Onnistuuko teidän miehiltä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Töiden jälkeen kauppaan ja ruoanlaittopuuhiin?

Meillä kun syödään joskus kello 19, jos miehen kaupassakäyntiä ja ruoanlaittoa odottelisi. On H I D A S.

Tosi kiva mennä töihin, kun joka päivä saa silti itse hoitaa tarha- kauppa-hella-akselin. työpäivä päättyy vähän aikaisemmin kuin miehellä, silti ei tunnu reilulta.

vieras
Miksi joka päivä kauppaan? Meillä mies käy kerran tai kaksi kertaa viikossa kaupassa,hoitaa sen puolen koska mulla ei ole ajokorttia.Teen moensti ruokaa isommat satsit ja laitan pakkaseen,sieltä on sit helppo ottaa.Joka päivä ei jaksa laittaa ruokaa tai sit käytetään puolieineksiä joskus.

Ettekai työ joka päivä käy kaupassa...?

Mutta juu, onnistuu kyllä, ja tarvittaessa käy kotimatkalla kaupasta ostamassa jotain... yleensä käydään koko perheen voimin kerran viikossa (lauantaina) ostamassa suunnilleen kaikki tarpeellinen seuraavaksi viikoksi.

Voihan siellä kaupassa käydä muulloinkin kuin heti työpäivän jälkeen, ja pienellä suunnittelulla ei todellakaan tarvitse käydä joka päivä....

Kyllä meillä mies käy kaupassa ja laittaa ruokaa siinä missä minäkin.

mies tulee yleensä töistä ruokakaupan kautta ja tekee päivällisen. mä hoidan lapsia himassa päivän ja hoidan lounaan.

*

ai miksi joka päivä kauppaan? joku kauppa on aina miehen duunimatkan varrella, sieltä on helppo käydä ostaan ´helposti pilaantuvat´ tuotteet joita ei viitsi himassa säilyttää turhaan, eli tuore tavara on mukavempi syödä ´tuoreempana´. sitten jos aikoo tehdä extempore jotain ruokaa, eikä himas välttis ole just niitä raaka-aineita joita tarvii. eikä meillä enää edes juurikaan käytetä eineksiä ja joka päivä syödään 2-3 ateriaa. tykätään kokata ja mahdollisimman aidoista raaka-aineista, eli ei mitään lisäaine pussiruokia.

hmm..?
Millainen on ISOMPI SATSI? Kun meillä jos kuvittelee tekevänsä isomman satsin, ni ruokaa jää ehkä juuri ja juuri lounaaksi seuraavaksi päiväksi minulle + pojalle + miehelle töihin. Ei ikinä pakkaseen asti laitettavaksi, vaikka kuinka koittaisin paljon tehdä. Ei meillä ole niin isoja astioitakaan missä laittaa.

Meillä vain mies hoitaa ruokaostokset. Mä en kuulemma osaa ostaa mitään vaan tuon kaupasta aina mitä sattuu :snotty:
Meilläkin syödään ruoka klo 19-20 mutta se on ihan suunniteltu juttu, tulee paremmat unoset ainakin lapsille.
Ruokaa kylläkään mies ei osaa laittaa joten mä kokkailen sitten sillä aikaa kun mies on lasten kanssa iltapesulla.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm..?:
Millainen on ISOMPI SATSI? Kun meillä jos kuvittelee tekevänsä isomman satsin, ni ruokaa jää ehkä juuri ja juuri lounaaksi seuraavaksi päiväksi minulle + pojalle + miehelle töihin. Ei ikinä pakkaseen asti laitettavaksi, vaikka kuinka koittaisin paljon tehdä. Ei meillä ole niin isoja astioitakaan missä laittaa.
Tekee tuplan tästä määrästä. Kaksi vuokaa uuniin jne.

Mies hoitaa aina tytön hoitoon viemisen ja hakemisen, minä käyn kaupassa ja ruoka tehdään yhdessä (tai minä teen ruoan ja sillä välin mies tyhjentää tiskikoneen, laittaa pyykkejä tms.). Miehellä on aika suppeat noi kokkaustaidot, mutta silloi ntällöin tekee ihan itekseenkin jotain helppoa ruokaa...

Yhteistyössä