V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta kyllä 80-luvullakin piti koulussa ja tarhassa leikkiä kaikkien kanssa, ei vaan niiden kenestä tykkäsi eniten. Mikä musta oli ihan hyvä, omien parhaiden kavereitten kanssa sai sitten leikkiä vapaa-ajalla ihan niin kaksin kun tahtoi.
Ihan niinkuin aikuisetkin saa vapaa-aikansa viettää ihan kenen kanssa haluavat, mutta töissä on pakko tehdä töitä niiden kanssa kenen kanssa käsketään, tykkäs niistä tai ei. Ja tulla toimeen satuttamatta ketään sen työpäivän ajan. Leikki on lapsen työtä...
Kaikkien kanssa pitää tulla toimeen, se on hyvä periaate koulussa, pk:ssa, työelämässä...
Tuntuu vaan siltä, ettei nykyään saa päättää itse sitäkään, kenen kanssaan vapaa-aikansa viettää. Esimerkiksi synttärijuttuja jos ajattelee.
Ehkä se on vain mun harhakäsitystä, mutta tuntuu tosiaan siltä että nykyään ihan kaikesta yritetään tehdä kiusaamista, tai tehdään ongelmia asioista jotka eivät ongelmia ole. Oliko 80-luvulla curlingvanhemmuutta?
No varmana oli...
Muuten oon kyllä samaa mieltä, että olis kiva vähän vähentää tuota holhousmentaliteettia. Mutta kiusaamiseen pitää musta suhtautua vakavasti ja porukan ulkopuolelle jättäminen on niitä kaikista satuttavimpia kiusaamisen muotoja.