Onks vettä turvallista pistää suoneen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kymysys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
siis miksi sä ylipäätään haluat tietää onko se turvallista

No siks että jos jokaista sikapiikin ainesosaa on jossain ruoassa vaiks niin eiks vesikin oo sit turvallista pistettynä. En vaan käsitä nyt. Vettä ei voi pistää ihmiseen miks sit jotain oliiviöljyssä olevaa voi :o

Alkuperäinen kirjoittaja ei jummarra:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
siis miksi sä ylipäätään haluat tietää onko se turvallista

No siks että jos jokaista sikapiikin ainesosaa on jossain ruoassa vaiks niin eiks vesikin oo sit turvallista pistettynä. En vaan käsitä nyt. Vettä ei voi pistää ihmiseen miks sit jotain oliiviöljyssä olevaa voi :o

sikainfluenssarokotetta ei pistetä suoneen...

Ja joo, kyllä suoneenkin annettavissa aineissa yksi ainesosa on yleensä vesi. Eikä se ole vaarallista suoneen annettuna, mitenkäs muuten suonensisäinen nesteytys esimerkiksi toimisi.... eli siis keittosuolaliuoksenkin yksi osa on vesi
Mitään hanavettä ei kyllä kenenkään kannata omatoimisesti mennä ruikkimaan suoniin tai lihaksiin.

Steriilillä vedellähän laitetaan ne ns. aquarakkulat alaselkään synnytyskipuja helpottamaan. Muistaakseni ne pistetään ihon sisään ja ne kirvelee ihan pirusti. Jos pistettäisiin fysiologista keittosuolaliuosta, niin sehän ei kirvele ja sitä voi laittaa suoneenkin.

ootko jotenkin taula? Eihän sitä sikapiikkiä suoneen pistetä.... Sitäpaitsi alan opiskelijatkin harjoittelevat vedellä, steriilillä sellaisella pistämistä lihakseen ja ihon alle. Kyllä se vesi on sillä tavalla siis turvallista, suonesta en tiedä.

Mutta jos tää pöllö luulee että rokotteet laitetaan suoneen, niin huhhuh :D

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
ootko jotenkin taula? Eihän sitä sikapiikkiä suoneen pistetä.... Sitäpaitsi alan opiskelijatkin harjoittelevat vedellä, steriilillä sellaisella pistämistä lihakseen ja ihon alle. Kyllä se vesi on sillä tavalla siis turvallista, suonesta en tiedä.

Mutta jos tää pöllö luulee että rokotteet laitetaan suoneen, niin huhhuh :D

Steriili vesi lihakseen muuten kirvelee ihan hemmetisti...(hoitsukin heroinistin lisäksi :D )
Ja juu rokotteet laitetaan lihakseen ei suoneen!!!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja kymysys:
Niih. Onko?

On!Mutta miksi?
Oon entinen heroinisti ja olen käyttäny jopa järvivettä tai lunta tarvittaessa.Ilmakuplia täytyy olla about 20ml edestä että sydämeen vaikuttais!
Miksi vettä suoneen????????

No heroinisti varmaankin on eri mieltä mutta minun näkökulmani ei olekaan entisen heroinistin eikä edes hoitsunkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Niih. Onko?

On!Mutta miksi?
Oon entinen heroinisti ja olen käyttäny jopa järvivettä tai lunta tarvittaessa.Ilmakuplia täytyy olla about 20ml edestä että sydämeen vaikuttais!

No heroinisti varmaankin on eri mieltä mutta minun näkökulmani ei olekaan entisen heroinistin eikä edes hoitsunkaan!

Joo,mutta lähinnä mua kiinnosti tietää miksi joku pelkkää vettä haluis suoneensa tykittää
:D Ja pikku korjaus:Olen entinen heroinisti,kuivilla jo yli 10v!!

Niih. Onko?

On!Mutta miksi?

Joo,mutta lähinnä mua kiinnosti tietää miksi joku pelkkää vettä haluis suoneensa tykittää

Onnea sinulle! Sinulla on käynyt mäihä kun olet viellä täällä ja vieläpä hyvässä hapessa!

Minuakin kiinnostaa miksi vettä suoneen tai lihakseen, kyllä minä ainakin keksin täksi illaksi muutakin ohjelmaa kuin veden piikitys sinne tänne.

Niih. Onko?

On!Mutta miksi?

Onnea sinulle! Sinulla on käynyt mäihä kun olet viellä täällä ja vieläpä hyvässä hapessa!

Minuakin kiinnostaa miksi vettä suoneen tai lihakseen, kyllä minä ainakin keksin täksi illaksi muutakin ohjelmaa kuin veden piikitys sinne tänne.
no eikö se käynyt jo selväksi? ap halusi verrata siihen, että vaikka rokotteessakin on turvallisia aineita, ne eivät ole turvallisia pistettynä.. näin ymmärsin hänen pointtinsa..

Alkuperäinen kirjoittaja miksei:
Voiko sitä sit pistää vaikka lihakseen?

Siis raanavettäkö? H20? Ei voi! Fysiologinen keittosuolaliuos on ihan eri asia kuin vesi.

Mitä sä hommailet siellä?

Joo tästä viimeistään vakuuttuu että iiiiiiihan varmasti nikillä Virpi kirjoitteleva on lääkäri :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi2:

Siis raanavettäkö? H20? Ei voi! Fysiologinen keittosuolaliuos on ihan eri asia kuin vesi.

Joo tästä viimeistään vakuuttuu että iiiiiiihan varmasti nikillä Virpi kirjoitteleva on lääkäri :laugh: :laugh:

miten niin?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi2:

miten niin?

Tiedä häntä mikä lääkärifiksaatio näillä joillain kirjoittajilla on, kai ne vihjaa että suomalaiset lääkäri pistelevät potilaidensa suoneen ja lihaksiin vettä? Ota näistä selvää...

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
No aly hoi ala jata, vedellahan sita tiputuksessakin nesteytetaan ja laitetaan aivan litratolkulla. Tosin suoraan hanastaei tietty tamakaan vesi tule. Mita sa puuhaat?

Ja missäkähän sitä vedellä nesteytetään?
ottakaa asioista selvää ennenku jauhatte...

Yhteistyössä