Onneks joulu alkaa olla ohi!

Mun joulumieli on Suomessa ja mä en. Aattona otettiin skype-yhteys sukulaisiin, ja mun täyty karata ulos itkemään ettei lapset huomais.

Joulu on mennyt kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, mä vaan en ole saanut kiinni tunnelmasta. No onneks huomenna alkaa arki joten ehkä tää olo helpottaa kun saa hukuttautua rutiineihin.
 
[QUOTE="vieras";27758721]Oi, oon niin kade, mäkin haluan :D Mutta ymmärrän, että joulu on kiva viettää Suomessa. Mutta kuten sanoit kohta se on ohi ja arki alkaa taas. Koti-ikävä varmasti vaivaa välillä arkenakin, mutta sekin helpottaa ajan kanssa :)[/QUOTE]

17 edellistä joulua ollaan vietetty samalla porukalla, väki on vaan lisääntynyt vuosien saatossa (puolisoita ja lapsia).

Kyllä tää tästä, kunhan jaksan niin nousen tästä ja lähden kantaan roskia tienviereen kun huomenna tulee roskisauto.
 
"vieras"
17 edellistä joulua ollaan vietetty samalla porukalla, väki on vaan lisääntynyt vuosien saatossa (puolisoita ja lapsia).

Kyllä tää tästä, kunhan jaksan niin nousen tästä ja lähden kantaan roskia tienviereen kun huomenna tulee roskisauto.
Siinä tapauksessa varmasti kirpaisee. Itselle ulkomailla vietetyt joulut eivät ole olleet vaikeita kun porukka on kotosuomessakin aina vaihdellut. Saanks kysyä miten te Atlantaan ootte päätynyt? Ootko tykännyt?
 
[QUOTE="vieras";27758732]Siinä tapauksessa varmasti kirpaisee. Itselle ulkomailla vietetyt joulut eivät ole olleet vaikeita kun porukka on kotosuomessakin aina vaihdellut. Saanks kysyä miten te Atlantaan ootte päätynyt? Ootko tykännyt?[/QUOTE]

Mies sai töitä täältä. Olen tykännyt ja en ole, ehkä kuitenkin tykännyt enempi. Mullehan tää on ollu hankalinta, kun miehellä on työ ja lapsilla koulut missä saavat sosiaalisia kontakteja. Mulla ei ole mitään... No nyt on tullut Suomiseuran ja lasten harrastusten kautta hankittua muutamia tuttuja, että kyllä tää tästä hitaasti.
 
"vieras"
Mies sai töitä täältä. Olen tykännyt ja en ole, ehkä kuitenkin tykännyt enempi. Mullehan tää on ollu hankalinta, kun miehellä on työ ja lapsilla koulut missä saavat sosiaalisia kontakteja. Mulla ei ole mitään... No nyt on tullut Suomiseuran ja lasten harrastusten kautta hankittua muutamia tuttuja, että kyllä tää tästä hitaasti.
Ajan myötä löytyy varmasti lisää tuttuja ja tekemistä :) Mä olen aina haaveillut Yhdysvaltoihin muutosta, mutta ei ole vielä tullut tilaisuutta vastaan, sinne kun ei noin vain lähdetä. Onko Atlantassa minkälaiset ilmat tähän aikaan vuodesta?
 
[QUOTE="vieras";27758736]Ajan myötä löytyy varmasti lisää tuttuja ja tekemistä :) Mä olen aina haaveillut Yhdysvaltoihin muutosta, mutta ei ole vielä tullut tilaisuutta vastaan, sinne kun ei noin vain lähdetä. Onko Atlantassa minkälaiset ilmat tähän aikaan vuodesta?[/QUOTE]

Vettä saattaa sadella ja lämpötilat on n. 15 päivällä ja 5 yöllä. Kerran 1-3 vuodessa sataa lunta n. sentin, sit onkin koulut kiinni ja kaupat tyhjänä kun ei rekat pysty liikkumaan.
 
[QUOTE="vieras";27758750]Lumen kanssa ollaan siis yhtä avuttomia kuin Englannissa. Ne vapaapäivät koulusta oli tosin kivoja :D Mä ottasin kyllä +15 astetta tän -25 sijaan.[/QUOTE]

Mä en yhtään kaipaa lunta ja pakkasta, mutta ihmisiä on ikävä ja se taitaa korostua näin jouluna.
 
ex-Sandy Springsiläinen
Atlanta ei edes ole kaupunki vaan masentava iso lähiö jonne on ripoteltu ostoskeskuksia ja strip malleja sinne tänne ja kaikki näyttää joka paikassa aivan samalta. Mihinkään ei käytännössä pääse ilman autoa, ei edes tien toiselle puolelle. Kesät tuskallisen kuumia ja kosteita, ulkona ei viitsi käytännössä juuri olla kesäkuusta elokuuhun. Talvi on ankeimmillaan kuin pitkä syksy, lämmityslaskut huimat koska talot ovat harakanpesiä joissa palelee vaikkei olisi pakkastakaan. Jättimäiset torakat eivät kuole talvellakaan.

Suomimammat siellä pyörivät pienissä piireissään ilman töitä lasten kanssa juoruamassa keskenään puistoissa ja shoppailevat miestensä rahoilla piristääkseen omaa ankeaa kotiäidin arkeaan edes jotenkin. Ns. ystävät kertyvät miesten kontaktien kautta jos kertyvät ja suhteet ovat yhtä pinnallisia ja feikkejä kuin keskivertojenkkinaapurin ystävällisyys ja porukkaa tulee ja menee jatkuvien muuttamisten takia. Parasta Atlantassa oli kun sieltä pääsi Suomeen lomalle. Ainoa asia mitä jäi ikävä olivat jotkut ravintolat.

Onnea matkaan ja kaikkea hyvää.
 

Yhteistyössä