Onnettoman ohuthiuksiset! Millä tuuheutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja Pupunajussikka:
No miten ois tämä?

Älä käytä mitään. Mulla ei ihan kamalan ohuetkaan hiukset ole, mutta ei toisaalta paksutkaan. Olen lopettanut shampoon, hoitoaineen ja kaikenlaisten muotoilutuotteiden käytön aikaa sitten, ja hiukset ovat ilmavat, siis tosi tosi ilmavat. Kevyellä tupeerauksella saa sitten vähän näyttävämpää tuuheutustakin, jos joskus haluaa oikeaa visuaalista efektiä, mutta mitään muuta boostia ei tarvita.

Hoitoainehan lähinnä lässäyttää hiusta, eikävätkä mitkään aineet tietenkään oikeasti tuuheuta ohutlaatuista hiusta, ainoastaan ehkä vähän antavat kuvitelmaa siihen suuntaan.

Siirtymävaihe shampoottomuuteen on tietysti aika vaikea, jos on tottunut pesemään päivittäinkin hiuksiaan, mutta kyllä päänahka kiittää kuukauden - parin kuluttua. Pää kun osaa tuottaa sitä kosteutusta hiukselle ihan itsekin, ja sopivassa suhteessa, kun sitä omaa hoitoainetta ei hangata shampoolla joka ikinen ilta pois.

Eräässä vanhassa kauneudenhoitokirjassa sanottiin, että sopiva hiustenpesuväli on kolme viikkoa. Jos on tosi rasvainen hiuslaatu, niin kaksi viikkoa. :)

Jos ei halua heittäytyä ihan shampoottomuuteen, voi alkajaisiksi jättää silikonin pois shampoosta ja hoitoaineesta. Sekin tuo kuohkeutta.

näin tein minä jo vuosia sitten. laitan myös monesti hunajaa,oliiviöjyä etikkaa tms

Alkuperäinen kirjoittaja jm:
Itselläni autto biotiini forte -niminen eläimille tarkoitettu lääke. Ihotautilääkäri tuota suositteli ihon takia, mutta monet muut ovat sitä käyttäneet hiuksienkasvuun :) Liiankin tuuheat nykyisin...

Huomasitko muutosta muussa karvankasvussa?

Todella paksutkin hiukset voi muuten mennä yllättävän paljon päätä pitkin, jos ne on ihan suorat ja liukkaat. Mulla oli näin aiemmin, nyt on taipuisammat hiukset nykyään, hivenen kihartuneet...riittää, kun pesen ne illalla niin aamulla on tosi tuuheat.

Etsin tietoa hiusten tuuhennoksista ja pidennyksistä jolloin törmäsin tähän ketjuun ja jäin googlettelemaan noista vitamiineista mitä tässä ketjussa tuli ilmi. Pitääkin kokeilla tuota Biorionia kynsiin, saisivat vahvistua. Ja mitä tulee Biotiinin saantiin noin muuten niin ei se varmasti pahaakaan tee iholle ja sen kosteustasapainolle. Ja hiusten tuuheuteen/kasvuun olen huomannut tulleen muutoksia kun olen muutamia kuukausia saanut munaa aamuisin :D. Eli 5min keitettyjä kananmunia 2kpl aamuisin ja nyt nuo "vauva hiukset" huvittavat :)

Yhteistyössä