onks täällä ketään joka syönyt metforem-lääkettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiusku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiusku

Vieras
Millasia sivuoireita tullu jos on tullu? MUlla ihme heikotusta ja kuvotusta ja vatsa ihan sekasin...:( suoraan sanottuna perse ruvella alkaa olemaan.. Välillä tuntuu että näkökin sumenee. Ei taida mun kroppa tätä troppia sulattaa.

metformiinia kyllä.
Taitaa olla about sama lääke kyseessä.
Mulla ei tullu mitään ikäviä sivuoireita. Varoittelivat noista vatsavaivoista, mutta kun menin kiltisti lääkärin mukaan.

Enään ei ole mitään väliä mihin kellon aikaan ottaa ja ottaako ruoan kanssa.
Ekat 3kk otin aina ruoan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ambrosia:
metformiinia kyllä.
Taitaa olla about sama lääke kyseessä.
Mulla ei tullu mitään ikäviä sivuoireita. Varoittelivat noista vatsavaivoista, mutta kun menin kiltisti lääkärin mukaan.

Enään ei ole mitään väliä mihin kellon aikaan ottaa ja ottaako ruoan kanssa.
Ekat 3kk otin aina ruoan kanssa.

oot sitten kyllä helpolla päässy..*kade* mietin vaan kokoajan että lopetanko tän lääkkeen,ei oo enää kivaa tää kun töistä ei meinaa tulla mitään kun maha niin omituinen että sais melkeenpä vessassa istua joka vartin välein..:(

oot varmaan alottanu sillä että eka viikko joka toinen päivä nappi, toka viikko joka päivä nappi, kolmas viikko joka toinen päivä 1 ja joka toinen 2? Mulla ainakin lääkäri painotti että malttia pitää olla :)
Sano myös jos noston aikana alkaa tulla kiusallisen paha olo (vatsassahan tuo tuppaa vaikuttamaan) niin sitten menee vähän pidemmän aikaa sillä harvemmalla määrällä.

toki jos oot pienellä määrällä mennyt kokoajan niin sit varmaan lääkäri on oikea taho.
Syötkö diabetekseen vai insuliiniresistenssiin vai mihin vaivaan?

Noita metforemei ja metformiineja kun on montaa eri lajia. Metformin actavis ei mulla ainakaan antanut oireita :)

Minulla oli turvotusta opaut 3 viikkoa mutta helpotti sen jälkeen.Paino rupesi pikkuhiljaa tippumaan että voin sanoa tehokas hyvä lääke kun alusta pääsee vain ohi.

mä syön pco oireisiin sitä. Mulla oli niin et eka viikko 1 tbl/pvä ja toka viikko 2 tbl/pvä ja ny oon pari päivää syöny 3tbl päivä ja olo senkun pahenee.. JA tuo on se annostus mihin pitikin päästä. Ehkä soitan huomenna sinne hoitavalle lääkärile ja kysyn lisäohjeita et pitäskö mun syödä sit vaan 2 tbl päivässä tms. Kun jaksaiskin vielä muutamia viikkoja kokeilla et helpottaako tää yhtään. Mikähän ihme siinä on että se mahan pistää näin mutkalle?

joo mulla kanssa todettiin pco ja kun ylipainoa niin insuliiniresistenssi. Ei ollu tehonnu kuntoilut ja ruokavalion muutokset vuoden aikana. Ei siis viisari liikkunut mihinkään suuntaan - kaikista vähiten toivottuun.
4kk -10kg. Eli auttavat kyllä :)

Tsempit sinne!

3kertaa viikossa lenkillä, enkä dieetannu.. Jätin vaan sokerijuomat (energiajuomat ja limut) pois (vaihdoin siis sokerittomaan).
Lähti aikalailla ittekseen. Ekat 6kiloa tais mennä suoraan "kusen mukana pönttöön" näin rumasti sanottuna ja 4kiloa sitten olikin hankalampia.
mulla toi 10kg oli tavote ko lääkäri sano että pco:n parantumiseen auttanee se 10kg pois saanti. No eipä se niitä tarkistanu kun niin nopeasti kipitin takaisin. Totes että turhaa maksan ultrasta (yksityisellä kävin) kun voi mennä helposti puolivuotta että rakkulat katoaa.

Onneks loppuu loma nyt niin pääsee taas normirytmiin. Alkanut rakastamaan liikuntaa taas pitkästä aikaa :)

kiitti sulle vastauksista,mulla olis juuri se kymmenisen kiloa pudotettavaa että jos mäkin nyt sitten kestäisin noita kamalia sivuvaikutuksia vielä jonkin aikaa... Soitan kyllä lekurille ja kysyn et mitä mieltä se on. Eikun hyvää uutta vuotta sulle ja tosiaan kiitti tsempityksestä :)

mä söin sitä vähän reilu puol vuotta,10kg lähti painosta pois,muistaakseni ensimmäisen viikon vai oisko kakskin ollu sellanen rasvaripuli,kaikki tuli vetenä ulos.ei ollu kivaa mutta elimistö tottu kyllä ja siinä oli se hyvä puoli että rasvaista ei pystyny syömään jos ei ripulia halunnu.sain lapsettomuuslääkäriltä näitä ovuloimattomuuteen ja painonpudotuksen tueks.no tulos oli parhain,paino tippu ja tulin raskaaks.laskettu aika on helmikuussa :)

oot sitten kyllä helpolla päässy..*kade* mietin vaan kokoajan että lopetanko tän lääkkeen,ei oo enää kivaa tää kun töistä ei meinaa tulla mitään kun maha niin omituinen että sais melkeenpä vessassa istua joka vartin välein..:(

Yhteistyössä