Onks täällä ketään lähihoitajaa joka suuntaunut ensihoitoon?

Millasta se opiskelu silleen on, onko rankkaakin? En oo ite mikään hikipinko, eli lukea pitää aika paljon. Mua vaan kiinnostais kovasti tuo ja nimenomaan sairaankuljetus.
Mietin sitten sitä, et jaksanko opiskella sitä ja hoitaa vielä lapset+kotityöt. Toki mies on ja sille kuuluu yhtälailla tää kodinhoito kun mullekin. :)

Jos joku täällä olis ja kertois tarkemmin. Mulla Laakson yksikössä koulutusohjelma tilaisuus 27.9, joten siihen mennessä pitäis olla niinku aika selvää asia. Alunperin tarkoitus oli suuntautua lapsiin ja nuoriin, mutta en todellakaan jaksa sitä hommaa kovin pitkään. :/
 
vv
Minä olen. Tosin en töissä sairaankuljetuksessa vaan ihan kotipalvelu puolella. Samoin mieheni on lähihoitaja, suuntautunut ensihoitoon ja työskentelee sairaankuljetuksessa. Nykyään alkaa olemaan vaan aika tarkkaa tuo lähihoitajien työskentely lanssissa... Miehenkin pitäisi päästä kouluun joko sairaanhoitajaksi taikka ensihoitajaksi lukemaan jotta saisi edelleen työskennellä lanssissa...
 
Taitaa tosiaan olla niin, että jos ensihoitoon töihin haluaa niin kannattaa lukea sairaanhoitajaksi. Itse opiskelen ja meidänkin luokalla on mies, joka on palomies-sairaankuljettaja ja töissä ambulanssissa. Nyt sitten opiskelee sairaanhoitajaksi, vaikka on vuosia tehnyt ensihoitotyötä.
 
ensihoito
Minä olen suuntautunut ensihoitoon, mutta päivääkään en niitä töitä ole tehnyt. En halunnut mennä sairaalaan ensiapuun mittailemaan verenpaineita ja kuivittamaan mummoja +muita "paskahommia". Juuri muutahan ei lähärit ainakaan tässä kaupungissa saa tehdä. Suosittelen kuitenkin käymään koulutusohjelman, oli todella opettavainen ja mukava vuosi! Moni luokkalaisistani naisista jäivät lopulta lanssiin töihin ja hyvin tyytyväisiä ovat olleet! Jos oma elämäntilanne olisi ollut vähän eirilaisempi, olisin varmasti hakenut myös ambulanssiin töihin. Nykyää vaan ei meinata helpolla lähäreitä palkata, mieluummin sh.
 
Meidän luokalla kans 5 poikaa ja kaikille työnantaja sanonut et koulun penkille takas. Opiskelaan siis sh, kun on "uhkailtu" et vuoden 2010 jälkeen ei riittäis enää et hoitotason kokeet suorittaa vaan pitäis sh olla.
 
Mä haluisin just nimenomaan lanssiin töihin. Täällä niitä hommia kyllä on paljonkin. Mä en taas sairaanhoitajaksi haluis ollenkaan. No pitää vielä miettiä. Saanhan tehdä muutakin kun sitä ensihoitoon liittyvää, vaikka sitten siellä päiväkodissa. Kunhan tuon vuoden saan käytyä niin hyvä olis. =)

Tietääks kukaan tuosta palkkauksesta, onko sama peruspalkka lanssissa kuin muuallakin? Netistä yritin kattoo ja siellä joissain paikoissa oli, et ihan normi palkalla menee + tietysti lisät päälle. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Mä haluisin just nimenomaan lanssiin töihin. Täällä niitä hommia kyllä on paljonkin. Mä en taas sairaanhoitajaksi haluis ollenkaan. No pitää vielä miettiä. Saanhan tehdä muutakin kun sitä ensihoitoon liittyvää, vaikka sitten siellä päiväkodissa. Kunhan tuon vuoden saan käytyä niin hyvä olis. =)

Tietääks kukaan tuosta palkkauksesta, onko sama peruspalkka lanssissa kuin muuallakin? Netistä yritin kattoo ja siellä joissain paikoissa oli, et ihan normi palkalla menee + tietysti lisät päälle. =)
Miksi et haluaisin opiskella ensihoitajaksi ammattikorkeakoulussa? Saisit sitten varmasti tehdä ambulanssityötä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Mä haluisin just nimenomaan lanssiin töihin. Täällä niitä hommia kyllä on paljonkin. Mä en taas sairaanhoitajaksi haluis ollenkaan. No pitää vielä miettiä. Saanhan tehdä muutakin kun sitä ensihoitoon liittyvää, vaikka sitten siellä päiväkodissa. Kunhan tuon vuoden saan käytyä niin hyvä olis. =)

Tietääks kukaan tuosta palkkauksesta, onko sama peruspalkka lanssissa kuin muuallakin? Netistä yritin kattoo ja siellä joissain paikoissa oli, et ihan normi palkalla menee + tietysti lisät päälle. =)
Miksi et haluaisin opiskella ensihoitajaksi ammattikorkeakoulussa? Saisit sitten varmasti tehdä ambulanssityötä.
Mä en vaan niin kovasti tykkää opiskelusta et menisin vielä ammattikorkeaan. Haluan vaan nuo lähihoitajan paperit käteen, aikaa kuitenkin siitä kun opiskelut alunperin aloittanut. Tekisin muutaman vuoden töitä ja katsoisin sitten uudestaan. Lapset vielä sen verran pieniä, ettei mun aika riitä mitenkään monen vuoden opiskeluun. Nyt on tosiaan vain tuo vuosi, se menee vaikka päällä seisoen.

:)
 
sh:ksi lukiessa sitten on tosi paljon hommaa, ei ole helppoa sitten yhtään. Olet koulussa 6-8h per päivä ja illalla monta tuntia itsenäistä työtä kotona. eli hyvä jos mies voi hoitaa yli puolet kotitöistä niin voi onnistuakin... mulla yks laps ja toinen tulossa, ja mies kotona lapsen kanssa, muuten ei tällä työmäärällä lapsen kanssa opiskelu sujuisi... ja olen nyt jo hermoraunio stressistä.... Työharjottelut on kanssa ihan yhtä rankkoja, 8h sairaalan kiireisellä osastolla, edes opiskelijana ei ole helppoa näinä hoitajapula-aikoina:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
sh:ksi lukiessa sitten on tosi paljon hommaa, ei ole helppoa sitten yhtään. Olet koulussa 6-8h per päivä ja illalla monta tuntia itsenäistä työtä kotona. eli hyvä jos mies voi hoitaa yli puolet kotitöistä niin voi onnistuakin... mulla yks laps ja toinen tulossa, ja mies kotona lapsen kanssa, muuten ei tällä työmäärällä lapsen kanssa opiskelu sujuisi... ja olen nyt jo hermoraunio stressistä.... Työharjottelut on kanssa ihan yhtä rankkoja, 8h sairaalan kiireisellä osastolla, edes opiskelijana ei ole helppoa näinä hoitajapula-aikoina:whistle:

Juu tuolla mä ilmoitinkin tuosta etten sairaanhoitajaksi halua nyt opiskella. Olikin vaan kyse tuosta lähihoitaja koulun ensihoidon suuntaavasta. Onko se sitten miten rankkaa, en tiedä. Mietin just tuota, et miten jaksan sen ja poikien kanssa. :/ Opiskelen sitten joskus myöhemmin lisää jos siltä tuntuu. Nyt haluan tuon vuoden käytyä, että saisin edes ne lähihoitajan paperit käteen. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nepeta Cataria:
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
sh:ksi lukiessa sitten on tosi paljon hommaa, ei ole helppoa sitten yhtään. Olet koulussa 6-8h per päivä ja illalla monta tuntia itsenäistä työtä kotona. eli hyvä jos mies voi hoitaa yli puolet kotitöistä niin voi onnistuakin... mulla yks laps ja toinen tulossa, ja mies kotona lapsen kanssa, muuten ei tällä työmäärällä lapsen kanssa opiskelu sujuisi... ja olen nyt jo hermoraunio stressistä.... Työharjottelut on kanssa ihan yhtä rankkoja, 8h sairaalan kiireisellä osastolla, edes opiskelijana ei ole helppoa näinä hoitajapula-aikoina:whistle:

Juu tuolla mä ilmoitinkin tuosta etten sairaanhoitajaksi halua nyt opiskella. Olikin vaan kyse tuosta lähihoitaja koulun ensihoidon suuntaavasta. Onko se sitten miten rankkaa, en tiedä. Mietin just tuota, et miten jaksan sen ja poikien kanssa. :/ Opiskelen sitten joskus myöhemmin lisää jos siltä tuntuu. Nyt haluan tuon vuoden käytyä, että saisin edes ne lähihoitajan paperit käteen. :)
no on paljon opiskeltavaa molemmissa, paljon lukemista, käytännön asioiden oppimista, hygienia juttuja, anatomiaa, fysiologiaa, lääkkeitä jne jne jne....... eli pitää olla motivaatiota ja aikaa ja luettavaa on yllin kyllin, mutta jos jaksat vuoden pinnistellä, niin onnistut jos motivaatiota on ja tukea lähitutuilta, esim välillä lapset hoitoon jollekin tutulle ennen tenttiä... jne..
 
Varmasti on opiskeltavaa. Mietin just tuota et selviänkö siitä vuodessa edes. Ainakin nyt noissa muissa osioissa pystyy joustamaan ja tavis opiskelijat pystyvät tarvittaessa pidentää opiskeluaikaa. Eli otanpa tuon maanantaina puheeksi opon kanssa, et jos siihen suuntaudun niin onko mun mahdollista sitten tarvittaessa käydä yli vuoden opiskelulla se.
Lapsia en kyl ihan hirveesti hoitoon saa ja mieskin tekee lähinnä yövuoroja. Jahka tuo äitini parantuu, niin ottaa varmasti mielellään poikia yökylään taas enempi. :)
 

Yhteistyössä