Onnellisuus-kysely :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimo-Rakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vaimo-Rakas

Aktiivinen jäsen
02.10.2012
4 383
1
36
Perähikiä
Uusimmassa Meidän Perhe-lehdessä oli listattu ihania juttuja ja hetkiä jolloin ihminen tuntee onnen sydämessään.

Mitä ovat sinun omat onnen hetkesi?

Minulla lähipäivinä tuollaisia hetkiä kun tajuaa olevansa onnellinen on ollut;

- Kun naurettiin koko perhe ihan älyttömälle tilanteelle keittiön pöydän ääressä, siitä nauramisesta ei meinannut tulla loppua. Lasten ja miehen hölmistyneet ilmeet jotka sitten muuttui hillittömäksi nauruksi.

- Huipputreenit salilla, paikat maitohapoilla kotiin ja suihkuun, aaaaaah.

- Nukahtaminen miehen kädet ympärilläni.

- Eilen illalla oli ihanaa, kun sängyssä unta odotellessa mies suukotteli paljon otsalle ja piti lähellä.
- Lasten kotihoito alkaa olla pian takana. On ihanaa aamuauringossa ja kiireettömällä kauppareissulla katsella, kun lapset keräävät rattaisiin oksia, käpyjä ja kaikkea muuta, mikä nyt voi näyttää aarteelta lapsen silmin. Ei ole väliä vaikka lounas myöhästyisi puolella tunnilla, nyt ollaan ja nautitaan tästä ajasta :heart:

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
- kun eräänä päivänä ymmärsin, että maailma on minulle avoin

- kun tyttö aamulla herättää halauksin ja suukoin

- kun huomaan että olen juossut paljon kauemmin kuin ensin oli tarkoitus, ja että voin jatkaa vielä vaikka kuinka pitkälle

- kun poika lukee sanoja ja opettelee englantia ja on riemuissaan kun oppii

- sekin on ihanaa, kun yöllä monesti havahdun siihen, että ollaan miehen kanssa ihan lähekkäin, hakeuduttu toistemme kainaloihin ja iholle :heart:

Oli kyllä tänä aamunakin onnellisuushetki kun molemmat lapset tulivat aamulla keskeemme. Ei ois kukaan jaksanut oikein nousta mutta pakko oli :) Mutta ihana oli kun kuopus lepäsi vielä kainalossani, oli niin tehty siihen. <3 Perhe, se on se juttu <3

Oli kyllä tänä aamunakin onnellisuushetki kun molemmat lapset tulivat aamulla keskeemme. Ei ois kukaan jaksanut oikein nousta mutta pakko oli :) Mutta ihana oli kun kuopus lepäsi vielä kainalossani, oli niin tehty siihen. <3 Perhe, se on se juttu <3

Minun kyllä piti pinnistellä nämä vastaukset tämän aamuisen taistelun jälkeen. Mutta ehkä se on osa tätä myös? Että saa ne onnellisuus-jutut listattua, edes muutaman, vaikka ketuttaa.

• Tykkää
Tunsin onnea eilen illalla kun totesin koiraa harjatessa että sen karvanlähtö alkaa olla lopuillaan.
Onnellinen olin myös eilen saunan hiljaisissa ja lempeissä löylyissä.
Tänään olen onnellinen kun työpäivä loppuu ja pääsee lepäämään.

• Tykkää
Olen kyllä onnellinen myös huomisesta, lähden ystäväporukan kanssa ensimmäistä kertaa moneen vuoteen viihteelle ihan yöelämään kotikaupungissa. :) Ihan mahtava poppoo koossa ja näen pitkästä aikaa yhden ystävän jota en ole nähnyt moneen kuukauteen! <3

• Tykkää
Reactions: rockyroad
- Otin osaa hyvin kummalliseen WhatsApp -keskusteluun lasten ja sukulaisten kanssa ja repeilin eilen naurusta ja ilosta.
- Kun poikiani eilen illalla peittelin ja rutisteltiin toisiamme hyviksi öiksi, mietin miten paljon lapsiani rakastan.
- Kuuntelin musiikkia ja sain järkyttävän onnellisuuspuuskan siitä, miten paljon se tuo minun elämääni.
- Juttelin tädin kanssa ja sovittiin vähän kyläilyistä. Saa aina muistutusta miten onnellinen olen näistä sukulaisista, joita minulla on.
- Mies rapsutteli eilen selkää.

Perheen kanssa koetut asiat. Ihan tavalliset: lapsen halaukset, sanat, kun mies huomioi jotenkin kivasti, söpöt kissatkin välillä...

Tänä aamuna tulin kyllä vähän onnettomaksi kun pieni lapsi ei ensimmäistä kertaa itkenytkään perään, vaan heilutti hei hei...:D. Lapsen puolsta olen kyllä onnellinen että osasi käsitellä asian että äiti lähtee töihin ja tulee taas myöhemmin.

Pari pv sitten tehtiin kiva reissu eläintieteelliseen museoon 1v:n kanssa kun pidi pitkän viikonlopun. Kaikki tällainen tekeminen perheen kanssa on tosi kivaa, ja yhdessä vietetty laatuaika tekee onnelliseksi.

• Tykkää
Minunkin onnenpipanani ovat perheessä, ihanaa viettää aikaa pikkutytön kanssa ja nähdä hänen ilonsa ja onnensa pienistä arkisista asioista. Aivan huippua on myös kun rakkaalla miehelläni on tapana aamuisin silitellä hiuksiani ja herään siihen. Kun avaan silmät on kullan hymyilevät kasvot eka asia mitä nään, se tekee superonnellisen olon. Meillä on myös tapana että olen illalla miehen kainalossa ja hän rapsuttelee mua selästä ja saan nukahtaa siihen, sekin on ihanaa. Ja masuvauvan potkuista nautimme koko perhe, on ihanaa odottaa pikkuveljen syntymää yhdessä, kuvitella minkälaista meillä sitten on ja miten ihana vauva onkaan :). Mulla on tällähetkellä niin paljon onnea että kiitollinen saan kyllä olla!!!

• Tykkää
Miehen suukko aamulla töihin lähtiessä, tytön suukko kouluun lähtiessä, nuoremman kanssa kaksin köllistelyä aamulla sängyssä <3 Ja tieto siitä, että mulla on monta hyvää kirjaa luettavana loppuviikoksi, urakan saa aloittaa pikasiivouksen jälkee ja kunhan leivari alkaa lämmittää kotia <3 Voih, ihana ketju kun huomaa kuinka sitä onkaan onnellinen!!!!!! <3

• Tykkää
Ääk, noitahan riittää kun oikein alkaa miettiä.

Tänään olen ollut onnellinen siitä että;

-Sain yöllä kerrankin hyvin nukuttua ja nyt onkin mennyt pari tuntia tehokkaasti työn touhussa.

-Parhaillaan menevä lounastauko kahveineen on kans aika ihanaa.

-Tein aamulla poitsulle päiväkotiin eväät, kun heillä on metsäretki. On ihanaa nähdä miten innoissaan lapsi on metsäretkestä ja olen onnellinen et pojan päiväkoti on ollut aivan loistava paikka.

-Näen huomenna oman rakkaan pitkästä aikaa. Ollaan kaukosuhteessa ja viime viikonloppu jäi muiden kiireiden johdosta välistä.

-Kun on kivoja ja jänniä muutoksia elämään tulossa lähiaikoina. Elämä menee eteenpäin eikä jumita, suvantoakin ollut tässä jo riittämiin.

-Kesä tulee.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää

Yhteistyössä