onneks voin hoitaa lapset kotona!

  • Viestiketjun aloittaja "yks äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"yks äiti"
huis sentään!

luikn totat hoitopäivän pituus ketjua. jos lapset menee hoitoon vaiks 7 ja haetaan 16 tai ylikin, on lapset varmaan laitettava nukkuun jo 19-20, eli lapset ehtii olla vanhempien kanssa siinä 2-3h päivässä??????

auts, älkääkä vaan sanoko, että käytte kaupassakin tänä aikana, sekin lapsilta pois

ja joojoo, töissä pitää käydä ja mä oon luuseri kun säästän yhetiskunnan rahoja hoitamalla kolme lastani kotona ja elän yhteiskunnan rahoilla

silti
 
Niin...me olemme onnekkaita, kun voimme olla lastemme kanssa kotona.

Esikoisen kohdalla kokeilin tuota toista vaihtoehtoa mutta ei sopinut minulle. Itkuksi meni usein, kun pohdin kuka lapseni oikein kasvattaa. Minä muutamassa tunnissa vuorokautta kohden, vai päiväkoti jossa lapsi oli suurimman osan hereilläoloajastaan?`Pienenä hän nukkui vielä iltapäiväpäikkäritkin kotiin päästyämme. Ei jäänyt montaa tuntia lapselle arkena. Onneksi oli edes viikonloput, mutta ei ne paljon lohduttaneet.
 
Meillä viedään lapset hoitoon välillä 6.30-8 ja haetaan 15-16.30 riippuen vuoroistani. Nukkuvat päiväkodissa päiväunet, leikkivät ja tykkäävät olla. Käymme mahdollisesti päiväkodin jälkeen yhdessä kaupassa ja muuallakin. Nukkumaan menevät 21.30 aikoihin. Usein on vaapaa päiviäkin kun olen vuorotöissä ja viikkovapaat ovat aina kanssani. Ovat reippaita, tyytyväisiä ja onnellisia lapsia ja tietävät miksi äiti ja isi käy töissä. Älä ala yleistämään ja syyttelemään toisten valintoja.
 
Onneksi meillä on mummu joka hoitaa lasta kotona ja laittaa ruoankin valmiiksi.:heart:
Ja mulla mahdollisuus tehdä 30h/vko.


Kaikilla ei ole yhtä kivasti asiat mutten viitsi asiaa sen enempiä kauhistella.
 
helppoa
Parhaimipa tapauksia näistä on ne jotka itse möllöttää koko perkeleen päivän kotona.
Yksi tuttuni esim vie lapset seiskaksi hoitoon,hakee heidät klo 16.Lapset nukkumaan klo 18.
 
"ööö"
Lapsen hoitoon 7.30, missä nukkuvat päikkärit. Haen 16.00, kun olen käynyt kaupassa. Menevät nukkumaan vasta 21.00 ja heräävät itse välillä 6.30-7.00. Vanhimmat lapset ratsastavat ja nuorin käy mun kanssa muskarissa. Ai niin, ja perjantaina pääsen klo 14 ja menen kotiin siivoamaan, mies hakee lapset klo 15.30. Elämä on valintoja :)
 
mut pakko
Meillä varmaan tulee olemaan noin pitkät hoitopäivät kun yksi lapsistamme menee päiväkotiin. Menee sinne kuntouttavassa mielessä ja on niin kauan kun miehen (toisinaan aika pitkät) työpäivät kestää. Lisäksi matkaa päiväkotiin 30 km eli tunti vielä hoitopäivän päälle lisää aikaa. :(
 
mietitääs
[QUOTE="ööö";21933470]Lapsen hoitoon 7.30, missä nukkuvat päikkärit. Haen 16.00, kun olen käynyt kaupassa. Menevät nukkumaan vasta 21.00 ja heräävät itse välillä 6.30-7.00. Vanhimmat lapset ratsastavat ja nuorin käy mun kanssa muskarissa. Ai niin, ja perjantaina pääsen klo 14 ja menen kotiin siivoamaan, mies hakee lapset klo 15.30. Elämä on valintoja :)[/QUOTE]

Ööö, perjantaina lasten olisi erittäin hyvä päästä kotiin juuri silloin kun sinäkin. On vähän ikävää, että päivä pitenee joka päivä kaupassa käynnin ja myös sitten tuon siivouksen takia. Lapset eivät ole mitään ongelmajätettä, jota ei voi ottaa mukaan arjen touhuihin. Kokemuksesta tiedän, että kun huomiota on annettu paljon, lapset antavat sen jälkeen siivota ja kauppailukin sujuu.

Se olisi teidän YHTEISTÄ aikaanne.
 
Ja kyllä on ihanaa kun tulee siitä työstä palkka. Käydään lasten kanssa ostoksilla, syödään ulkona, mennään viikonloppu matkoille kylpylöihin ja pari kertaa vuodessa ulkomaille. Kyllä lapset arvostaa myös äitiä joka käy töissä. Itse olin kotona tosi uupunut.
 
niih
Mä olen onnellinen kun saan tehdä mielekästä työtä. 2,5-vuotias lapsi käy päivähoidossa ja kaikki ovat tyytyväisiä. Tosin keväällä meille syntyy vauva ja esikoinen jää sitten kotiin, mutta tuskin olen 3 vuotta sittenkään kotona. Ehkä 2 vuotta on sopiva, kuten viimeksikin.

Älä sinä ap käy arvostelemaan muiden valintoja. Kaikki eivät vain ole kotona viihtyvää tyyppiä ja silti rakastavat lapsiaan yli kaiken. Meillä lapsi tarhassa klo 8.30-17, nukkumaan poika menee klo 22. Onhan siinä viisi tuntia laatuaikaa koko perheen kesken. Meille tämä sopii.
 
molemma läpit meni hoitoon ku äitiysloma loppu, raha ei kasva puussa joten jostaki on raha tahkottava. miehen rahoilla en ala elämään.

3-4 päivää viikossa hoitoa ja viihtyvät hyvin menevät 8-9 maissa hoitoon ja haen 16 aikoihin. ihme kiillotusta taas |O kotiäiti vai työssäkäyvä äiti..

hieman samaa sarjaa ku vaate esittelijä joka alotti kutsut kertomalla kuinka lasteen on parempi olla kotona äitin kans ja kestovaipat on parhaimpia ja niitä ku käyttää on paras äiti ever! ei siinä sinänsä mitää mutta kaikki vieraat oli äitejä jotka olivat töissä, eikä yhtään kestoilijaa.. hävetti esitteliän puolesta.
 
"ööö"
Alkuperäinen kirjoittaja mietitääs;21933575:
Ööö, perjantaina lasten olisi erittäin hyvä päästä kotiin juuri silloin kun sinäkin. On vähän ikävää, että päivä pitenee joka päivä kaupassa käynnin ja myös sitten tuon siivouksen takia. Lapset eivät ole mitään ongelmajätettä, jota ei voi ottaa mukaan arjen touhuihin. Kokemuksesta tiedän, että kun huomiota on annettu paljon, lapset antavat sen jälkeen siivota ja kauppailukin sujuu.

Se olisi teidän YHTEISTÄ aikaanne.
Lapset tulevat puhtaaseen kotiin ja valmiiseen ruokapöytään. Äidillä ei ole kiire mihinkään. Koko perhe voi tehdä muuta kuin siivota ja käydä kaupassa lasten ehdoilla. Joka toinen päivä käyn viikolla lenkillä ennen kuin haen lapset klo 16.00, kun ovat tuohon rytmiin oppineet. Joskus perjantaisin jopa narisevat isälleen, kun tulee hakemaan liian aikaisin. Kuten sanoin, elämä on valintoja ja lapset oppii siihen mihin ne opetetaan. :)
 
ap
meillä kumpikin on 3vuorotyössä joten lapsilla hoitopäiviä keskimäärin 6-7 kuukaudessa. uuten ovat kotona jommankumman vanhemman kanssa. hajoaisin jos pitäis pitää niitä hoidossa 5 päivänä viikossa 9-10 tuntia.
 
AP:lle
Sori, tänään on hitaat solut päällä mutta mitä ihmettä tarkotat tällä;

ja joojoo, töissä pitää käydä ja mä oon luuseri kun säästän yhetiskunnan rahoja hoitamalla kolme lastani kotona ja elän yhteiskunnan rahoilla
 

Yhteistyössä