Onneksi näin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 08:51 vieras kirjoitti:
Olen tätä palstaa jonkin aikaa seurannut ja todella ihmettelen joidenkin äitien mielipiteitä. No kaikkihan saa olla sitä mieltä kuin haluaa mutta kun on lukenut katkeria juttuja miehen existä yms niin ei voi kuin ihmetellä. Olen itse yh ja kiitän luojaani ettei minun tarvitse olla lapseni isän kanssa tekemisissä. Kaupunki maksaa elatusmaksut ja ei tarvitse olla huolissaan saako sen rahan silloin kun pitää.

Myöskin jään paitsi tuota niin paljonpuhuttua uusperhe-kuviota. Eli minulle ei soittele ja v*ttuile miehen uusi vaimoke, ei tarvitse pelätä että lasta kohdeltaisiin huonosti viikonlopputapaamisissa kun sellaisia ei ole. Ei tarvitse kuunnella ruikutusta uusperheen naikkoselta miten väärin se on kun mies joutuu maksamaan elatusmaksuja ja miten vähälle omat uudet lapset jää. Tälläkin palstalla ja varsinkin tuolla uusperhe-puolella on muutama todella vastenmielinen naisihminen ja olen tyytyväinen etteivät tuollaiset kuulu meidän elämään.
Eipä täältä juuri sellaisia kertomuksia löydy, joissa soittelija ja v*ttuilija on uusi vaimoke. Tai että lapsia huonosti kohdeltaisiin viikonlopputapaamisissa.

Kun äitipuoli/isän uusi puoliso uskaltaa avata suunsa täällä (vaikka ei edes tee sitä lasten kuullen) nousee heti hirveä haloo, ja äitipuolet leimataan itsekkäiksi p.askoiksi. Ja kaikilla on niin huono olo lasten puolesta ja voi voi.

Kun taas kerrotaan lähiäidin terrorista ja TODELLISESTA kiusanteosta, se ei hetkauta ketään. Ihmettelen. Tällaisissa tapauksissa lapset oikeasti kärsivät. Olen läheltä joutunut seuraamaan...

Ja jos uusi vaimo kertoo, ettei yhteisten lasten elatukseen jää yhtä paljon, kuin mitä etälasten elatukseen menee, täällä ollaan sitä mieltä, että se on oikein jne. Eikö se näin päin sitten ole itsekästä?

Pata kattilaa soimatkoon...

ilkeä äitipuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 23:44 Kaunis Aamu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 14:23 kerro heti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 12:59 vieras kirjoitti:
Lisäksi vielä ikävä todeta, että nimimerkki, joka jokaisessa uusperhepuolelle kirjoittamassaan kannannotossa peräänkuuluttaa henkistä kypsyyttä ja toisten kunnioittamista, leimaa täällä kaikki saman "ihmisryhmän" edustajat ts. tällä kertaa äitipuolet.
niin kerro heti mikä nimimerkki se on?
Olisinko minä?

Minä puhun kokemuksella uusperheistä. Sukuni ei taida muuta ollakaan kuin isäpuolia ja äitipuolia. Veli- ja sisarpuolia.

Tottahan se on että tällä palstalla saa varmasti hyvin vinoutuneen kuvan asioista. Ja joillakin menee hyvin ja ne eivät kirjoittele tänne.
Minä kerroin exäni uudesta ja siitä kuinka sokea hän exälleni on. En mielestäni missään vaiheessa haukkunut häntä. Se on vain tosiasia.

Tossa tulikin pitkä litania yhdessä vastauksessa mitä lähiäiti voi tehdä, mutta tässäkin: usein metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Eli minä en kovin helposti allekirjoita sitä, että lähiäidit olisivat aina (nämä hankalat) ihan vain piruuttaan sitä. Ehkä huonosti hoidettu ero on takana ja tähänkin on se toinen osapuoli yleensä myös syypää. Eikö?

No mutta yleistämättä ketään, ihmettelenpä minäkin vain sitä, kuinka paljon nämä lähiäidit todellakin vaikuttavat tähän elämään. Kun lähes joka toinen avaus ainakin koskee heitä. Mutta aiheethan ovat vapaita. Miksi siis loukkaantua kenenkään.

Minulla on kokemuksia omasta äitipuolestani, joka myös on täysin sokea aikoinaan ollut isäni ongelmille, jonka vuoksi äitini hänet jätti. Kuitenkin äitini leimattiin meillä hulluksi. Nyt vuosien varrella ovat ne äitipuolenikin silmät toivottavasti kai auenneet.

Kuvioita on monenlaisia.
Meillä kuvio oli ja on se , että miehen ex-vaimo halusi selkein sanon erota miehestään. Kun mies tuli töistä, nainen lähti samalla oven avauksella ulos. Eli samaan aikaan ei kotona edes oltu.
Lekki-ikäiset lapset alkoivat toisella äidinsä sanoja isälleen: "meillä olisi täällä paljon parempi jos sinä et asuisi täällä".

Mies muutti pois.
Tapasin hänet aika pian erilleen muuton jälkeen.
Mies ilmoitti että ero on selvä eikä hän ikimaailmassa aio palata takaisin sen hullun luo. Muutti heti pois kun asunnon sai. Sekin oli lasten äidin mielestä väärin: olisi pitänyt olla pienempi, huonompi.

Pian alkoi exä soitella perään; pitäisi tulla kylään lasten synttäreille, pitäisi korjata autoa, vaihtaa renkaita, viedä huoltoon, pitäisi korjata fillarit.

Jopa riitaistan elatus- ja tapaamissopimuksen päätteeksi hän kerjäsi kyytiä mieheltä.

Minun mukaantulo sai ex-vaimon "hyppimään takajaloilleen".

En ollut rikkonut tuota parisuhdessa, olen ehkä yhdessä miehen kansaa rikkonut naisen omat kuvitelmat, että mies olisi vielä hänen "käsissään" ja miestä voisi tarvittaessa käyttää hänen tarpeisiinsa silloin kun hän tarvitsee. Eli mies asuisi muualla, mutta käytännössä olisi hänen kanssaan ja auttaisi häntä lastenhoidossa ja miesten töissä silloin kun se hänelle sopii.
Ehkä naisella oli vielä tunteita miestä kohtaan; ehkä hän ajatteli että mies tulee takaisin vielä joskus...

Miksi muuten semmoinen meteli; jos tunteet olisivat olleet kuolleet, olisi hänelle ollut minun mukaantulo ollut ihan yhdentekevä asia.

Kuten parisuhteeseen, myös eroon ja sen hoitoon tai hoitamattomuuteen tarvitaan kaksi.

Mies teki kuten nainen pyysi: lähti ja erosi, tapaa lapsiaan ja maksaa elarit. Silti se on väärin; ilmeisesti mies ei olisi saanut jatkaa elämää vaan hänen olisi pitänyt jäädä roikkumaan menneeseen...

Minä en ole missään tekemisissä tämän naisen kanssa, olen nähnyt hänet; tiedän miltä hän näyttää. En muuta.

Kyllä meidän tapauksessa lähiäiti lietsoo ihan itse omaa katkeruuttaan ja vihaansa ja kohdistaa sen lapsiinsa; lastensa kautta meihin.

Hänellä oli tai on edelleen parisuhde, silti hän jaksaa kohdistaa katkeruuttaan meitä kohtaan, lastensa välityksellä.

On raskasta, kun lapset ovat ihan .. kummallisia. en ole vastuussa heidän henkisestä ja emotionaalisesta kehityiksestään. He ovat raskaita lapsia, koska heidän äitinsä ei ole oikein tasapainossa.
´

ilkeä äitipuoli 2
samaa mieltä sun kanssa ilkeääitipuoli!! meillä oli kuvio vaan että mieheni jätti ex:nsä ja siitäkös se mieheni h..vetti alkoi! ex terrorisoi häntä kaikin mahdollisin tavoin!!! ja kun minä tulin kuvioihin niin tilanne paheni, miehelläni oli minua enne ollut lyhyt suhde ja silloin ex oli käynyt jopa oven takane heilumassa!!! onneksi minä asuin 150km päässä joten saimme oola rauhassa mieheni muuttio myöhemmin sitten tänne, mutta terros´ri jatkui siis muilla tavoin!! ja jatkuu edelleenkin vaikka erosta on jo kulunut vuosia!! eli tässäkin ex itse järjestää hankaluutensa! ja estää itse että emme voi tavata lapsia!! ja me maksamme elarit kaupungille joka välittää ne exälle sitten!! eli maksamme kyllä lapsista!!! vaikka hän ne kaupungilta saa ! ja uskon että näin tekee moni muukin mies vaikka eivät entiset sitä tiedäkkään!!! Meillä ainoa mahdollisuus elää rauhassa on että ex asuu 150km päässä!!! ja en kyllä ole koskaan kuullut että mies ja hänen uusi vaimonsa olisi ex terrorisoinut! eipä täällä ainakaan ole sellaista ollut!!! enkä mistään muuallakaan ole lukenut!!! mutta eipä kyllä nämä yh:t näihin kantaa ota muihin kyllä todella kärkkäästi!!!

En jaksa lukea koko ketjua. Mutta sen huomasin, mitä minusta on kirjoitettu. Jotkut äitipuolet, ilmeisesti, pitävät minua outona, koska puolustan lähejä!

Tämän palstan perusteella minut voidaan tuomita kamalaksi exäksi jo nyt juhannuksenkin vuoksi kai:

Olin ex-anopilla, anopin suvun ja ystäviensä kanssa. Mukana myös ex mieheni. Vietimme mukavan juhannuksen, jossa anoppi sanoi, että toivoo minun käyvän paljon ja vieläkin useammin kuin ennen. Käyn kyllä muutenkin ja muullakin suvulla.
Tapahtuipa exäni elämässä mitä hyvänsä, SE ON ERI ASIA KUIN MINUN SUHTEENI EXÄN SUKUUN.

No tämän palstan juttujen mukaan taidan olla roikkuva ex, joka ei pysty unohtamaan vanhaa elämäänsä.

Kyllä nämä uudet tyttöystävät exäni puolelta ovat minuakin haukkuneet; KOSKA OLEN PITÄNYT OIKEUKSISTANI KIINNI. Ja minusta niitä oikeuksia ovat tavata esim. ex-anoppia (jos molemmat haluamme), joita moni ei tunnu uusperhepuolella ymmärtävän lainkaan.

Jos ex häviää viikoiksi ja hänellä on omaisuuttani, jota tarvitsen. Ex ei vastaa edes viesteihin, niin katson oikeudekseni hakea sen hänen oveltaan. Ja jos siellä sattuu olemaan joku tyttöystävä, niin kas kummaa: se olenkin minä, joka olen hullu ex, kun tulen oven taakse.

Minä en tiedä kumpi on hullu. Se joka ei vastaa asiallisiin viesteihin ja katoaa, vai se joka hakee tavaroitaan, kun ei vastata?

En tiedä mikä siinä sitten on, mutta kun JOIDENKIN uusperheiden äitien juttuja lukee niin miettii, ovatko he koskaan olleet itse yh:ta. TUSKIN.
Ja kukaan eikä mikään saa minua koskaan niin vihaiseksi, kuin jotkut niistä kirjoituksista.

Eli voisi kai olla viisasta, lopettaa ne kirjoitukset, koska asiallista kommenttia ei pahemmin tule. Heti kun puolustan lähiäitiä, koska en äitipuolen kirjoituksen perusteella voi tuntea asian todellista laitaa, olenkin itse hullu/tyhmä.

En sillä kuitenkaan vähättele ketään, vaan yritän pyrkiä objektiivisuuteen.
Nämä kirjoitukset ovat vain yhden ihmisen suusta, totuus voi olla aika moninainen.

JA MIKSI KAIKKI ON HARMAANA? MIKSI KUKAAN NÄISTÄ IHMISISTÄ EI VOI KIRJAUTUA???

eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 13:08 Kaunis Aamu kirjoitti:
Jotkut äitipuolet, ilmeisesti, pitävät minua outona, koska puolustan lähejä!

En tiedä mikä siinä sitten on, mutta kun JOIDENKIN uusperheiden äitien juttuja lukee niin miettii, ovatko he koskaan olleet itse yh:ta. TUSKIN.
Ja kukaan eikä mikään saa minua koskaan niin vihaiseksi, kuin jotkut niistä kirjoituksista.

Eli voisi kai olla viisasta, lopettaa ne kirjoitukset, koska asiallista kommenttia ei pahemmin tule. Heti kun puolustan lähiäitiä, koska en äitipuolen kirjoituksen perusteella voi tuntea asian todellista laitaa, olenkin itse hullu/tyhmä.

Nämä kirjoitukset ovat vain yhden ihmisen suusta, totuus voi olla aika moninainen.

Pyrit objektiivisuuteen ja puolustat lähejä?" Lähejä", joihin itsekin kuulut.

Oletko itse koskaan elänyt äitipuolena perheessä, jossa ex todella terrorisoi uusperhettä?

Jos toisten kirjoitukset saavat sinut vihaiseksi, on syytä miettiä, kannattaako itseään käydä piinaamassa toisten vertaistukisivuilla.
On syytä miettiä, kannattaako käydä suuna päänä puolustamassa lähiäitejä, todellakin, tuntematta asian todellista laitaa.
Toisissa jutuissa kun on todella perää.
Kuka sen päättää kenen kirjoitukset on asiallisia, kenen ei?
Jos jollakin on todella jonkin sortin ongelma asiasta kuin asiasta, ei mielestäni ole kovin asiallista käydä puolustamaan siihen ketjuun tiettyä tahoa koska itsellä asiat on toisin.

Miksi harmaana? Itse olen saanut kirjautuneena niin paljon #&%?$!* niskaan tällä palstalla, että yksinkertaisesti on parempi kirjoittaa harmaana. Sikäli kun sillä on mitään merkitystä.
Kyllä näillä sivuilla niitä provoilijoita ja lapsellisia pyörii, ehkä on syytä suodattaa ne jutut.

Puolustan lähejä siksi, että tulee tunne kirjoituksissa, että lasten isässä ei ole mitään vikaa, eikä kenessäkään muussa. Näitä exiä haukutaan unohtamatta että asioihin voi olla syynsä. Myös siltä uusperheen puolelta.
Ja nimenomaan haukutaan aika ikävällä tavalla.
Ja aika typerienkin seikkojen vuoksi ajoittain, minusta.

Miksi lähiäitiä ei voi puolustaa? Miksi saan siitä heti leiman otsaan? Minusta tuntuu, että tämä sekopää lähi voi olla jonkun toisen ihmisen mielestä ihan fiksu.

No olenhan minäkin katsellut omaa äitipuoltani ja sitä kuinka oma äitinikin aina haukutaan hulluksi exäksi. Sitä hän ei kuitenkaan ole.
Vaan äitipuoleni on hyvin ymmärtämätön joissain asioissa.
Muuten ihan mukava ihminen ja tavallaan minulle läheinenkin.

Tottakai äitipuolen elämä on raskas mutta monikaan heistä ei tajua tuon taivaallista lähin elämästä. Silti ollaan heti valmiita haukkumaan toinen sekopääksi.

Ex voi saada huomattavan paljon ikävää kohtelua etävanhemman osalta. Mutta tämäkin osassa tapauksissa jää tältä äitipuolelta tietämättä.

et just
sinulle kaunis aamu!! sinusta on siis oikeutteua että ex saavat soitella yöllä ??? Huudella oven takana uutta vaimoa #&%?$!*?? usutttaa lasta uutta perhettä vastaan, käskeä lapsia olemaan ilkeitä isälle!! Huudellla lasten kuulen panojuttuja!! meidän ex teki näin kun minä sis äitipuoli uskalsin haukotella!! Soitteli ja vaati että mieheni on tehtävä lapsi myös hänen kanssaa kun olin raskaana!! kun lapsemme kastettiin hän lähetti lapset kumisaappaissa ristiäisiin mainittakkoon että oli isänpäivä ja siis talvi, puuttui sukkahousuja pienimmällä oli ihan liian pienimekko pojalla kamalat likaiset arkivaatteet!! kun pyydettiin parempia niin käskettiin painua h..... isoin melkein itki kun kun ei saanut laittaa uusia vaatteittaan kun ei äiti antanut mukaan!!! lähetteli vuoroin haukkuma ja rakkauskirjeitä!!! tosiaan laittoin niin paljon viestejä että oli puhelin tukossa nyttemin on miehelläni salainen numero!!! kavi päälleni ja sai pahoin pitely syytteen!!! oli puoli alasti vastassa kun mieheni tuli lapsia hakemaan ja lähenteli!!! häriköi sukulaisia ja ystäviä niin että kukaan ei halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä!!! estää isän yhteyden pidon lapsiin!!! unohdin varmaan puolet hänen touhuistaan! mutta upeaa näin siis saa tehdä vau!!! ja miksi ei edelleenkään kukaan kerro että mies tai hänen uusi vaimonsa tekisi näi???? ja meillä nämä asiat hoitaa jo lastensuojelu!!! ex on siis valvonnassa!! et hyvin menee

lähipuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 18:11 et just kirjoitti:
sinulle kaunis aamu!! sinusta on siis oikeutteua että ex saavat soitella yöllä ??? Huudella oven takana uutta vaimoa #&%?$!*?? usutttaa lasta uutta perhettä vastaan, käskeä lapsia olemaan ilkeitä isälle!! Huudellla lasten kuulen panojuttuja!! meidän ex teki näin kun minä sis äitipuoli uskalsin haukotella!! Soitteli ja vaati että mieheni on tehtävä lapsi myös hänen kanssaa kun olin raskaana!! kun lapsemme kastettiin hän lähetti lapset kumisaappaissa ristiäisiin mainittakkoon että oli isänpäivä ja siis talvi, puuttui sukkahousuja pienimmällä oli ihan liian pienimekko pojalla kamalat likaiset arkivaatteet!! kun pyydettiin parempia niin käskettiin painua h..... isoin melkein itki kun kun ei saanut laittaa uusia vaatteittaan kun ei äiti antanut mukaan!!! lähetteli vuoroin haukkuma ja rakkauskirjeitä!!! tosiaan laittoin niin paljon viestejä että oli puhelin tukossa nyttemin on miehelläni salainen numero!!! kavi päälleni ja sai pahoin pitely syytteen!!! oli puoli alasti vastassa kun mieheni tuli lapsia hakemaan ja lähenteli!!! häriköi sukulaisia ja ystäviä niin että kukaan ei halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä!!! estää isän yhteyden pidon lapsiin!!! unohdin varmaan puolet hänen touhuistaan! mutta upeaa näin siis saa tehdä vau!!! ja miksi ei edelleenkään kukaan kerro että mies tai hänen uusi vaimonsa tekisi näi???? ja meillä nämä asiat hoitaa jo lastensuojelu!!! ex on siis valvonnassa!! et hyvin menee
Lasten kannalta hyvä että asia lastensuojelussa ja tarkkailussa.Jos kaikki kirjoittamasi totta, eikä yhtään liioittelua, lähiäiti on selvästikin avun tarpeessa ja mielenterv. ongelmainen..Mutta kannattaisiko lasten takia jo hakea aiemmin esim. huoltajuutta isälle ym. toimenpiteitä, eikä vaan haukkua lähiä.Vaan oikeasti auttaa lapsia!!!Onko siiihen todella sinulla ja isällä halua??Jos tuo kaikki totta, varmasti sos. ym. puuttuvat asiaa ja jos esim. huoltajuuden vie oikeuteen, on jo aika raskauttavia seikkoja puoltamaan isää.Jää vaan miettimään kanssa näitä juttuja esim. tuolla uusperhepuolella lukiessa että onko sitten äitipuoli valmis ihan oikeasti esim. ottamaan vastuun "kokoaikaisesti" lapsisat vai onko vaan tarkoitus haukkua ex hulluksi??? PS. olen itse sekä lähivanhempi että "äitipuoli", että kokemusta molemmista puolista...

\
No kyllä jo luulisi, että olisitte saaneet lasten huoltajuuden tuolla meiningillä!!! Eihän tuo nyt ole missään tapauksessa oikein. Minä olen yrittänyt koko ajan puhua kuitenkin suht normaaleista ihmisistä, jolla on vaikeaa.

Ihme juttu jos ei saa. Todella ihme, jos äiti valvonnassakin on?
Olette kai yrittäneet?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 15:19 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 13:08 Kaunis Aamu kirjoitti:
Jotkut äitipuolet, ilmeisesti, pitävät minua outona, koska puolustan lähejä!

Pyrit objektiivisuuteen ja puolustat lähejä?" Lähejä", joihin itsekin kuulut.

Oletko itse koskaan elänyt äitipuolena perheessä, jossa ex todella terrorisoi uusperhettä?

Jos toisten kirjoitukset saavat sinut vihaiseksi, on syytä miettiä, kannattaako itseään käydä piinaamassa toisten vertaistukisivuilla.
On syytä miettiä, kannattaako käydä suuna päänä puolustamassa lähiäitejä, todellakin, tuntematta asian todellista laitaa.
Toisissa jutuissa kun on todella perää.
Kuka sen päättää kenen kirjoitukset on asiallisia, kenen ei?
Jos jollakin on todella jonkin sortin ongelma asiasta kuin asiasta, ei mielestäni ole kovin asiallista käydä puolustamaan siihen ketjuun tiettyä tahoa koska itsellä asiat on toisin.

Miksi harmaana? Itse olen saanut kirjautuneena niin paljon #&%?$!* niskaan tällä palstalla, että yksinkertaisesti on parempi kirjoittaa harmaana. Sikäli kun sillä on mitään merkitystä.
Kyllä näillä sivuilla niitä provoilijoita ja lapsellisia pyörii, ehkä on syytä suodattaa ne jutut.
Hei hei hei, ihmisiä on moneen eri junaan, koittakaa nyt hyvät ihmiset pitää se mielessä!
Kaunis Aamu: minä ymmärrän sinua, ja minä myös tajuan muitakin.
Mutta koittakaa hyvät ihmiset pitää mielessä se että kaikki eivät käyttäydy samalla tavalla, on terrorisoivia lähi äitejä, on piinaavia äitipuolia, on ilkeitä etä isiä.

Omasta mielestäni se on väärin kostaa lasten kautta. Lapset eivät mitään väärää ole tehneet, heidän kuuluu säilyttää viattomuutensa eivätkä ryhtyä koston välikappaleiksi. Äidit/Isät jotka tätä tekevät ovat nähtävästi tyhmiä. Lapset ovat viattomia kannattaa muistaa se. Oma äitini teki juuri tätä, haukkui isää meille, tosin isäkin teki sitä haukkuu äitiä . Vanhempani erosivat kun olin 12. Vannoin jo silloin etten tee samoja virheitä itse.
Erosin sitten omasta miehestäni, lasteni isästä. Jolloin alkoi ex anopilta haukkumiset ja loukkaavat sähköpostit, jouduin poliisilaitoksella käymään jopa että saan sen häirinnän loppumaan. Olisin toivonut että lapseni saavat käydä ex anopilla, onhan hän poikien mummi. Tämä ex anoppi on syöttänyt kaikille minusta valheita, jopa se että lainasin ex miehelleni rahaa jonka hän maksoi elarien kanssa takaisin oli kuulemma kiristämistä, minä kiristin ex miestäni entisen anopin mukaan.
Yli puoli vuotta stressasin siitä että poikani menettävät kontaktin isänsä puoleiseen sukuun yritin kaikkeni kunnes tajusin että en voi mitään tehdä asialle. Lapsilleni puhun ex anopista hyvään sävyyn, en loukkaa enkä haistattele. Kuukausi sitten sain ex mieheni välityksellä pyynnön ex anopilta joka halusi lapset luokseen vähäksi aikaa. Mainitsin tästä omalle äidilleni joka sitten uhkasi katkaista välinsä minuun jos annan entiselle anopille lapset. Tein valinnan ja annoin, riitelin tosin äitini kanssa, yritin sanoa että lapseni eivät ole syyllisiä siihen miten ex anoppini käyttäytyi minua kohtaan, ja minä haluan että lapset tuntevat isänsä suvun.

Välit exään ovat hyvät. Olemme ystäviä, kumpikin seurustelemme tahoillamme, exäni on hyvät tuttavat nykyiseni kanssa. Minullakin on hyvät välit kihlattuni entisen kanssa, tosin hän on myös sellainen että luulee saavansa pitää kihlattuni yleisenä apumiehenä, aina kun tarve lähteä jonnekkin kylää pidemmälle niin eikun soitetaan vaan miehelleni, se on tosi rasittavaa vaikka hyvät ystävät olemmekin, hän oli se joka jätti mutta hän ei osaa päästää irti.

Joten, niitä terrorisoivia voi olla kaikkialla, joka omassa äidissäkin.
Turha tästä on ruveta sen enempää tappelemaan kuten sanoin meitä on moneen junaan.

Minä en missään nimessä siis halvenna lasteni isää lapsilleni, ei siihen tarvetta ole vaikka entinen mieheni on minua kohtaan käyttäytynyt todella huonosti, henkistä väkivaltaa ja raiskauksia. Mutta lapsilleni hän ei ole mitään tehnyt, hän on hyvä isä kutakuinkin lapsilleen.

yritetty
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 18:21 lähipuoli kirjoitti:
\
Lasten kannalta hyvä että asia lastensuojelussa ja tarkkailussa.Jos kaikki kirjoittamasi totta, eikä yhtään liioittelua, lähiäiti on selvästikin avun tarpeessa ja mielenterv. ongelmainen..Mutta kannattaisiko lasten takia jo hakea aiemmin esim. huoltajuutta isälle ym. toimenpiteitä, eikä vaan haukkua lähiä.Vaan oikeasti auttaa lapsia!!!Onko siiihen todella sinulla ja isällä halua??Jos tuo kaikki totta, varmasti sos. ym. puuttuvat asiaa ja jos esim. huoltajuuden vie oikeuteen, on jo aika raskauttavia seikkoja puoltamaan isää.Jää vaan miettimään kanssa näitä juttuja esim. tuolla uusperhepuolella lukiessa että onko sitten äitipuoli valmis ihan oikeasti esim. ottamaan vastuun "kokoaikaisesti" lapsisat vai onko vaan tarkoitus haukkua ex hulluksi??? PS. olen itse sekä lähivanhempi että "äitipuoli", että kokemusta molemmista puolista...

Yritetty on ja monta kertaa auttaa lapsia!! Mutta kun sossu on sitä mieltä etä lasten on hyvä olla äidin kanssa ja on meille hienosti vihjailtu että on halvempaa pitää lapset äidillä kuin meillä! uskokaa pois sossun touhu on todella raadollista ajatellaan vain rahaa!!! oikeuteuteen emme ole menneet koska meille on suoraan sanottu että se on turhaa Äiti voi halutessaan pitkittää asiaa vaikka kuinka jos haluaa, ja tässä tapauksessa kyllä, sillä lapset takaavat hänen elintasonsa! hän saa kaiken lasten turvin!! on ilmainen hoitopaikka, käy kodinhoitajat parikertaa viikossa!!! lasten harrastukset maksaa sossu!!! on tosin hyvä että näin on lasten parhaaksi!!!On todistettu että hän jättää lapsia yksin pitkiksikin ajoiksi niin etteivät he edes itedä missä äiti on!!! ei meillä täällä sossussa ole sellaiseen tarkkailuun resursseja meille vastattiin!! polissi sanoi että pitää oola vuorokausi ennen kuin he puutuvat asiaan!!! et lastensuolelu on kuka lasten parhaaksi ja p..skat on!!!

yritetty
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 18:21 lähipuoli kirjoitti:
\

Yritetty on ja monta kertaa auttaa lapsia!! Mutta kun sossu on sitä mieltä etä lasten on hyvä olla äidin kanssa ja on meille hienosti vihjailtu että on halvempaa pitää lapset äidillä kuin meillä! uskokaa pois sossun touhu on todella raadollista ajatellaan vain rahaa!!! oikeuteuteen emme ole menneet koska meille on suoraan sanottu että se on turhaa Äiti voi halutessaan pitkittää asiaa vaikka kuinka jos haluaa, ja tässä tapauksessa kyllä, sillä lapset takaavat hänen elintasonsa! hän saa kaiken lasten turvin!! on ilmainen hoitopaikka, käy kodinhoitajat parikertaa viikossa!!! lasten harrastukset maksaa sossu!!! on tosin hyvä että näin on lasten parhaaksi!!!On todistettu että hän jättää lapsia yksin pitkiksikin ajoiksi niin etteivät he edes itedä missä äiti on!!! ei meillä täällä sossussa ole sellaiseen tarkkailuun resursseja meille vastattiin!! polissi sanoi että pitää oola vuorokausi ennen kuin he puutuvat asiaan!!! et lastensuolelu on kuka lasten parhaaksi ja p..skat on!!!

peuhu
Mitä eroa on kirjautuneena kirjoittamisella kuin harmaana? Mä itse kirjoitan harmaana kun joku on jo kirjautunut peuhu nimellä enkä viitsinyt keksiä muuta nimimerkkiä kun olen sillä aina kirjoittanut.

Harmaana tai kirjautuneena niin eihän kukaan kuitenkaan tiedä kuka mä olen, mutta kertokaa viisammat jotka tietää mikä ero niissä on.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 19:02 peuhu kirjoitti:
Mitä eroa on kirjautuneena kirjoittamisella kuin harmaana? Mä itse kirjoitan harmaana kun joku on jo kirjautunut peuhu nimellä enkä viitsinyt keksiä muuta nimimerkkiä kun olen sillä aina kirjoittanut.

Harmaana tai kirjautuneena niin eihän kukaan kuitenkaan tiedä kuka mä olen, mutta kertokaa viisammat jotka tietää mikä ero niissä on.
Minä en tiedä onko sillä eroa. Mutta välillä ihmetyttää, miksi tietyillä palstoilla niin tehdään. Huomaan vain useimmiten, että kirjautuneena tekstit ovat paljon asiallisempia kuin harmaana kirjoitetut. Siksi kannatan kirjautumispakkoa.

Minusta tuntuu tuo edellinen kirjoitus aika oudolta. Jos äiti on valvonnassa ja todisteita kaikenlaisesta kirjoittajan mukaan on, ja isän perheessä asiat on ok, niin tuntuu vähintäänkin ihmeelliseltä.

Olen tässä seurannut ystäväni oikeustaistelua lapsista juuri. Isä sai toisen lapsista, vain sillä perusteella että halusi. Vaikka alkuun määrättiin jopa valvotut tapaamiset isälle.
Äidillä ei ole mitään ongelmia, mielenterveys ym. muutakaan. Lapset ovat pieniä, joten ei heidän mielipiteensä paljon voinut vaikuttaa.

Ajattelinpa vain, että tiedän yhteiskunnassamme olevan paljon puutteita, mutta tuo tuntuu jo oudolta. Onko tuollaista?

näin on
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 19:14 Kaunis Aamu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 19:02 peuhu kirjoitti:

Minä en tiedä onko sillä eroa. Mutta välillä ihmetyttää, miksi tietyillä palstoilla niin tehdään. Huomaan vain useimmiten, että kirjautuneena tekstit ovat paljon asiallisempia kuin harmaana kirjoitetut. Siksi kannatan kirjautumispakkoa.

Minusta tuntuu tuo edellinen kirjoitus aika oudolta. Jos äiti on valvonnassa ja todisteita kaikenlaisesta kirjoittajan mukaan on, ja isän perheessä asiat on ok, niin tuntuu vähintäänkin ihmeelliseltä.

Olen tässä seurannut ystäväni oikeustaistelua lapsista juuri. Isä sai toisen lapsista, vain sillä perusteella että halusi. Vaikka alkuun määrättiin jopa valvotut tapaamiset isälle.
Äidillä ei ole mitään ongelmia, mielenterveys ym. muutakaan. Lapset ovat pieniä, joten ei heidän mielipiteensä paljon voinut vaikuttaa.

Ajattelinpa vain, että tiedän yhteiskunnassamme olevan paljon puutteita, mutta tuo tuntuu jo oudolta. Onko tuollaista?
Usko pois tuollasita on ja paljon!! tämä yhteiskunta kun on usein vain että äiti on ainoa oikea huoltaja vieläkin!! lehdistä saa koko jan lukea vastaava ja kyllä tv:kin niitä on ihan kiitettävästi lähettänyt!! olemme käyneet perheneuvolassakin asian tiimoilta ja kyllä häkin ilmoitti että asia on useimiten näin, on melkein mahdotonta saa da lapsi äidiltä pois!! asia on eri jos hän on narkomaani tai alkkari! ystäväsi meis on on ollut onnekas jos noin helpolla on lapsen itselleen saanut varsinkin kun usein pyritään siihen että ei lapsia eroteta toisistaan!! Tiedän joukossa on myös huonoja isiä en nyt yksin syyllistä yh äitejä. mutta näin meillä eletään!!!
Meillekkin sossu on sanonut että he uskovat että kerotmamme on totta mutta se pitäisi pystyä täysin näyttämään toteen ja taas heillä esteenä tämä ainainen resurssipula!!! et hyvin menee!!!

peuhu
Niinpä paljon korjattavaa olisi mutta tuskin koskaan niin että kaikkia osapuolia mielyttää :\| . On niin vaikea sanoa mikä ratkaisu olisi oikein ja mikä väärin kun ei tiedä kaikkia yksityis kohtia, asiat ei aina ole niin musta valkoisia.Varmaan päättäjilläkin on vaikea saada aikaan "oikeanlaisia" päätöksiä asioista kun helppojahan nää jutut ei koskaan ole, niin että kateksi ei käy heidänkään työtä :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 17:52 Kaunis Aamu kirjoitti:
Miksi lähiäitiä ei voi puolustaa? Miksi saan siitä heti leiman otsaan? Minusta tuntuu, että tämä sekopää lähi voi olla jonkun toisen ihmisen mielestä ihan fiksu.
Siinäpä se juuri onkin. Kun eivät nämä todelliset sekopäät tietenkään omia tekojaan missään mainosta! Enpä usko, että minunkaan mieheni ex on esim. työkavereilleen kertonut puuhistaan, pitävät häntä varmaankin ihan kivana ja fiksuna tyyppinä, jonka p.askamainen mies jätti.
Tämä ei kuitenkaan poista sitä TOSIASIAA, että kyseinen nainen on täysi sekopää MEITÄ kohtaan. Puhelinterroria, valheita, väkivaltaa, lapsilla kiristämistä, uhkailuja ja syytöksiä syytösten perään.

Ymmärrän lähiäitien valitukset, jos mies ei halua maksella elatusmaksuja/osallistua lasten elämään, mutta ei ainakaan meidän tapauksessamme ole kyse mistään tuollaisesta. Mieheni on osallistunut kaikin tavoin enemmän kuin sopimukset velvoittavat, koska rakastaa lapsiaan. Me emme edes millään tavoin provosoi kyseistä henkilöä. Minä en ole hänen kanssaan missään tekemisissä omasta aloitteestani, mieheni ottaa yhteyttä vain sopiakseen lapsiin liittyvistä asioista. Tietenkin tekisi mieli osoittaa tälle exälle, että tuollaisilla teoilla on seurauksensa, ettei anteeksi voi antaa mitä vaan ja katsoa h.elvetillistä kiusantekoa läpi sormien, mutta... Sehän vain pahentaisi tilannetta, ja lapset kärsisivät entistäkin enemmän, joten ollaan hiljaa ja hyssytellään. Tänne kirjoitan, ja hyvällä omallatunnolla nimitän tätä exää sekopääksi, enkä keksi yhtäkään hyvää syytä, miksi valehtelisin tai liioittelisin.

Yhteistyössä