinkoa kilpailijalle.

Mainoksen harhaanjohtavuuden määrittelyssä otetaan huomioon

* tavaroiden tai palveluiden ominaisuudet
* hinta
* ehdot, joilla tavara toimitetaan tai palvelu suoritetaan
* mainostajan luonne, ominaisuudet ja oikeudet."

http://europa.eu/legislation_summaries/consumers/consumer_information/l32010_fi.htm
 
Punavuoren peikko
Hei kaikille,

Meille on tosiaan satanut kyselyitä lastenvaunuista viimepäivinä... Olemme todellakin pahoillamme, jos nettikaupastamme on saanut väärän kuvan. Miellämme siis laittaisimme myös hintatiedot nettiin, mutta se ei ole mahdollista meistä johtumattomista syistä. Tuotteen kuvauksessa kerrotaan, että nettikaupan kautta saa meiltä lisätietoja tuotteista ja hinnoista.

Tarkoituksemme ei siis ole johtaa ketään harhaan, vaan informoida Uudenmaankadulla olevasta valikoimasta.

Ystävällisin terveisin,
Elina / Punavuoren peikko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Punavuoren peikko:
Hei kaikille,

Meille on tosiaan satanut kyselyitä lastenvaunuista viimepäivinä... Olemme todellakin pahoillamme, jos nettikaupastamme on saanut väärän kuvan. Miellämme siis laittaisimme myös hintatiedot nettiin, mutta se ei ole mahdollista meistä johtumattomista syistä. Tuotteen kuvauksessa kerrotaan, että nettikaupan kautta saa meiltä lisätietoja tuotteista ja hinnoista.

Tarkoituksemme ei siis ole johtaa ketään harhaan, vaan informoida Uudenmaankadulla olevasta valikoimasta.

Ystävällisin terveisin,
Elina / Punavuoren peikko
käsittääkseni hinta pitää olla näkyvissä ilman kyselyitäkin. mutta jos näin ei tosiaan ole, montako ostajaa luulette menettäneen tämän takia. itse mielummin olen sitten kysymättä kaupassakin jos ei hinta ole selkeästi näkyvillä ja ostan muualta =)
 
Mun mielestä myös hintojen pitää olla selkeästi näkyvillä. Mitähän kuluttaja-asiamies tuumaa tämmöisestä tilanteesta?

Millä perusteella hintoja ei saa netissä ilmoittaa? Miksei tuotteiden kohdalle ole vain laitettu esim. informaatiota, että tuotteeseen voi tutustua lähemmin liikkeissä tai että tuotteesta saa lisäinformaatiota puhelimitse tai sähköpostitse?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Mun mielestä myös hintojen pitää olla selkeästi näkyvillä. Mitähän kuluttaja-asiamies tuumaa tämmöisestä tilanteesta?

Millä perusteella hintoja ei saa netissä ilmoittaa? Miksei tuotteiden kohdalle ole vain laitettu esim. informaatiota, että tuotteeseen voi tutustua lähemmin liikkeissä tai että tuotteesta saa lisäinformaatiota puhelimitse tai sähköpostitse?
Mäkään en tosiaan ymmärrä :eek:
Itselleni tulee mieleen, että mahtaako ko. vaunuissa edes hinta olla kaikille sama..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi v***u ootte tyhmiä. Lukeehan siellä tuotekuvauksessa ihan selvästi että hinnat ym lisätiedot saa pyydettäessä.
Kyllähän siellä lukee, mutta hintana ei voi olla 0e. Se on kuluttajan harhaanjohtamista. Hintaa ei pitäisi olla ollenkaan. Ja jos nettimyynti ei ole sallittua, niin sitten ei kait pitäisi kuviakaan julkaista, vaan laittaa informaatio, että iCandy-tuotteet saatavilla ja nähtävissä vain Uudenmaankadun myymälässä tai missä lienekin.

Tuote pitää laittaa ostoskoriin ennen kuin siitä saa mitään informaatiota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi v***u ootte tyhmiä. Lukeehan siellä tuotekuvauksessa ihan selvästi että hinnat ym lisätiedot saa pyydettäessä.
Kyllähän siellä lukee, mutta hintana ei voi olla 0e. Se on kuluttajan harhaanjohtamista. Hintaa ei pitäisi olla ollenkaan. Ja jos nettimyynti ei ole sallittua, niin sitten ei kait pitäisi kuviakaan julkaista, vaan laittaa informaatio, että iCandy-tuotteet saatavilla ja nähtävissä vain Uudenmaankadun myymälässä tai missä lienekin.

Tuote pitää laittaa ostoskoriin ennen kuin siitä saa mitään informaatiota.
se on varma hänen verkkokaupan ohjelmassa ei ole muita vaihtoehtoja kun laita 0 vaan
 
Sivusta seurannut
HINNAN ILMOITTAMINEN



Ilmoititte Kuluttajavirastolle siitä, että Punavuoren Peikon hinnan ilmoittamisessa oli epäselvyyksiä. Kiitos viestistänne. Kuluttajien ilmoitukset ovat tärkeitä kuluttaja-asiamiehen valvontatyössä.



Olemme lähettäneet yritykselle kirjeen, jossa kerrotaan hinnan ilmoittamiseen liittyvistä periaatteista;

· milloin hinta pitää kertoa

· myyntihinnan ja yksikköhinnan ilmoittamisesta

· hinnan pyöristämisestä

· hintamerkintöjen selkeydestä ja yksiselitteisyydestä.



Lisäksi kehotimme yritystä tutustumaan Kuluttajaviraston verkkosivuilla olevaan lainsäädäntöön ja muuhun aineistoon. Voitte tutustua yritykselle lähetettyyn informaatioon Kuluttajaviraston verkkosivuilla

www.kuluttajavirasto.fi/yritykselle/markkinointi/hinta







Ystävällisesti



KULUTTAJAVIRASTO & KULUTTAJA-ASIAMIES







Katri Väänänen

Lakimies





- - - Olemme päättäneet asian käsittelyn tältä erää yrityksen saamaan kirjeeseen.. Sähköposti- ja kirjallisiin lisätiedusteluihin emme valitettavasti voi vastata pikaisesti. Siksi mahdolliset lisätiedustelut puh 01019 4700/Väänänen, parhaiten tavoitettavissa tiistaisin klo 9-15. - - -
 

Yhteistyössä