Onnistuukohan asiallinen keskustelu aiheesta? Missä tilanteessa sosku on maksanut vuokrarästinne?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
oli joskus tilanne et rahat loppuivat totaallisesti ja saatiin kertaluonteisena 1, 5 kuukauden vuokriin apua. Aina parempi olis jos rahapäivinä vuokra hoidetaan ekana, sit vasta ruoka ja muut menot. Niin mekin sillä toista kertaa ei haluta joutua pulaan kun tota tukiverkostoakaan ei ole, joilta rahaa lainata.
 
Meillä siinä tilteessa ollaan saatu toimeentulotukea pelkkään vuokraan hain kun sain työpaikaltani äitiyspäivärahaa sen 3 kk ja sen jälkeen maksajaksi kela. Niin siinä oli yli kuukauden väli ennenkuin ne rahat tulivat niin silloin sossu maksoi todellakin ne rahat vuokraan kun ne sinne helusin suoraan osoittaa.
 
Meillä oli hässäkkää miehen sairasloman kanssa. Lääkäri unohti kirjoittaa b-lausunnon ja asia venyi ja venyi kelassa. Saatiin kyseisen kuun vuokrarahat sossusta, kun ei ollut tietoa milloin Kelan tulisivat.
 
Opiskeluaikoina pari vuotta sitten jouduin masennuksen syövereissä pikavippikierteeseen, josta ulos päästäkseni tarvitsin sossun apua. Maksoivat vuokarästit noin 300e sekä pikavippilainat pois harkinnanvaraisena toimeentulotukena.
Nyt talousasiat vakaalla pohjalla ja olen todellakin oppinut virheistäni! Olisin todella huonossa jamassa ilman ystävällistä sossua joka auttoi järjestämään asiat oikeille raiteille. Enää en ole sossun asiakas kun pärjätään miehen kanssa omillamme
 
vieras
vuosia sitten,kun olin äitiyslomalla saimme toimeentulotukea joka maksettiin miehen tilille.mies käytti rahat pelaamiseen ym juttuihin vaikka vakuutti hoitavansa vuokrat niillä rahoilla.
kun häätölappu tuli vuokrarästejä oli 14000 markkaa.
kolme lasta vauva,3,5 v,ja 5 vuotias.
sossu maksoi rästit pois ja saimme pitää asunnon.teimme maksusuunnitelman jolla maksoimme sossuun 500 mk kuussa lainaa takaisin.

 
harmaana nyt
Sossu maksoi vuokrarästimme, kun mies oli yllättäen irtisanottu, ja päivärahojen tulemisessa kesti, itse olin kotihoidontuella kotona ja tein samalla keikkatöitä, mutta rahat eivät vaan millään riittäneet.
 

Yhteistyössä