onpa ihana "kaveri"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "just"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"just"

Vieras
Siis kun sovitaan että tulee käymään tai mennään kävelylle tai jotain, ja sitten siitä ei kuulukaan mitään useimmiten! Tänäänkin piti tulla joskus puolitoista tuntia sitten tänne mutta eipä näy eikä kuulu mitään. Alkaa vähän tympimään. Monesti myöskin itse ehdottanut tulevansa tänne "huomenna siinä keskipäivällä" ja että täältä sitten lähdettäis vaikka kävelylle tai kaupungille mutta ei kumma vaan ikään näy. Sit jos soitan sille siinä iltapäivällä ja kysyn että aikooko tulla vai ei niin "juuu no mun pitää vielä siivoilla/tehdä ruokaa/muuta sellaista, voin tulla myöhemmin" . Ja taas ei kuulu mitään.

Oon yrittänyt vihjata sille että ei oo mukavaa tuommonen mutta näköjään pitää sanoa suoraan. En vaan tiedä kuinka sanoisin, kyseessä on eräs miehen lähisukulainen jota nähdään usein ja joka on siis miehelleni läheinen, joten en viitis kuitenkaan pilata välejä.

Nyt pistin viestiä että "et vissiin aiokaan tulla vai?" ja vastasi että "soittelen tuossa yheksän jälkeen jos jaksan enää sillon lähteä kun mulla on kuitenkin aamuvuoro huomenna..". No joo, mutta kun häne npiti tosiaan tulla jo puolitoista tuntia sitten..

Siis ei siinä mitään jos joskus tulee muuta menoa / ei jaksakaan lähteä mutta vois edes ilmoittaa! Ja joo senkin ymmärrän jos joskus unohtaa ihan oikeasti, en mä siitäkään suutu. Mutta kun melkein aina! Ja tuota samaa se tekee muillekin kavereillensa. Mulla on lapsi ja ei ole kiva esim venyttää ulkoilemaan lähtemistä sen takia että olen luvannut odottaa jotain henkilöä joka ei sitten ikinä tulekaan. arrr! Mitä mä sille sanoisin?

Motä ihmettä sä sitten viitsit säätää tollasen tyypin kanssa :O
Anna olla. Johan luulis että alkaa ymmärtämään mistä kiikastaa, kun huomaa jäävänsä yksin.

Oih, tunnistan niin tyypin.

Alkuun se on tuollaista. Aina kroonisesti myöhässä. Kohta sitten jää kokonaan pois mutta pahoittelee asiaa.

Seuraava askel on, että kun tekee varmistussoiton pari päivää ennen sovittua juttua, lupaa tulla. Eikä tule eikä ilmoita.

Minulle viimeinen niitti oli se, kun "kaveri" teki juhliin oharit. Koska on kroonisesti myöhässä oleva tapaus, soitin juhlien jo alettua, että koska on tulossa, koska minusta olisi epäkohteliasta aloittaa syömistä ennen kuin kaikki vieraat ovat tulleet. Heti kun vastasi puhelimeen, ymmärsin taustamelusta, että eipä ollut aikomustakaan tulla.

En olisi ottanut nokkiini tai vaatinut mitään selitystä, jos ei olisi hyväksynyt kutsua tai olisi ilmoittanut ihan viime tipassakin, että ei tulekaan.

Tällaista en ymmärrä. Käsittämätöntä itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä muita kohtaan!

joo mulla on muitakin kavereita mutta kun tosiaan miehen kautta tulee aika paljon oltua tekemississä tuon kanssa ja se sitten aina kysyy että josko "juotais kahvit huomenna" tai "mentäis lenkille illalla" tms niin olen aina ajatellut vaan että no ehkä se nyt tällä kertaa tulis... Mutta ei näköjään.

Itse saatan olla joskus myöhässä vaikka kuinka yrittäisin olla ajoissa, kun tulee lapsen kanssa monesti jotain säätämistä/viime hetken kakka/jotain sotkua vaatteille tms mutta yritän kyllä aina ilmoittaa jos tulen myöhästymään. Enkä koskaan jätä ilmestymättä paikalle ilmoittamatta etten pääsekään. Ja yritän ilmoittaakin mahdollisimman hyvissä ajoin. Olen meinannut monesti tehdä samanlaisen tempun tuolle kaverille, jotta tajuaisi miltä tuntuu, mutta en vaan jotenkin oo sellainen luonteelta että viittisin niin tehdä..

[QUOTE="just";25009598]Olen meinannut monesti tehdä samanlaisen tempun tuolle kaverille, jotta tajuaisi miltä tuntuu, mutta en vaan jotenkin oo sellainen luonteelta että viittisin niin tehdä..[/QUOTE]

Pisteet siitä, että osaat käyttäytyä fiksusti!

Tosin vähän luulen, ettei tuommosessa tempussa olisi kaverillesi hänen oman käytöksensä perusteella opetusta ollenkaan.

no joo huvittais vaan keksiä mitä sille oikein sanoisin sitten jos se multa seuraavan kerran kysyy että "mentäskö lenkille" tai "mitäs jos tulisin kylään"...

Mullakin samanlainen "kaveri". Sanoo että soittelee ja tulee käymään mutta ei siitä kuulu eikä näy. Ja enää mä en edes sovi hänen kanssaan mitään kun se peruuntuu kuitenkin. Entiedä onko minussa vika, eikö häntä kiinnosta mun seura vai onko kaikille samanlainen.

Yhteistyössä