Onpa täällä tympeitä joulunjuhlijoita

Lueskelin muutamaa ketjua, ja ei ollut muuta kuin valitusta joulusta ja huokailtiin että "onneksi se on ohi". Kun oli syöty jouluateria ja avattu lahjat, niin joulu on näillä ihmisillä "lusittu".
Millasta porukkaa täällä oikein pyörii.
Valittajalle voi antaa hyvän neuvon, jätä joulu viettämättä. Ei ole selvästikään kykyä nautiskeluun ja tunnelman luomiseen.

Dirty Dancer
Joillakin elämä on päin vittua. Ei siinä joulu tunnu miltään. Mutta voi silti viettää joulua sukulaisten iloksi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lueskelin muutamaa ketjua, ja ei ollut muuta kuin valitusta joulusta ja huokailtiin että "onneksi se on ohi". Kun oli syöty jouluateria ja avattu lahjat, niin joulu on näillä ihmisillä "lusittu".
Millasta porukkaa täällä oikein pyörii.
Valittajalle voi antaa hyvän neuvon, jätä joulu viettämättä. Ei ole selvästikään kykyä nautiskeluun ja tunnelman luomiseen.
Jos on joulun aikaan jotain stressin aihetta niin miksei siitä saisi valittaa edes tänne? Pitäisikö täälläkin vain hymistellä ja kehua että unelmajoulu oli vaikka meni päin mäntyä?

Mä en joskus ymmärrä semmoista ylipositivisuutta missä ei saisi tuoda ikäviä asioita esille. Mulle positiivisuus on sitä että märistään paha olo pois, sit kun on saanut harmitukset purettua niin on keveämpi olo ja jaksaa paremmin iloitakin. Mulle positiivisuus on myös sitä, että ollaan rehellisiä (toki kaikkea valittamista ei saa aina kaataa muiden niskaan, silläkin on aikansa).

Mä tein 2 valitusaloitusta joulun aikaan tänne. Ja juu, takkuisen alun jälkeen tunnelmat kohosi aattoillan myötä ja sopu tuli taloon, mutta voin sanoa että sitä ennen tunnelmaa ei ollut ja lapset riiteli minkä kerkisivät. Kyse ei ollut siitä ettenkö osaisi tunnelmaa tehdä (täällä on erittäin jouluista tällä hetkellä) vaan että aina se joulu ei mene kuten jossain tv-mainoksessa.
Kantsii jättää valitusketjut lukematta.

vieeras
Palsta on mitä mainioin paikka valittaa isoista ja pienistä asioista. Jos joku ketju ei kiinnosta tai tympii jo otsikon (tai aloittajan...) perusteella niin ei ole pakko aukaista. Yhtä elämäni isoimpia kipukohtia olen mäyrynnyt täällä palstalla kun en ole halunnut niistä tunteista puhua edes lähimmilleni. Jotain itseterapia-apua olen saanutkin vaikka suurin osa vastaajista ei ole minua ymmärtänytkään.
Myös jotain pikkujuttuja voi olla kiva valitella täällä :D
Hauskaa joulua...

• Tykkää
Reactions: Echo
mä en pidä joulusta. ja siihen ei kukaan voi pakottaa. onneks se alkaa olla ohi. ja yks syy siihen, miksi en pidä on se, kun se aloitetaan höpöttämän juhannuksen jälkeen joulu sitä ja joulu tätä, joulutavarat ilmestyy kauppoihin kuten halpikseen jo syyskuussa joululaulut raikaa viikko tolkulla, kyllä siihen kyllästyy jo paljon ennen joulukuuta

Yhteistyössä