Onnistuuko lapsen säästötilin avaaminen nettipankissa, vai täytyykö tässä kaupunkiin asti lähteä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olisko jollain tietoa?

Paljonko te säästätte lapsellenne/lapsillenne kuussa? Onko jokin tietty summa vai kuinka?
Ja miten olette ajatelleet rahat antaa tulevaisuudessa käyttöön, jottei rahat häviä sen siliän tien savuna ilmaan?
Ja onko teillä millainen tili säästämistä varten? Onko teillä siihen käyttöoikeus?

Tili pitää avata pankissa. Meillä säästävät sinne omia lahjojaan ja palkkioitaan, eli tileillä on muutama satanen. Lapsille ei ole tulevaisuutta varten säästössä, mutta meillä on paljon omaisuutta jota voi tarvittaessa realisoida.

kys. Saako mummo avattua lapsenlapselleen säästötiliä ilman vanhempien allekirjoituksia?

Anoppi on avaamassa lapselle tiliä ja he asuu 230km päässä. Miehelle sanoin että siihen tarvitaan lupa/allekirjoitukset ja mies väittää et ei tartte. Miten on?

Nordeassa piti olla molempien vanhempien allekirjoitus. En säästä pankkiin vaan sinne tulee lahjat yms. ja sitten ostetaan jotain isompaa kuten viimeksi ostettiin lapsille kerrossänky. Meillä säästörahat menee rahastoon, 80e kuussa ja se tulee minun nimelläni, ja ne palautuu aikoinaan minun tililleni ja minä sitten jaan ne lapsille, koska en ole viitsinyt avata montaa tiliä sinne.

kys. Saako mummo avattua lapsenlapselleen säästötiliä ilman vanhempien allekirjoituksia?

Anoppi on avaamassa lapselle tiliä ja he asuu 230km päässä. Miehelle sanoin että siihen tarvitaan lupa/allekirjoitukset ja mies väittää et ei tartte. Miten on?

Saa avattua sellaisen tilin mihin itse tallettaa lapsen nimellä, käyttöoikeutta siihen ei ole kuin lapsella sitten vaikka 18v tai mummon kuollessa tms. mikä ehto siihen sitten laitetaankin.

Vanhempien tarvitsee allekirjoittaa paperit, mutta ei tarvitse tehdä sitä pankissa, ainakin noin meillä meni.

Yhteistyössä