Onnettoman ohuthiuksiset! Millä tuuheutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Kertokaas mitkä on parhaita tuotteita? Mulla on todella hento hius joka kauheen äkkiä läsähtää. Vaikka käyttäs mitä. Haluisin hiuksiin tuuheutta joka kestäis ees vähän aikaa eikä lässähdä samantien ku astuu vessasta ulos :kieh:

Jotku tuotteet on ollu ihan ok muuten mutta tekee hiukset sellasiksi tahmasiksi ja vie kiillon pois. Ei oo kiva..

Nyt vinkkejä kehiin!

Mulla yksittäiset hiukset on ohuita, mutta tukkaa on paljon. Ellen tee tälle mitään, kaikki menee päätä myöten kuin nuoltuna. Se, mitä tukalleni milloinkin teen, vaihtelee, mutta hiuslakkaa en suostu ikinä vaihtamaan: Goldwellin Trendline Sprayer, vahvuus 5 - pitää tosi hyvin, ei tahmaa ja lähtee harjaamalla pois :heart:

No miten ois tämä?

Älä käytä mitään. Mulla ei ihan kamalan ohuetkaan hiukset ole, mutta ei toisaalta paksutkaan. Olen lopettanut shampoon, hoitoaineen ja kaikenlaisten muotoilutuotteiden käytön aikaa sitten, ja hiukset ovat ilmavat, siis tosi tosi ilmavat. Kevyellä tupeerauksella saa sitten vähän näyttävämpää tuuheutustakin, jos joskus haluaa oikeaa visuaalista efektiä, mutta mitään muuta boostia ei tarvita.

Hoitoainehan lähinnä lässäyttää hiusta, eikävätkä mitkään aineet tietenkään oikeasti tuuheuta ohutlaatuista hiusta, ainoastaan ehkä vähän antavat kuvitelmaa siihen suuntaan.

Siirtymävaihe shampoottomuuteen on tietysti aika vaikea, jos on tottunut pesemään päivittäinkin hiuksiaan, mutta kyllä päänahka kiittää kuukauden - parin kuluttua. Pää kun osaa tuottaa sitä kosteutusta hiukselle ihan itsekin, ja sopivassa suhteessa, kun sitä omaa hoitoainetta ei hangata shampoolla joka ikinen ilta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:
Mulla yksittäiset hiukset on ohuita, mutta tukkaa on paljon. Ellen tee tälle mitään, kaikki menee päätä myöten kuin nuoltuna. Se, mitä tukalleni milloinkin teen, vaihtelee, mutta hiuslakkaa en suostu ikinä vaihtamaan: Goldwellin Trendline Sprayer, vahvuus 5 - pitää tosi hyvin, ei tahmaa ja lähtee harjaamalla pois :heart:

Joo samanlainen on meikäläisenki letti. Laitanpas tuon hiuslakan nimen muistiin!

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Joo samanlainen on meikäläisenki letti. Laitanpas tuon hiuslakan nimen muistiin!

Osta sit oikeasti tuota vitosta; heikommat vie tuuli mennessään :)

Osta sit oikeasti tuota vitosta; heikommat vie tuuli mennessään :)

Yleensä mä otanki vahvinta tavaraa. Mutta ärsyttää ku niilläkään saa yleensä muuta aikaseks ku kypärän :headwall: Kiva sit ku ulkona sattuu kohalle eka tuulenpuuska..

Laita vahaa sinne alle :) Mulla on leukaan asti ulottuva tukka. Yleensä käännän hiukset ensin taipuisiksi suoristusraudalla. Sitten roikotan päätäni alaspäin ja suihkautan tukkaan Osiksen vahvinta lakkaa. Sitten asettelen hiukset nätisti vahan avulla ja tämän jälkeen vielä suihkuttelen vähän kerrallaan tuota Trendlinea ja samalla kohottelen hiuksia ilmavammiksi. Hyvät tulee ja pysyvät koko päivän ("no ihme", sanoo varmaan moni mun kuorrutuksesta - mutta ei se oikeasti ole mikään kuorrutus).

Lanzan hiuspuuteri on parasta ohuelle tukalle. Sillä saa rakennetta ja karheutta ja hiukset ei mene päätä myöten. Tuota on monessa paikassa suositeltu ja se todella toimii.

Laita vahaa sinne alle :) Mulla on leukaan asti ulottuva tukka. Yleensä käännän hiukset ensin taipuisiksi suoristusraudalla. Sitten roikotan päätäni alaspäin ja suihkautan tukkaan Osiksen vahvinta lakkaa. Sitten asettelen hiukset nätisti vahan avulla ja tämän jälkeen vielä suihkuttelen vähän kerrallaan tuota Trendlinea ja samalla kohottelen hiuksia ilmavammiksi. Hyvät tulee ja pysyvät koko päivän ("no ihme", sanoo varmaan moni mun kuorrutuksesta - mutta ei se oikeasti ole mikään kuorrutus).

Mitä vahaa sä käytät? Mä oon niitäkin sen miljoona testannu mutta aina ne tekee jotenki kauheen raskaiksi hiukset vaikka kuin vähän laittais. Oon kokeillu kans vaha/geeliyhdistelmää mutta eipä sekään häävi ollu.

Mä löysin Tigin Catwalk Root Boostin enkä ole sen jälkeen muuta käyttänyt =) Se on juureen suihkutettava muotovaahto, laiton jälkeen vaan föönataan ja se on siinä! En käytä edes hiuslakkaa kaverina, toi riittää! Eikä tule sellaista kovaa kypärää kuten lakan kanssa! Eli suosittelen että kokeilet tätä =)

Paul mitchellillä on hyvä vaha - kallis, mut purkki on riittänyt jo kolmatta vuotta!
http://www.villikihara.fi/cat/product_catalog.php?c=29
tuo "teholiima" ei siis oo liimaa vaan tosi hyvä vaha joka ei tahmaa mut auttaa!

Itselläni autto biotiini forte -niminen eläimille tarkoitettu lääke. Ihotautilääkäri tuota suositteli ihon takia, mutta monet muut ovat sitä käyttäneet hiuksienkasvuun :) Liiankin tuuheat nykyisin...

Mulla on aina ollut tooosi ohut tukka. Nyt ostin kampaajaltani semmosen ns. minikerppiraudan. Se on kun pieni suoristusrauta, mutta krepeillä. Sillä todella saa tyven kohoamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pupunajussikka:
No miten ois tämä?

Älä käytä mitään. Mulla ei ihan kamalan ohuetkaan hiukset ole, mutta ei toisaalta paksutkaan. Olen lopettanut shampoon, hoitoaineen ja kaikenlaisten muotoilutuotteiden käytön aikaa sitten, ja hiukset ovat ilmavat, siis tosi tosi ilmavat. Kevyellä tupeerauksella saa sitten vähän näyttävämpää tuuheutustakin, jos joskus haluaa oikeaa visuaalista efektiä, mutta mitään muuta boostia ei tarvita.

Hoitoainehan lähinnä lässäyttää hiusta, eikävätkä mitkään aineet tietenkään oikeasti tuuheuta ohutlaatuista hiusta, ainoastaan ehkä vähän antavat kuvitelmaa siihen suuntaan.

Siirtymävaihe shampoottomuuteen on tietysti aika vaikea, jos on tottunut pesemään päivittäinkin hiuksiaan, mutta kyllä päänahka kiittää kuukauden - parin kuluttua. Pää kun osaa tuottaa sitä kosteutusta hiukselle ihan itsekin, ja sopivassa suhteessa, kun sitä omaa hoitoainetta ei hangata shampoolla joka ikinen ilta pois.

Eräässä vanhassa kauneudenhoitokirjassa sanottiin, että sopiva hiustenpesuväli on kolme viikkoa. Jos on tosi rasvainen hiuslaatu, niin kaksi viikkoa. :)

Jos ei halua heittäytyä ihan shampoottomuuteen, voi alkajaisiksi jättää silikonin pois shampoosta ja hoitoaineesta. Sekin tuo kuohkeutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

ja minä myös pistin muistiin =)

Paul Mitchellin shampoo ja hoitoaine, pyyhekuivauksen jälkeen saman sarjan ExtraBody Thicken Up -muotoilunestettä, föönaus pää alaspäin ja kuiviin hiuksiin lakkaa. Kampausta tehdessä kevyttä tupeerausta tyveen.

Yhteistyössä