Onks teillä kaikilla sangenic (vai mikä se nyt oli) vaipparoskis???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tolvana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
etkä oikeasti ymmärrä eroa kotikeittiön ja ravintolan välillä, vai esitätkö vaan?

En ymmärrä miten se pjaska olisi sen erilaisempaa siellä ravintolan, kuin kodin keittiössä.

Toki jos siellä kotikeittiössä ei muuta kuin mikrossa lämmitetään eineksiä...

Se ero, että kakka ei ole vieraitten:) Mutta ei meillä pestäkään kakkapyllyä keittiössä, halusin vaan kommentoida muuten vaan. Meillä on kyllä vessassa ihan tarpeeksi iso lavuaari... muuten, en tee ruokaakaan tiskialtaassa, vaan ihan keittiötasoilla:) Enkä tajua, mitä väliä on jos pyllyn pesee tiskialtaassa, saahan sen altaan pestyä! On se likavesikin bakteeripitoista, joka tulee likaisista astioista. Toki, jos keittiön allasta ei ole tapana pestä, niin on eri asia :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Anteeksi mutta jos mä pesen meidän vauvan pepun 3 päivän välein tuossa hanan alla ni mä en laske sit ulosteilla läträämiseksi.

Oletko kuullut ehec-bakteerista? Kauhistuttaa ihan ajatella että toiset viis veisaavat lastensa terveydestä :(

Meidän pojalla on sen verran kova kakka, että saan ne aina vaipasta kipattua pönttöön, niin ei jää haisemaan.

Ja keittiössä en minäkään vaan pystyisi vauvan pyllyä pesemään, sori. Mulla on kyllä toisinkin päin, että en pysty mitään astiaa viemään vessaan :x

Heh meillä kyllä pestään toi lavuaari aika tasaisin väliajoin eikä siellä mitään eineksiä käsitellä,en edes ajatellu että jonkin mielestä se olisi outoo :D

Etkö? Söisitkö ravintolassa jossa käsiteltäisiin keittiössä myös ulosteita? Jaa mutta sellaisen toiminnan lopettaisi jo terveystarkastaja.

Anteeksi mutta jos mä pesen meidän vauvan pepun 3 päivän välein tuossa hanan alla ni mä en laske sit ulosteilla läträämiseksi.

Tässä tosiaan näkee että kuinka erilainen käsitys ihmisillä on hygieniasta eikä ole taidettu kaikissa kodeissa tai koulussakaan opettaa edes sitä perushygieniaa. Meillä ainakin pestään keittiön lavuaarissa perunoita ja myös satunnaisesti tiskataan, vaikka tiskikone onkin. Ja keittiön lavuaarissa ei TODELLAKAAN pestä lapsen kakkapyllyä. Yököttää pelkkä ajatuskin.

Miksi vain kolmen päivän välein peset lapsen kakkapyllyn? Taitaa olla aika likainen lapsi. Kuitenkin lapsi mitä ilmeisimmin kakkaa useamman kerran päivässä, jos vaipparoskis on tarpeen hajun vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Meidän pojalla on sen verran kova kakka, että saan ne aina vaipasta kipattua pönttöön, niin ei jää haisemaan.

Ja keittiössä en minäkään vaan pystyisi vauvan pyllyä pesemään, sori. Mulla on kyllä toisinkin päin, että en pysty mitään astiaa viemään vessaan :x

Näin juuri. Mitään ruuan kanssa tekemisissä olevaa asiaa ei vessaan viedä eikä vessasta mitään keittiöön. Perusoppia hygieniasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ei niitä kyllä yksitellen voi lähteä viemään ulos kun ei omakotitalossa asu. Ajattelin itsekin, että pitäisikö jokainen laittaa yksitellen pussiin, mutta ei se ainakaan luontoa säästä.

Mä laitan leipä- ja hedelmäpusseihin.
Ne kun menisi roskikseen joka tapauksessa.
Näin ei tule ylimääräistä jätettä

mie nostan pussissa parvekkeelle ja kun lähdetään ulos,niin otan mukaan. Ei niitä linnut ja oravat noki eikä se haise muille parvekkeille.

Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
Anteeks, mutta kakkapyllyn pesu keittiön lavuaarissa... :x

Mitäs sitte? Ethän sä kuitenkaan sieltä lavuaarista syö? Ja saa sen pestyä, jos tarve vaatii.

Niimpä. Voihan wc pytystäkin syödä, pesethän sinä senkin silloin tällöin :whistle:...

Joten pitääpä kommentoida molempia, vaikka onkin pitkä siitä, kun tämä keskusteluketju käytiin.

Eli vaipparoskis: Nyt harkitaan ostoa, kun kesähelteet alkavat ja meillä koko asunto tosi lämmin. Mietitään just, että mikä ois hyvä malli. Ja siksi löysin tämänkin keskustelun, kun googlailin aiheesta. Vaipat viedään nykyisellään ulos joka ilta kansiroskiksesta - näin tehty koko ajan. Mutta jotenkin kesällä hajut leviävät paremmin, yök.

Ja pepunpesusta: Meillä pestään kans keittiössä enkä ole ikinä edes miettinyt, että siinä olisi jotain outoa. Peseehän ihmiset hampaansakin harjalla, jonka paskanhöyryt tasaisin ajoin kietaisee hellään huomaansa suihkunkosteassa kylpyhuoneessa. Mahtaa olla elämä aika vaikeeta niillä, jotka jokaisesta asiasta vetää pultit :)

mä en todellakaan pesis kakkapyllyä keittiön lavuaarissa. pesen siellä myös perunoita.
mielestäni nämä eivät sovi yhteen...
mun mielestä on outoa että teidän mielestä toi ei oo outoa!! :D

mut mä oonki ehkä vähän friikki muutenki, ku pesen vessanki lavuaarissa kakkapyllyn, kyllä pesen lavuaarin heti saippualla sen jälkeen. jos on ollu oikeen löllö kakka.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ei niitä kyllä yksitellen voi lähteä viemään ulos kun ei omakotitalossa asu. Ajattelin itsekin, että pitäisikö jokainen laittaa yksitellen pussiin, mutta ei se ainakaan luontoa säästä.

no ei kertakäyttövaipat mitenkään pakattuna säästä luontoa. kun käytät jo kertaalleen käytettyä hedelmäpussia/leipäpussia jne, et tuota yhtään enempää jätettä kuin muutenkaan. miksei vaippoja VOI viedä yksitellen ulkoroskiin?

No mieti. Jos vauva kakkaa vaikka 10 krt/päivä ja asut kerrostalossa toisessa päässä pihaa roskikseen nähden. Ei siinä ravaa sielä jatkuvalla syötöllä+ sitten vielä muu roska mitä tulee.

Oho, tuleeko jollain vauvoilla noin usein kakkaa?? Ei meillä ainakaan kummallaakaan..

niille vähille kertiksille mitä tuli, oli heilurikannellinen roskis ulko-oven vieressä, kuistisyvennyksessä. sinne työnsin aina käyteyn vaipan. Ja täällä on vielä kylmä suurimman osan vuodesta niin ei ne siinä ulkona millekään haissut. Eikä kyllä lintujakaan kiinnostanut meidän likavaipat.

kerrostalossakin voisi ihan hyvin laittaa roskiksen vaikka parvekkeelle ja ottaa sieltä pussin sitten mukaan kun muutenkin vie roskia.

Meillä ei todellakaan tarvittu moista ihmeroskista. Kolme kaveri asellaisen hankki ja jokainen myi sen pois parin kuukauden kuluttua vauvan syntymästä, kun kokivat täysin turhaksi ja todella kalliiksi käytössä. Meillä on käytetty osittain kestovaippoja ja osittain kertksia. AInoa kerta kun hajuhaittoja on tullut, oli kun unohdin likaisten kestovaippojen kassin kylpyhuoneen lattialle ja lattialämmitys alkoi lämmittää sitä. Meillä on koko vaippojenkäyttöajan täyttynyt kertakäyttövaipparoskis reilun viikonvälein, eli vanhimmat vaipat samassa pussissa ovat noin viikon ikäisiä, eikä ne silti haise millekään. Kannellinen roskis ja vaipoista kipataan isommat tuotokset vessanpyttyyn ja sen jälkeen vaippa tiukkaan pakettiin, niin ei haise millekään, vaikka sitten haluaisikin säilyttää vaipparoskista keittiössään.

Alkuperäinen kirjoittaja voik:
Ei ne pitseriaa varmaan omista! Haloo.

:headwall: järjen jättiläinenhän sä oot.

:D Päivän naurut. :D

Kakkapyllyn pesemistä keittiössä en kyllä ymmärrä minäkään. Sehän on melkein sama kuin tiskaisi astioita WC-pöntössä (senkin saa välillä pestyä juu...)

No, kukin tavallaan. Toivottavasti tuttavistani ei kuitenkaan kukaan tee niin. Kiva kaffitella :D .

Yhteistyössä