Onnistuisko lasten hoito näin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Tässä päivähoitoasioita ollaan pyöritelty,kun mulle on luvattu oppsopparipaikka,mutta papereita ei vielä ole(aloitusaika ei siis selvillä).Lapsia 3(1-5v.).Soittelin jo päiväkotiin ja kyselin tilannetta..Sanoi,että toisista hoitopaikoista tulijoita on jonoksi asti,mutta ei ole niitä,joilla ei olisi hoitopaikkaa ollenkaan..Ei osannut sanoa,kauanko menee,että kaiki 3 saataisiin samaan päiväkotiin..Viedään kuitenkin hakemukset sinne.

Oisko sellanen mahdollista tilapäisesti,että saataisiin kelalta kotihoidontukea ja esim.mummu tulisi hoitamaan lapsia,jolle siten maksaisimme sen kotihoidontuen,mitä saadaan..?Tuleeko siitä mitään ongelmia vai onko niin helppoa kuin miltä kuulostaa?
 
Helpoiten pääset kun nostat sen kotihoidontuen ja sanot siellä kelassa et mummi tulee teille hoitamaan mut jätä kertomatta et meinaat hänelle jotain maksaa ku sit tulee mukaan myös verottaja ja vakuutukset ja se onkin sit jo huomattavasti enemmän ku se kotihoidontuki.
Mut kunnalla on myös velvollisuus (ellei oo ihan just muuttunu) hommata teille kotiin hoitaja koska teillä on kolme lasta jotka hoitoa tarvitsee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Helpoiten pääset kun nostat sen kotihoidontuen ja sanot siellä kelassa et mummi tulee teille hoitamaan mut jätä kertomatta et meinaat hänelle jotain maksaa ku sit tulee mukaan myös verottaja ja vakuutukset ja se onkin sit jo huomattavasti enemmän ku se kotihoidontuki.
Mut kunnalla on myös velvollisuus (ellei oo ihan just muuttunu) hommata teille kotiin hoitaja koska teillä on kolme lasta jotka hoitoa tarvitsee.

Aivan..Verottajahan se on heti kimpussa..Päiväkodin täti puhui just tästä kunnallisesta hoitajasta,mutta siinä tulee se ongelma eteen,että mihellä on todella epäsäännölliset vuorot ja vapaatakin sattuu 1pv joka viikolle viikonloppujen lisäksi..Että se on työntekijän kannalta huono juttu,kun ei saisi kokopäiväistä siitä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Helpoiten pääset kun nostat sen kotihoidontuen ja sanot siellä kelassa et mummi tulee teille hoitamaan mut jätä kertomatta et meinaat hänelle jotain maksaa ku sit tulee mukaan myös verottaja ja vakuutukset ja se onkin sit jo huomattavasti enemmän ku se kotihoidontuki.
Mut kunnalla on myös velvollisuus (ellei oo ihan just muuttunu) hommata teille kotiin hoitaja koska teillä on kolme lasta jotka hoitoa tarvitsee.

Onko tämä kuntakohtainen vai ihan kaikkia kuntia koskeva? Mulle on sanottu vaan, että joisski kunnissa kunta tarjoaa tämmösen, mutta olis vapaaehtonen vähän niin ko on kuntalisäki. Mie kyllä alkasin meille tämmöstä hommaamaan, jos on tosiaa kaikkia kuntia koskeva juttu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Helpoiten pääset kun nostat sen kotihoidontuen ja sanot siellä kelassa et mummi tulee teille hoitamaan mut jätä kertomatta et meinaat hänelle jotain maksaa ku sit tulee mukaan myös verottaja ja vakuutukset ja se onkin sit jo huomattavasti enemmän ku se kotihoidontuki.
Mut kunnalla on myös velvollisuus (ellei oo ihan just muuttunu) hommata teille kotiin hoitaja koska teillä on kolme lasta jotka hoitoa tarvitsee.

Onko tämä kuntakohtainen vai ihan kaikkia kuntia koskeva? Mulle on sanottu vaan, että joisski kunnissa kunta tarjoaa tämmösen, mutta olis vapaaehtonen vähän niin ko on kuntalisäki. Mie kyllä alkasin meille tämmöstä hommaamaan, jos on tosiaa kaikkia kuntia koskeva juttu...


Mä en nyt oikeesti muista mut sen saat kyllä sossusta lastenhoitopuolelta selville mitä laki sanoo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Helpoiten pääset kun nostat sen kotihoidontuen ja sanot siellä kelassa et mummi tulee teille hoitamaan mut jätä kertomatta et meinaat hänelle jotain maksaa ku sit tulee mukaan myös verottaja ja vakuutukset ja se onkin sit jo huomattavasti enemmän ku se kotihoidontuki.
Mut kunnalla on myös velvollisuus (ellei oo ihan just muuttunu) hommata teille kotiin hoitaja koska teillä on kolme lasta jotka hoitoa tarvitsee.

Aivan..Verottajahan se on heti kimpussa..Päiväkodin täti puhui just tästä kunnallisesta hoitajasta,mutta siinä tulee se ongelma eteen,että mihellä on todella epäsäännölliset vuorot ja vapaatakin sattuu 1pv joka viikolle viikonloppujen lisäksi..Että se on työntekijän kannalta huono juttu,kun ei saisi kokopäiväistä siitä..

Eiköhän niillä ole siellä osa-aikasiakin töissä, jotka ei tee siis kokopäivästä jatkuvasti ja noiden hoitajien kanssa pystyy ite sit tekemään ne työvuorolistat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Helpoiten pääset kun nostat sen kotihoidontuen ja sanot siellä kelassa et mummi tulee teille hoitamaan mut jätä kertomatta et meinaat hänelle jotain maksaa ku sit tulee mukaan myös verottaja ja vakuutukset ja se onkin sit jo huomattavasti enemmän ku se kotihoidontuki.
Mut kunnalla on myös velvollisuus (ellei oo ihan just muuttunu) hommata teille kotiin hoitaja koska teillä on kolme lasta jotka hoitoa tarvitsee.

Aivan..Verottajahan se on heti kimpussa..Päiväkodin täti puhui just tästä kunnallisesta hoitajasta,mutta siinä tulee se ongelma eteen,että mihellä on todella epäsäännölliset vuorot ja vapaatakin sattuu 1pv joka viikolle viikonloppujen lisäksi..Että se on työntekijän kannalta huono juttu,kun ei saisi kokopäiväistä siitä..

en usko että verottaja kimpussa semmoisesta summasta kuin kht on.

kyselin yks.pph. johtajalta,että mites verotus,jos rupean yks.pph ja voin ottaa yhden lapsen omieni lisäksi hoitoon, kk tulo olisi n500?. johtaja vastasi,että niin pienestä summasta ei mene veroja. samaa sanoi verottaja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Helpoiten pääset kun nostat sen kotihoidontuen ja sanot siellä kelassa et mummi tulee teille hoitamaan mut jätä kertomatta et meinaat hänelle jotain maksaa ku sit tulee mukaan myös verottaja ja vakuutukset ja se onkin sit jo huomattavasti enemmän ku se kotihoidontuki.
Mut kunnalla on myös velvollisuus (ellei oo ihan just muuttunu) hommata teille kotiin hoitaja koska teillä on kolme lasta jotka hoitoa tarvitsee.

Aivan..Verottajahan se on heti kimpussa..Päiväkodin täti puhui just tästä kunnallisesta hoitajasta,mutta siinä tulee se ongelma eteen,että mihellä on todella epäsäännölliset vuorot ja vapaatakin sattuu 1pv joka viikolle viikonloppujen lisäksi..Että se on työntekijän kannalta huono juttu,kun ei saisi kokopäiväistä siitä..

en usko että verottaja kimpussa semmoisesta summasta kuin kht on.

kyselin yks.pph. johtajalta,että mites verotus,jos rupean yks.pph ja voin ottaa yhden lapsen omieni lisäksi hoitoon, kk tulo olisi n500?. johtaja vastasi,että niin pienestä summasta ei mene veroja. samaa sanoi verottaja!

Näin.Ja kotihoidontuestahan maksetaan jo veroa valtiolle..
 
Ei tuo kotiin hoitajan saaminen taida olla mikään aivan yksinkertainen juttu. Ei mekään aikanaan saatu, vaikka oli 4 alle kouluikäistä ja arvaappa etteikö yritetty. Ei ollut kaupungilla määrärahoja hoitajan palkkaukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
en usko että verottaja kimpussa semmoisesta summasta kuin kht on.

kyselin yks.pph. johtajalta,että mites verotus,jos rupean yks.pph ja voin ottaa yhden lapsen omieni lisäksi hoitoon, kk tulo olisi n500?. johtaja vastasi,että niin pienestä summasta ei mene veroja. samaa sanoi verottaja!

Näin.Ja kotihoidontuestahan maksetaan jo veroa valtiolle..

aivan =)
 

Yhteistyössä