Onneksi otettini lapsille vakuutukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakuutus kannattaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakuutus kannattaa

Vieras
Laskeskelin äsken toisen lapseni sairauskulut viime vuodelta ja summaksi sain n. 1400 euroa. Tän vuoden käyntejä en viitsi edes laskea, sillä niin paljon on tän vuoden puolella lääkärissä käyty molempien lasten kanssa.

Mitään ihmeellistä tuo 1400 euroa ei sisällä. Perusflunssaa ja korvatulehduksia, yhden tapaturman röntgenkuvineen. Lapsella on perussairaus, joka vaatii seurantakäynnin lääkärin luona pari kertaa vuodessa ja lääkitys maksaa jonkun verran. Täällä kun soittaa terveyskeskukseen, kysyy puhelinvaihde, et onko teillä vakuutus, jaa on, no soittakaa sitten mieluummin vaikka Pulssiin, ei täältä saa aikoja. Näin meidän kunnassa. Ja jos sinne terveyskeskukseen sattuu pääsemään, palvelu on ynseää. Onneksi otimme vakuutukset ennen kuin lapset syntyivät. Ja tuossa summassa on vain toisen lapsen lääkärikulut. Kaikilla vakuutus ei kannata, mut meillä kannattaa.

Meillä on samoin, että terveyskeskus ja neuvolakin ehdottavat heti, että menisimme yksityiselle. Välillä tuntuu hiukan oudolle, ettei kunnallisella puolella olla edes halukkaita hoitamaan. Yksityisellä on sitten käyty kaikki korvatulehduskontrollit sun muut. Vakuutus on tarpeen.

Meille se olisi ollut vain rahan haaskausta. Kunnallinen hoito pelaa täällä ja lapset sairastaneet tosi vähän. Ja se mitä pitäny käydä niin on hoidettu yliopistollisessa.
Muutaman kerran vloppuna käyty yksityisellä mut kymmenessä vuodessa niitäki tullu vain neljä käyntiä.

[QUOTE="vieras";23736315]Miksi ihmeessä te vastaatte että on? Eivät he saisi edes kysyä tuollaista, kun Suomessa jokainen on oikeutettu kunnaliseen terveydenhoitoon.[/QUOTE]

No jos aikaa tarjotaan joka tapauksessa ensi viikolle ja asialla on kiire, niin mitä se auttaa väittää, ettei muka ole vakuutusta. Jos ei hoitoa ole tarjolla, ei ole. Ja koska vakuutus tosiaan on, niin miksi sitten en käyttäisi sitä ja menisi sinne yksityiselle.

Itse asun pienemmällä paikkakunnalla ja täältä ei meinaa yksityiseltä saada aikaa vaikka tarvetta olisi. Tästä syystä on käyty liki aina joko omalääkärillä tk:ssa tai ilta-aikaan terveyskeskusten yhteispäivystyksessä. Aina on saatu hyvin aikoja, jos kyse on ollut akuuttiasiasta.

Useimmiten omalääkärille on saanut lähteä ajamaan heti kun asiasta on puhelimella soittanut.

Vakuutukselle en tästä syystä koe olevan tarvetta. 2x vuoden aikana on käyty yksityisellä, kerran kirurgilla + röntgenissä ja toisen kerran korvalääkärissä. Kulut näistä kahdesta + röntgenistä noin 200euroa.

[QUOTE="vieras";23736249]Meillä on samoin, että terveyskeskus ja neuvolakin ehdottavat heti, että menisimme yksityiselle. [/QUOTE]

Mä yritin joku aika takaperin saada terveyskeskuksesta lapselle aikaa niin rupesi kyselemään että eikö työterveyshuoltoon voisi mennä. Siis oikeesti, kuinka monen työpaikassa on niin hyvä terveyshuolto että se kattaa myös perheenjäsenten lääkärikäynnit?

Meilläkään ei olisi kannattanut eli hyvä, ettei ole edes harkittu. Ne kerrat, kun on lääkäriä tarvittu, on päästy ihan helpolla hoitoon. Ei olisi yksityiselle päässyt yhtään nopeammin. Palvelu on ollut tosi hyvää. En voi moittia julkista terveydenhuoltoa. Hyvin pelaa!

[QUOTE="heh";23736411]Mä yritin joku aika takaperin saada terveyskeskuksesta lapselle aikaa niin rupesi kyselemään että eikö työterveyshuoltoon voisi mennä. Siis oikeesti, kuinka monen työpaikassa on niin hyvä terveyshuolto että se kattaa myös perheenjäsenten lääkärikäynnit?[/QUOTE]

Tällaiseen kysymykseen kuuluu vastata että ei ole. Eikä mitään perusteluja. Teillä on oikeus siihen lääkäriaikaan kunnalliselle ja sillä selvä. Ei sitä tarvii alkaa perustelemaan miksi ei mene yksityiselle.

[QUOTE="heh";23736411]Mä yritin joku aika takaperin saada terveyskeskuksesta lapselle aikaa niin rupesi kyselemään että eikö työterveyshuoltoon voisi mennä. Siis oikeesti, kuinka monen työpaikassa on niin hyvä terveyshuolto että se kattaa myös perheenjäsenten lääkärikäynnit?[/QUOTE

Meillä saa miehen työpaikan laskuun käyttää lapset yksityisellä,tai pitää käynti ensin maksaa itse,mutta sen saa seuraavassa palkassa takaisin!
Paljoa ei olla kyllä tätä palvelua käytetty,kerran pari...Itse olen tyytyväinen tk:sta saatuun hoitoon,sillä sieltä sitä saa jos osaa sitä vain vaatia.
Yksyisellä kun viimeksi vanhempaa tyttöämme käytettiin niin neiti ois varmaan kuollu,jos olisin uskonut lääkärin diagnoosiin,onneksi varasin seuraavana päivänä tk:hon ajan ja sieltä mentiikin sitten suoraan sairaalaan!

[QUOTE="aloittaja";23736365]No jos aikaa tarjotaan joka tapauksessa ensi viikolle ja asialla on kiire, niin mitä se auttaa väittää, ettei muka ole vakuutusta. Jos ei hoitoa ole tarjolla, ei ole. Ja koska vakuutus tosiaan on, niin miksi sitten en käyttäisi sitä ja menisi sinne yksityiselle.[/QUOTE]

Tottakai sitä vakuutusta kannattaa käyttää, mutta missään tapauksessa ei pidä myöntyä sulkemaan puhelinta ja varaamaan aikaa yksityiseltä sen takia että hoitaja laittomasti evää oikeuden julkiseen terveydenhoitoon.

[QUOTE="miima";23736388]Me taas ei olla tarvittu, joten onni ettei olla otettu =) Täällä pääsee lapsen kanssa lääkäriin samana päivänä kun soittaa ajan.[/QUOTE]

Samaten ja harvoin käytetään sitäkään.
Tapaturmavakuutukset löytyy.

Meillä on mennyt vakuutuksen kautta varmaan 4000e, joka sisältää 4* korvien putkitus, labroja, lääkkeet jne.
Kannatan itse vakuutusta. Vanhimman kohdalla ei ollut sairausvakuutusta ja vanhemmuuttaan alkoi sairastamaan astmaa ja allergioita. Nämä puhkesi kouluiässä.
Vahingosta viisastuneena muilla lapsilla on vakuutus, vaikka olisi ollut turhakin.

Yhteistyössä