Onnellisia Tytön äitejä?

Tuli tällainen mieleen, että ovatko muut toivoneet raskausaikana erityisesti tyttöä? Mä toivoin esikosta, vaikkakin oli poikaolo ja kaikki veikkasivat poikaa mahan mallista.
Nuorempana ajattelin, että jos joskus saan lapsen, haluaisin tytön, nyt meillä on 8 kk ihana prinsessa =)
Onkohan se niin että naiset aina toivoo tyttöä? ikäänkuin oman naiseuden jatkeeksi...jotenkin vaan tuntuu helpommalat kasvattaa tyttöä kun on itse ollut tyttö..ja ihanaa pukea prinsessamekkoja ym.vaaleanpunaista...
Onko äitejä jotka toivoneet nimenomaan poikaa ja miksi?
Toki molemmat on ihania, tottakai, mutta ainahan sitä vähän "toivoo"jompaakumpaa.

 
Mä toivoin esikosta poikaa (vaikka sama kumpi ois ollu) ja poika oli ja tokasta salaa toivoin poikaa, mutta oli tyttö ja se oli todellinen yllätys loppujen lopuksi ja aivan ihana semmonen :heart:
Nyt kolmatta ootellaan ja aivan sama kumpi tulee koska kumpikin on aivan mielettömän ihania, mutta jos on AIVAN PAKKO valita niin haluisin pojan, en tiedä miksi, mutta olen aina tuntenut itseni poikien äidiksi, pojat vaan tuntuu luonnollisemmilta mulle kun tytöt vaikka tytötkin on ihania ja rakastan tyttöäni yli kaiken.
Vaikea selittää niin että muutkin ymmärtäs, mutta yrittäkää :D

Niin ja olen onnellinen tytöstäni ihan niin kuin pojastanikin :heart:
 
heippa.
mä en esikoisen aikaan toivonyt kumpaakaan- vahva poikaolo tosin oli alusta saakka. rakkaan pojan saimmekin.
kun toista kävin odottamaan niin kai mä vähän salaa toivoin tyttöä- pojan saimme :heart:

nyt odotan kolmasta joka on 99% varmuudella tyttö ja kyllä se on ihanaa.
tosin tässä raskaudessa en toivonut kumpaakaan, halusin terveen ja elävän vauvan.
sillä edellinen tätä meni kesken rv 13 ja se oli kova pala meidän koko perheelle.

olen onnellinen kahdesta pojasta ja tästä tulevasta tytöstä.
meillä mies taisi mennä enemmän sekaisin tyttö uutisesta kuin minä :D :heart:

eli yhteenvetona: en ole erityisemmin toivonut tyttöä- kai :xmas:
 
Mä olin esikoista odottaessani ihan satavarma että tyttö tulee =) Poika olisi ollut todellinen yllätys. Ja myönnettäköön, tytön synnyttyä olin jotenkin onnellinen siitä että sain vähintään tämän yhden tyttären.
Tulevan toisen lapsen sukupuolta ei tiedetä, tosin tyttökutinat mulla on taas. Saapa nähdä kuinka käypi...
 
No mä en oo mitenkään erityisesti toivonu kumpaakaan. Nyt mulla on 2 poikaa ja jos kolmas tulis niin kumpi vaan olis tervetullut, mutta mulla on kyllä ihan toisinpäin, että jos mulla olis pelkkiä tyttöjä niin kaipaisin varmaan poikaa. Mä vaan oon jotenki niin poikien äiti. Vaikka olis tyttökin toki oikein ihana joskus saada =)
 
Silleri
Ensimmäistä odottaessa toivoin hirveästi, että saisin tytön, kun halusin edes yhden saada ja ajattelin, että mielummin heti niin ei tarvitsisi sitten enää toivoa... ;) Mutta niin varma olin siitä, etten voisi saada toivomustani toteen, että psyykkasin itseni vakuuttuneeksi siitä, että sieltä on poika tulossa. Olin aivan varma. Ja kun sitten synnytyssalissa mies sanoi, että tyttö sieltä tuli, oli se kliseisesti elämäni onnellisin hetki. :whistle:

Toista odottaessa sitten "tiesin", että nyt on pojan vuoro ja jo ultrassa selvisi näin olevan. Nyt sitten jotenkin toivoisin taas tyttöä, koska on vaan sellainen fiilis, että meillä pitäisi olla 2 tytärtä... vaikea selittää. Mutta jos poika tulee, on yhtä tervetullut, nuoremmalle kaveriksi.
 
Ensimmäistä odottaessa toivoin poikaa jostain syystä, poika tuli.
Kun aloin toista odottaa niin en osannut mitenkään kamalasti tyttöä toivoa. Tyttö tuli kuitenkin ja olenkin hänestä hyvin onnellinen, äidin pieni prinsessa :heart:
Nyt olisi todella vaikea kuvitella ettei olisi tyttöä perheessä, ihanaa että on :)
 
Mä olen jotenkin kans toivoin esikoisesta tyttöä-sitä pientä prinsessaa :heart:
oli kyllä ihan poikaolo ja vasta kun lääkäri lupaili ultrassa tytärtä-aloin ajatella et sielt tuleekin tyttö. Nyt odotan toista ja jotenkin salaa tästäkin toivoin tyttöä ja tyttö on tulossakin. serkku sanoi et sä sovitkin jotenkin tytön äidiksi -hänellä taas poika. tosiaan vaaleanpunaista ja prinsessa leikkejä. Miehen takia toki toivon et olis se poikakin tervetullut. itsellä ei ole siskoa vain veljiä siksi jotenkin niin ihanaa kun esikoinen saa siskon.
Ehkä seuraava on sit poika. Olis kiva kun olis joskus molempia. :)
 
En kyllä allekirjoita aloituksen viimeistä lausetta.
Esikoisen olin jotenkin aina kuvitellut pojaksi, ja odotusaikana olikin ihan poikafiilis. En siis toivonut, vaan jotenkin aina oletin niin. Ja poikahan esikoinen on :)
Toista odottaessa mietin aina kuinka kummassakin on hyviä puolia, oli sitten tyttö tai poika. Kumpaakaan en osannut toivoa, olin vain onnellinen että toinen on tulossa. Tyttö tuli :)
Kolmatta odottaessa olin vain onnellinen, että keskenmenojen jälkeen oli vihdoin kolmas toivottu lapsi tulossa. Iloa ei kestänyt odotuksen loppuun asti, poika oli vakavasti sairas ja kuoli heti syntymänsä jälkeen...
Tällä hetkellä odotellaan neljättä lasta ja jotenkin luulin tämän olevan tyttö. Kumpaakaan en taaskaan osannut toivoa, halutaan vaan kovasti saada tämä lapsi, liian monta raskautta jo päättynyt huonosti... Kahdessa ultrassa ovat pojaksi sanoneet ja siltä on näyttänytkin, pääasia kuitenkin että saadaan pikkuinen kotiin asti :heart:
Olin jo toisen lapsen odotusaikana onnellinen siitä, että ollaan saatu lapsi ja toinen tuloillaan, kaikki kun eivät saa sitäkään vaikka haluaisivat :| Sukupuoli on sivuseikka, kaikki me kuitenkin ollaan erilaisia persoonia :)
 
Esikoista odottaessa mulla oli vahva poikaolo koko ajan, vaikka ehkä enemmän tyttöä toivoin... poika tuli ja hän on kyllä aivan täydellinen lapsi meidän perheeseen :heart: . Nyt on toinen raskaus puolessa välissä, itellä ollut tyttöolo, ultrassa ei saatu varmuutta... jotenkin pelkään pettyväni synnytyssalissa, jos tuleekin toinen poika... kumminki joteki vaistomaisesti puhun, miten kesällä 2009 lähdetään reissuun poikien kanssa tms. ja eihän sillä oikeesti ole väliä, kumpi sieltä tulee. Pojalle olis ihan kaikki valmiina ja kun on kuitenkin tarkoitus, ettei lapsiluku jäisi vielä tähän kahteen, niin... kyllä sen tytönkin jossain vaiheessa haluan, kaikkiin naisten juttuihin...
Mulle pääasia on, et lapsi olisi elävä ja sen verran terve, että pystyisi elämään ilman koneita ja laitoshoitoa ja itsenäistä elämää sitten aikuisena.
 
Olin esikoista odottaessani jostain kumman syystä täysin varma tytöstä. Ennen sukupuolen varmistumista ostelin vaaleanpunaisia vauvan vaatteita ja olisin kyllä ollut aika yllättynyt poikavauvelista. Nyt odotan toista, ja on melkein samanlainen olo kuin ekassa raskaudessa, tosin nyt pojan suhteen. En mä oikeesti jaksa uskoa, että voisko sen sukupuolen vaistota jotenkin etukäteen. Toisaalta sekä esikoisen kanssa että nyt mulle kyllä oli ja on loppupelissä ihan sama kumpi tulee, kun vaan vauvan syliin asti saa. Mies joskus kysyi niitä vaaleanpunaisia vaatteita hamstratessani, että mihinkäs nuo laitat, jos tuleekin poika... En ollut ajatellut niin pitkälle, mutta varmaan olisin sitten lahjonut lähipiiriin syntyvät prinsessat niillä ostamillani ihanuuksilla :heart: .
 
Mulla on ensin 3 poikaa ja sitten yksi tyttö.
2 ensimmäisestä ei juuri mitään toiveita ollut, kunhan terve vauva. Kolmosesta jo hieman enemmän tyttöä toivoin, mutta poika (äitin lellikki :kieh: ) tuli.
Nelosesta "suunnittelin" poikaa, odotin poikaa (vaikka ultrassa tytöksi väittivät). En osannut ollenkaan ajatella, että MEILLÄ jonakin päivänä olisi tyttö. Vaatteet joita valmiiksi ostin oli hieman enemmän pojalle kuin tytölle jne...
Mutta se tyttö sieltä kuitenkin tuli, maailman ihanin :heart: Ja kyllä nyt tuntuu, että meidän perhe on tässä, kun se tyttökin tuli :heart:
Vaikka en siis erityisemmin ole koskaan tyttöä toivonut...olen itsekin kovin poikamainen :whistle:
 

Yhteistyössä