onks muita joiden lapsoset ei ole kertaakaan elämänsä aikana käyneet vielä parturissa??

  • Viestiketjun aloittaja yks äitee
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse osaan leikkaa lasteni hiukset hyvin ja leikkaankin ja tasoitan monta kertaa vuodessa, mutta silti he käyvät 2-4x vuodessa parturissa, koska haluan, että ovat siistejä. En ymmärrä tuollaisissa asioissa säästelyä. Ostattekko kaupastakin vaan kalapuikkoja ja lenkkiä?
Miksi ihmeessä veisin?
Pienten tyttölasten hiukset on suhteellisen helppo napsaista itsekin siistiksi. Tai ainakin mulle riittää se mitä itse saan aikaan.

Sen mitä omaa päätäni olen kampaajalla käynyt laitattamassa, niin monesti sieltä saa vielä itse siistiä "kampaajan vapaapäiviä"...
Käytän sitten mieluummin vaikka siihen sisäfileeseen sen rahan mikä säästyy, kun ei tartte lapsia juoksuttaa istumassa kampaamon jakkaralla.
 
Nykyään ammattilaista suosiva
3- ja 2-vuotiaat eivät ole käynneet. Esikoisen joka täyttää 6v. käytiin juuri, oli neidille ensimmäinen kerta. Mä olin itse 21v. kun kävin ensimmäistä kertaa parturissa...
 
myy
Olen aikoinani kampaajaksi opiskellut,joten leikkaan lasteni hiukset...päivääkään en ole töitä tehnyt ja leikkuutaito ihan hukassa jo:) yhden kerran on tyttöni käynyt kampaajalla,laitettiin sellanen violetti valetupsu hiuksiin...
 
6 lasta eikä kukaan oo koskaan oarturissa käyny. Ku mun ikiomassa kotiparturissa :D Vanhin tyttö on 11 v. EIkä mieskään oo sen koommin parturissa käyny ku minut tapas. Osti hiustenleikkuukoneen ja anto sen mulle ja sano,e ttä ala opettelee =) Siitä se lähti. Aina sillä varauksella aloin leikkaa, että lopuiks ajetaan kaljuks jos menee pieleen. Ei oo kertaakaan 12 vuoden aikana tarvinnu kaljuks vetää ;)
 
moni osaa, ei se vaikeaa oo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse osaan leikkaa lasteni hiukset hyvin ja leikkaankin ja tasoitan monta kertaa vuodessa, mutta silti he käyvät 2-4x vuodessa parturissa, koska haluan, että ovat siistejä. En ymmärrä tuollaisissa asioissa säästelyä. Ostattekko kaupastakin vaan kalapuikkoja ja lenkkiä?
no mutta, ei kai ammattilainen vie omaa lasta kollegalleen..kjäh? ;)
 
TilkkuTyttö
Ei hiusten leikkaaminen ole mitään erityisen vaikeaa, jos pysytään muutamassa perusmallissa. Mä sain jo teininä harjoitella paljon hiustenleikkuuta, ja leikkasin miehenikin hiukset monta vuotta, kunnes hän vihdoin alkoi käymään parturissa (kiva mulle, vähemmän hommaa).

Mutta kysymykseen vastaus- ei ole lapset käyneet parturissa (1v ja 5v pojat), eivätkä varmaan tule vuosiin käymäänkään. Minäkin kävin ekaa kertaa elämässäni viime kesänä :D
 
f
No juu, meidän kohta 10v, kohta 6v ja kohta 3v pojat eivät ole vielä koskaan olleet parturissa, vaan olen leikannut heidän hiuksensa kotona. Kahta isompaa ajattelin kyllä ensi syksystä lähtien alkaa käyttää ihan oikealla parturilla, mä kun osaan leikata vain paria erilaista mallia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Ei hiusten leikkaaminen ole mitään erityisen vaikeaa, jos pysytään muutamassa perusmallissa. Mä sain jo teininä harjoitella paljon hiustenleikkuuta, ja leikkasin miehenikin hiukset monta vuotta, kunnes hän vihdoin alkoi käymään parturissa (kiva mulle, vähemmän hommaa).

Mutta kysymykseen vastaus- ei ole lapset käyneet parturissa (1v ja 5v pojat), eivätkä varmaan tule vuosiin käymäänkään. Minäkin kävin ekaa kertaa elämässäni viime kesänä :D
Mutta suoraksi saaminen voi olla =)
Aina voi leikkaus mennä vinoon suorissa hiuksissa.

 
16v käynny varmaan 2 kertaa elämänsä aikana. Haluaa että minä leikkaan kun saannu parturissa aina "vääränlaiset". Kuopus ja keskimäinen eivät myöskään käyneet koskaan. Tytöllä pitkä suoratukka josta ajoittain tasoittelen latvat ja pikku miehella siilitukka. Mä leikkaan ihan ok ja ei ole sellasen itse kynityn näkönen. Kyse ei ole oikeastaan säästämisestä vaan siitä että jos osaan itse niin miksi teettäisin muilla? Ja leikkaan tosiaan muuta kuin tasa siiliä jokaiselle! Tolle teinille on tehty raitoja ja vaalennettu ja vaikka mitä toiveiden mukaan. Hiusten leikkaaminen ei muuten ole rakettitiedettä joten jos on kunnon sakset ja vehkeet niin varmasti oppii.
 
vieras
Tyttö 10v eikä ole tarvetta parturissa käyntiin, pitkä tukka ja latvoja voi leikata itsekkin. Juhlakampaukset osaan tehdä itse. Tyttö on muutaman kerrran kysellyt kampaajalle pääsystä. :) Kesällä on serkun rippijuhlat ja ajattelin silloin viedä tytön kampaukseen. Mitähän kampaus lapselle maksaa, onko saman kuin aikuiselle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse osaan leikkaa lasteni hiukset hyvin ja leikkaankin ja tasoitan monta kertaa vuodessa, mutta silti he käyvät 2-4x vuodessa parturissa, koska haluan, että ovat siistejä. En ymmärrä tuollaisissa asioissa säästelyä. Ostattekko kaupastakin vaan kalapuikkoja ja lenkkiä?
no minkä takia se häiritsee jos joku ei lastaan parturissa käytä?
 
vieras
mie olin 15v kun menin eka kertaa oikeeseen parturiin! Kikkarasäkkärä permiksen otin ;) (ja vuosi oli -85)
Oma 4v tais olla 2v kun kävi ekan kerran, 2-3x vuodesssa käy, otsatukkaa siistitään itte. 2v luonnonkikkara ei oo vielä käyny
 
Meillä on poika käynyt 1,5-2 kk välein parturissa siitä saakka kun oli yksivuotias (on nyt siis 5 v) Eipä tulisi mieleenkään leikata itse pojan tukkaa, kun en ole sen alan ammattilainen ja siilitukka pienellä pojalla nyt vaan on kertakaikkiaan :x

Joka hommaan on oma ammattilainen ja palveluja on myös syytä käyttää. Niin se yhteiskunta pyörii ;)

Käyn muuten itsekin 4 viikon välein kampaajalla. Se on niitä viimeisiä asioita, joista alkaisin tinkiä.
 
Meiläl 4-vuotias ei ole käynyt eikä tule käymäänkään. Hiusten tasaaminen ei ole kovin hankalaa ja pienillä (ja vähän isommillakin) lapsilla hienot muotoon leikatut kampaukset menevät hukkaan. Plus että tyttö tykkää omasta pitkästä tukastaan ja antaa sitä hoitaa tosi nätisti, joten pysyy tosi hyvässä kunnossa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse osaan leikkaa lasteni hiukset hyvin ja leikkaankin ja tasoitan monta kertaa vuodessa, mutta silti he käyvät 2-4x vuodessa parturissa, koska haluan, että ovat siistejä. En ymmärrä tuollaisissa asioissa säästelyä. Ostattekko kaupastakin vaan kalapuikkoja ja lenkkiä?
Meillä ei lenkkiä syödä oikeastaan koskaan, kalapuikkojakin harvoin.

Lapsella on aistiyliherkkyys ja se on pahimmillaan tuolla korvien seudulla, mihin ei saisi koskea ja mistä ei saisi leikata. En viitsi viedä parturiin huudatettavaksi ja väkisin pidettäväksi.
 

Yhteistyössä