Onneksi en oo raskaana tätä nykyaikaa

  • Viestiketjun aloittaja päivien viemää
  • Ensimmäinen viesti
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en tiedä mistä tutun lapsen epämuodostuma johtuu, mutta ei paljon äiti syömisiään seuraillut.. En nyt sano siis, että olisi jostain tuorejuustosta tullut, mutta mielessä kävi että voisko olla sitten siitä. Tai sitten muuten vaan huono tuuri. Kumminkin itte aion olla tarkka raskausaikana siitä, mitä suuhuni laitan.
Tuskinpa johtuu epämuodostuma SYÖMISISTÄ, vai mikä syöminen voi tämmöinen olla? Hienoa kun äitiä syyllistetään oli lapsella mikä tahansa.
 
päivien viemää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en tiedä mistä tutun lapsen epämuodostuma johtuu, mutta ei paljon äiti syömisiään seuraillut.. En nyt sano siis, että olisi jostain tuorejuustosta tullut, mutta mielessä kävi että voisko olla sitten siitä. Tai sitten muuten vaan huono tuuri. Kumminkin itte aion olla tarkka raskausaikana siitä, mitä suuhuni laitan.


En seuraillut minäkään kun ei varoiteltu kuin nykyyään varoitetaan.


Joku saa sairaan lapsen joku terveen,en usko että se on äidin syömisen tai tarkkaavaisuudesta kiinni.


Itse oon tuorejuustoa syönyt aina.Terveet lapset saanut.

Neuvolamaailma myös muuttunut,en ota kantaa vaik oon huomannut heitä herkimmiksi kuin v-83 ja sen jälkeen

 
sivusta
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en tiedä mistä tutun lapsen epämuodostuma johtuu, mutta ei paljon äiti syömisiään seuraillut.. En nyt sano siis, että olisi jostain tuorejuustosta tullut, mutta mielessä kävi että voisko olla sitten siitä. Tai sitten muuten vaan huono tuuri. Kumminkin itte aion olla tarkka raskausaikana siitä, mitä suuhuni laitan.
Tuskinpa johtuu epämuodostuma SYÖMISISTÄ, vai mikä syöminen voi tämmöinen olla? Hienoa kun äitiä syyllistetään oli lapsella mikä tahansa.
Mistäs sinä sen voit tietää? Tuskin kirjoittaja tällasia ajatuksia on suoraan mennyt tälle äidille laukomaan? Vaikka voishan tota varmaan kysäistä tietääkö mistä epämuodostuma johtuu.

Ihan oikeesti. Jos tulee esim. alkuvaiheen km niin moniko tietää syyn, miksi raskaus meni kesken? Jos äidillä ei ole mitään rakenteellista vikaa. Saattaa olla, että tulevaisuudessa osataan jo sanoa, nykyään ei. Pidän ihan mahdollisena, että syömiset voi olla YKSI syy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en tiedä mistä tutun lapsen epämuodostuma johtuu, mutta ei paljon äiti syömisiään seuraillut.. En nyt sano siis, että olisi jostain tuorejuustosta tullut, mutta mielessä kävi että voisko olla sitten siitä. Tai sitten muuten vaan huono tuuri. Kumminkin itte aion olla tarkka raskausaikana siitä, mitä suuhuni laitan.
Tuskinpa johtuu epämuodostuma SYÖMISISTÄ, vai mikä syöminen voi tämmöinen olla? Hienoa kun äitiä syyllistetään oli lapsella mikä tahansa.
yleisimmin epämuodostumat johtuu huonosta tuurista (alkion virheellisestä jakautumisesta), geenistä tai jostain lääkkeestä tai kemikaalista. läheskään aina ei syytä saada selville. ilman saasteilla epäillään olevan suuri osasyy epämuodostumiin. tuorejuustoja syömällä ei epämuodostumia kyllä saa aikaiseksi.
 
unikuu108
mä kysyin ihan suoraan th:lta tuota että voiko listeriasta tulla epämuodostumia tai keskenmenoja jne.. ja eipä sanonut juuta eikä jaata. tosin hän sanoi että kohtuun kuollen lapsen kuolinaika voidaan tarkistaa kehitysvaiheesta ja siten saada tietoa siitä onko äiti esim vaikka sairastanut samalla jotain.. vaikka sitä listerioosia..
 
autoilija
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Niinhän se menee. Sama homma kaikessa muussa: aatelkaapa vaikka, miten "huoletonta" oli autolla ajelu lapsen kanssa vielä 70-luvulla. Lapsi vaan sinne takapenkille pötkölleen jos väsytti. Luultavasti oisin tikahtunut nauruun ja pitänyt ylihysteerisenä naapurin rouvaa, joka olisi lapselle laittanut kypärän päähän luistelemaan tai pyöräilemään lähtiessä.
joo, olen muistellut juuri tuota, miten hauskaa oli hillua takapenkillä 70 -luvulla. Yleensä vielä seisoin siellä takana ja kyttäilin kaula pitkällä eteenpäin. Nyt saan melkein sydänkohtauksen kun ajattelen, että oma lapseni tekisi niin. Olen ihan tyytyväinen, että kehitys on mennyt eteenpäin. Maalaisjärkeä saa käyttää tietotulvasta huolimatta.
 

Yhteistyössä