Onneksi vitun kesäloma loppuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jessus tuleva 7 lk on kyhnännyt koko kesän kotona, äitin kyljessä.. hyvä että saa kusella rauhassa käydä. Mihinkään ei voi yksin mennä , mitään ei voi yksin tehdä. Siskon härkitään ja kiusataan.

Pikkusisko sai kesätehtäviä kun 2 lk kieltäyty tehtävistä .. paljoakaan ei oo tehnyt, vinkuu ja kitisee vaan tehtävien teosta.

Jumalauta miksi mä en voinut saada yhtään normaalia lasta!!! Tulipa todistettua. Että jumalaa ei oo olemassa, se on Pasia puhetta.

Nytkin tuleva 7lk räppää parvekkeen ovea kii ja auki, kiinni, auki, lukkoon , auki, kiinni ,auki.

Tuleva 3 lk kiukuttelee ja huutaa kesä tehtävistä, yrittää pomottaa aikuisia, huutaa, itkee, raivoo.

Mä en jaksa noita enää !

Tossa iässä mua ei tarvinnut vahtii, viihdyttää, auttaa tehtävissä. En kiukuttelua, rivinäni tms. Leikin aamusta iltaan. Koulun hoidin itse ja autoin vanhempia missä pystyin.

Noi ei oo päivääkään sellasia, joo toisella on ADHD toisella ADD +lukihäiriö
Ja elämä helevettiä.

Jessus tuleva 7 lk on kyhnännyt koko kesän kotona, äitin kyljessä.. hyvä että saa kusella rauhassa käydä. Mihinkään ei voi yksin mennä , mitään ei voi yksin tehdä. Siskon härkitään ja kiusataan.

Pikkusisko sai kesätehtäviä kun 2 lk kieltäyty tehtävistä .. paljoakaan ei oo tehnyt, vinkuu ja kitisee vaan tehtävien teosta.

Jumalauta miksi mä en voinut saada yhtään normaalia lasta!!! Tulipa todistettua. Että jumalaa ei oo olemassa, se on Pasia puhetta.

Nytkin tuleva 7lk räppää parvekkeen ovea kii ja auki, kiinni, auki, lukkoon , auki, kiinni ,auki.

Tuleva 3 lk kiukuttelee ja huutaa kesä tehtävistä, yrittää pomottaa aikuisia, huutaa, itkee, raivoo.

Mä en jaksa noita enää !

Tossa iässä mua ei tarvinnut vahtii, viihdyttää, auttaa tehtävissä. En kiukuttelua, rivinäni tms. Leikin aamusta iltaan. Koulun hoidin itse ja autoin vanhempia missä pystyin.

Noi ei oo päivääkään sellasia, joo toisella on ADHD toisella ADD +lukihäiriö
Ja elämä helevettiä.
Eikös tuo tilanteesi todista juuri päinvastoin!
On olemassa - ja antaa jokaiselle ansionsa mukaan.

Kuule jos sä olisit elänyt noiden kanssa olisit ihan yhtä kyllästynyt siihen mitä arki on. Kaverilla on yksi super kiltti ja helppo lapsi, ja yksi hankala lapsi.tasan hänelläkin menee hermot siihe vaikeasti käyttäytyvään lapseen.

Olen äiti, jos noi lapset ei olisi omia , en Kattelis päivääkään tollasta vierasta lasta

Oikeastaan saavat lähtee molemmat koulukotiin.. kotiin voi tulla kun käyttäytyy niinku muut saman ikäiset. Mä en jaksa yhtään päivää paskaa elämää

Eikös
tuo tilanteesi todista juuri päinvastoin!
On olemassa - ja antaa jokaiselle ansionsa mukaan.

ADHD lapsia on jouduttu uudelleen sijoittaa muutaman vuoden sijaisperheessä olon jälkeen , kun sijaisperhe ei oo jaksanut.
Pitäisikö mun elää itselleni hirveää elämää vielä vuosia, vain koska olen äiti.

Virkailijat vois tulla taikoo noi Muksut normaaleiksi lapsiksi niin mielellään olen äitinä sellaisille. Hyvä tulla vittuilee kun ite ei kestäis päivääkään.

Kun vanhin lapsi oli pienempi edes ammattilaiset päiväkodissa/koulussa eivät kyenneet työpäivästä selviämään. Mä oon jaksanut 13 vuotta..

Ammattilaiset kesti parhaimpana päivänä 5minuuttia ja sitte soitettiin hakee kotiin.

En mä jaksa yhtään päivää, eikä mun tarvii. Kyllä ylä aste ikäisen pitää kyetä toimii järjellä..varsinki kun on saanut lääkkeet terapiat ja tuen. Mä haluan normaalin elämän, hiljaisuutta, haluan olla yksin ja rauhassa, ilman että kukaan vaatii mitään. Toi nuori on 24/7 kotona äidin kimpussa

Muut 13v kavereiden kanssa ulkona!

Haista vittu!!! Ymmärtäisit jos olisit elänyt näiden kanssa. Terveen kiltin lapsen vanhemmat on idiootteja ja kuvittelee että lapsi käyttäytyy niin kun olen niin hyvä kasvattaja. Väärin, kiltti helppo lapsi on kiltti helppo lapsi asuis kenen kanssa vaan

Vaikea haastava ärsyttävästi käyttäytyvä lapsi on sellainen ihan sama kenen kanssa elää/ kasvaa.

Kun niillä lapsilla on geenit!-ne ei määritä pelkästään ulkonäköä

Vitun momma xD tuliko orkku rage vai miten noi tuli äkillisesti tippa linssii ;D on nää ihmiset kyl vitun juntteja

Mikset laita niitä kuriin?

Vanha totuus on, että jos lapsi ei kevyemmillä keinoilla ala totella niin sitten kovennetaan otteita niin paljon, että tottelunhaluja alkaa löytyä tai kielletty tekeminen muuttuu mahdottomaksi.

Sinulla on psyykkinen ja ennen kaikkea fyysinen ylivoima lasta kohtaan, joten kannattaisi hyödyntää sitä.

Eikä kukaan teistä vittuilijoista ois jaksanut edes tähän asti.

Mä annan noille 2 vaihtoehtoa, joko alkavat käyttäytyy kunnolla, tai sit lähtevät lastenkotiin/koulukotiin. Piste.

Vaikutat todella väsyneeltä. Uskotko, että koulun alku auttaa vai jatkuuko sama vitutus? Onko lapsellasi lääkitystä adhd:n? Ei kenenkään tarvitse äärirajoille asti jaksaa, vaan apua voi hakea. Sosiaalitoimen kautta voi saada perhetyötä ja siellä voi yhdessä miettiä apuja jaksamiseen. Väliaikainen sijoituskaan ei ole poissuljettu ajatus jos sinusta tuntuu, että et kertakaikkiaan enää jaksa. Hae ihmeessä apua, se ei tee sinusta huonoa äitiä vaan vastuuntuntoisen kun teet asialle jotain ennen kuin todella pimahdat.

Voimia!

Mulla on monta erityislasta. Kaikki silti täysin erilaisia ja eri diagnooseja heillä. Osa asuu perhekodissa ja lastenkodissa, osa kotona.
Koskaan en ole ajatellut, etten heitä jaksa. Syntyivät täysin normaaleina, joten tuo tieto heidän erityisyydestään on tullut tietoon pikkuhiljaa.
Tuo lastentouhu kuullosti kuitenkin hyvin tutulta.

Aloituksesta päätellen lapset ovat tulleet äitiinsä, vaikka tämä muuta väittääkin. Lasten kasvatus on elämäntapa, ei sitä että kiellät/uhkailet lapsia mutta käyttäydyt/puhut itse kuin häiriytynyt murrosikäinen.
Missä isä, joka on lahjoittanut toisen puolen lasten geeneistä? Kadonnut ikuiselle baarikierrokselle?

Mua kanssa ahdistaa jo tää lasten kanssa puistoissa ramppaaminen ja mökkeily. Ei vaan vittu jaksa enää. Huomenna loppu ukon ja mun loma. Muksut menee tarhaan ja pääsee onneksi töihin.

Kesäloma on stressaavin asia ikinä. Ensinnäkin tulee stressattua siitä mitä pitäisi tehdä ja ehtiä tekemään. Mikään niistä ei aidosti kuitenkaan inspiroi. Joo mennään anoppilaan mökille, missä appiukko dokaa. Ihan vitun jepa olla siellä kolmen lapsen kanssa! Joo mennään Kiuruvedelle porukoiden mökille, kun isä keksii satakaksi asiaa tolle ukolle tehtäväksi. Veneen moottorin kaasutin pitää putsata ja saunan lattia vahata. Viikko töitä ja kaljaa, minä katon lapsia. Jepa! Sitten lähetään Kreetalle ja siellä on (ylläri pylläri) tälläkin kertaa aivan saatanan kuuma helle. Mitään muuta ei voi tehdä kuin maata hotellin altaalla. Ihan vitun jepa taas kerran!! Ehkä korkeintaan vesipuistossa voi käydä. Sen jälkeen tulee pakolliset lintsit, koreasaaret, tropicaariot ja suomenlinnat. Kaikki on nähty ja koettu ku aina Helsingissä on asuttu, mutta eiiiiiii... ne pitää kokea tänä kesänä varmuuden vuoksi uudestaan.

Loppuloma menee siihen, että ukko hankii jonkun vitkuttimen. Mitä nyt milloinkin. Se ostaa uuden telkkarin, älykellon tai vaikka kaljaa tekevän vehkeen. Sitten se viikon räplää sitä, säätää, kääntää ja asentelee. Samalla pitää hoitaa uudet vaatteet, reput, juomapullot sun muut tarhaan ja koululaiselle ostaa kouluvaatteet.

Vikan viikonlopun lauantaina ukko pyytää kaverit (perinteisesti) saunomaan ja viinaa juodaan neljään yöllä. Sitten krapulasunnuntai ja vitun virkeänä kohtii tulevaa syksyä ja tavea.

TOOOOOOODELLA rentouttavaa!! Onneksi seuraavaan lomaan on taas vuosi aikaa.

Kesäloma on stressaavin asia ikinä. Ensinnäkin tulee stressattua siitä mitä pitäisi tehdä ja ehtiä tekemään. Mikään niistä ei aidosti kuitenkaan inspiroi. Joo mennään anoppilaan mökille, missä appiukko dokaa. Ihan vitun jepa olla siellä kolmen lapsen kanssa! Joo mennään Kiuruvedelle porukoiden mökille, kun isä keksii satakaksi asiaa tolle ukolle tehtäväksi. Veneen moottorin kaasutin pitää putsata ja saunan lattia vahata. Viikko töitä ja kaljaa, minä katon lapsia. Jepa! Sitten lähetään Kreetalle ja siellä on (ylläri pylläri) tälläkin kertaa aivan saatanan kuuma helle. Mitään muuta ei voi tehdä kuin maata hotellin altaalla. Ihan vitun jepa taas kerran!! Ehkä korkeintaan vesipuistossa voi käydä. Sen jälkeen tulee pakolliset lintsit, koreasaaret, tropicaariot ja suomenlinnat. Kaikki on nähty ja koettu ku aina Helsingissä on asuttu, mutta eiiiiiii... ne pitää kokea tänä kesänä varmuuden vuoksi uudestaan.

Loppuloma menee siihen, että ukko hankii jonkun vitkuttimen. Mitä nyt milloinkin. Se ostaa uuden telkkarin, älykellon tai vaikka kaljaa tekevän vehkeen. Sitten se viikon räplää sitä, säätää, kääntää ja asentelee. Samalla pitää hoitaa uudet vaatteet, reput, juomapullot sun muut tarhaan ja koululaiselle ostaa kouluvaatteet.

Vikan viikonlopun lauantaina ukko pyytää kaverit (perinteisesti) saunomaan ja viinaa juodaan neljään yöllä. Sitten krapulasunnuntai ja vitun virkeänä kohtii tulevaa syksyä ja tavea.

Aikamoista suorittamista tuo lomailu toisilla. Ottakaa vanhemmat aikaa itsellenne. Käykää lomalla yksinkin jossain. Itse järkkään itselleni aikaa ja reissunkin, ja taas jaksaa. Onhan teitä kaksi, ei tarvitse edes lapsenvahtia.

No huhhuh, itsepä olet elämästäsi moisen hjelvetin tehnyt, mahtaa teillä arkikin olla yhtä suorittamista ja paikasta toiseen juoksemista.
Ei ihme jos ahdistaa.

Jepa vaan sulle, ei kateeksi käy. Miten ihmisestä tulee noin vässykkä,.

Aikamoista suorittamista tuo lomailu toisilla. Ottakaa vanhemmat aikaa itsellenne. Käykää lomalla yksinkin jossain. Itse järkkään itselleni aikaa ja reissunkin, ja taas jaksaa. Onhan teitä kaksi, ei tarvitse edes lapsenvahtia.
Koululaisilla kun on pitkät kesälomat, niin vanhempien on vuoroteltava omissa lomissaan. Eli lomat eivät osu yksiin vaan aina on jompi kumpi vanhemmista ns.vetovastuussa. Eipä siinä sitten oteta mitään irtiottolomia - eikä kaikilla edes ole lähellä isovanhempia/muita sukulaisia joita ns.hyötykäyttää. Tosin ei vanhemmilla välttämättä ole edes kesälomiakaan määräaikaisten soppareiden takia...

Mutta se asennoituminen siihen elämään on se pääpointti, olipa kyseessä arki tai lomakausi. Ei ole häpee pyytää vaikeaan tilanteeseen apua ulkopuolisilta tahoilta, varsinkin jos esim perhe- elämä takkuaa. Omaa itseään ei kannata hukata perheen nimissä. Omasta jaksamisesta vastuu on vain itsellään.

No huhhuh, itsepä olet elämästäsi moisen hjelvetin tehnyt, mahtaa teillä arkikin olla yhtä suorittamista ja paikasta toiseen juoksemista.
Ei ihme jos ahdistaa.

Jepa vaan sulle, ei kateeksi käy. Miten ihmisestä tulee noin vässykkä,.

Ite tehny? No sanopa sä että miten mä esitän asian porukoille että ei olla tulossa mökille lainkaan kesällä?! Tai miten sanon saman appivanhemmille? Miten mä skippaan sen vitun kreetan, ku täällä sataa ja palelee? Voisinhan mä tehdä joku saatanan hienon wald disney loman jossain floridassa jos perse kestäis. Mutta kun ei kestä. Ei ole varaa sellaisiin.

Kyllä tähän on ajauduttu, ei hakeuduttu.

ADHD ei ole mikään sairaus vaan keksitty selitys kusipäisyydelle. Kusipäisyyteen on vain yksi lääke, en viitsi edes sanoa mikä ettei tule syytettä rikokseen yllyttämisestä. Tänä päivänähän kun ei saa lapsille edes huutaa, saati sitten käyttää voimakeinoja.

Voin vain kuvitella miten muut lapset koulussa kärsivät yhden kusipään takia. Kusipäät pitäisi laittaa omiin kouluihinsa pilaamaan yhdessä omat tulevaisuutensa eivätkä muiden.

Ite tehny? No sanopa sä että miten mä esitän asian porukoille että ei olla tulossa mökille lainkaan kesällä?! Tai miten sanon saman appivanhemmille? Miten mä skippaan sen vitun kreetan, ku täällä sataa ja palelee? Voisinhan mä tehdä joku saatanan hienon wald disney loman jossain floridassa jos perse kestäis. Mutta kun ei kestä. Ei ole varaa sellaisiin.

Kyllä tähän on ajauduttu, ei hakeuduttu.
Ite ite, etkö sä ole aikuinen ihminen. Minä en ainakaan tee kesällä paskaakaan, enkä selittele sitä kellekään.
Kyllä aika hiiri olet. Mutta itsepä olet itsesi nurkaan ajanut.

Yhteistyössä