Onks mun päässä vikaa vai vääristääkö valokuvat oikeesti?

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
Mä en yleensä edes suostu valokuviin, mutta nyt oltiin viikonloppuna juhlissa joissa ei voinu välttyä kuvaamiselta.

Omasta (ja miehen) mielestä olin hyvännäköinen, tiedän olevani ylipainoinen. Sain sitten nähtäväkseni kuvia sieltä juhlista ja voi hertsileijaa mikä plösö mä olenkaan.

Miten voi olla niin suuri ero peilissä ja kuvissa?

Peilatessa sitä vissiin automaattisesti laihistaa, kääntää "hyvän puolensa" ja sulkee silmät virheiltä. Mäkään en voi sietää muiden ottamia kuvia, enkä halua että mua kuvataan. Suurin osa kuvista joita itse otan tai isompi lapsi ottaa, menee poistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Peilatessa sitä vissiin automaattisesti laihistaa, kääntää "hyvän puolensa" ja sulkee silmät virheiltä. Mäkään en voi sietää muiden ottamia kuvia, enkä halua että mua kuvataan. Suurin osa kuvista joita itse otan tai isompi lapsi ottaa, menee poistoon.

Eli siis päässä vikaa, kun ei vain näe totuutta.

Mä tajusin vasta 15,5kg laihdutuksen jälkeen valokuvia katsellessani miten hirveä läski olin. Tämän vuoden alussa kun olin sen 15,5kg painavempi niin en tuntenut itseäni niin hirveäksi...

Kaipa se on siitäkin, kun se kamera vangitsee sen yhden ja ainoan hetken, eli se ei tavallaan ole kokonaisuus. Vaan sekuntin tuhannesosa esim jostain liikkeestä tms, ja sitten näyttää hupsulta kun sitä muuta osaa siitä liikkeestä ei näy. Ymmärsköhän kukaan.
Mut siis mun mielestä videokuva on jo ihan eri, se on paljon enempi luonnollisen näköistä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Kaipa se on siitäkin, kun se kamera vangitsee sen yhden ja ainoan hetken, eli se ei tavallaan ole kokonaisuus. Vaan sekuntin tuhannesosa esim jostain liikkeestä tms, ja sitten näyttää hupsulta kun sitä muuta osaa siitä liikkeestä ei näy. Ymmärsköhän kukaan.
Mut siis mun mielestä videokuva on jo ihan eri, se on paljon enempi luonnollisen näköistä.

No joo videokuva kyllä näyttää hyvältä tai siis siltä miltä mä kuvittelen näyttäväni, mutta video taas tuo esille sen oudon äänen jota en omakseni tunnista.

Tiedän olevani hankala tallennettava. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Ihan sama mitä painan, musta ei hyvää kuvaa saa ikinä |O

Mulla joskus pärstä onnistuu, mutta kroppa ei koskaan näytä hyvältä. Silloinkin kun olin hoikka niin aina olin jotenkin kummallisessa asennossa vähintään.

Mä oon kuvissa aina ns. naama levjänä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

No joo videokuva kyllä näyttää hyvältä tai siis siltä miltä mä kuvittelen näyttäväni, mutta video taas tuo esille sen oudon äänen jota en omakseni tunnista.

Tiedän olevani hankala tallennettava. :D

No juu, se ääniongelma tulee sitten videoinnissa vastaan ;)
Mutta se ongelma taitaa olla kaikilla. Harva kai omasta äänestään heti pitää, mutta kun sitä paljon kuuntelee, niin tottuu siihen että se on äänitteeltä kuultuna niin erilainen. Jotenkin se liittyy siihen, että kun puhutaan, niin ääni kaikuu meijän kuuppanoissa, mutta sitten tallennettuna ei sitä kaikua ole.