Onks kukaan kokeillu kuntonyrkkeilyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pumpum!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hanskat kädessähän siellä ollaan, kaikessa liikunnassa tulee hiki riittävällä sykkeellä. Reipas käsien heiluttelu poistaa olka-hartiaseudun jännityksiä ja kiputiloja.

Treenataanko siellä yksin ja nyrkkeillään ilmaan, vai jotenkin parittain mätkitään toisen käsiin?

Ja ei kai ne niitä kynsiä näe... Mutta haittaakohan ne muuten, menevätkö heti poikki :)

[QUOTE="tööt";22823469]Mene katsomaan treenejä, saat parhaan vastauksen kaikkiin kysymyksiisi.[/QUOTE]

Voisin toki mennäkin, mutta kun alkeiskurssi alkaisi ensi viikolla, niin haluaisin hiukan tietää, kannattaako minun mennä sinne. Turhaan en viitsisi kurssista maksaa, jos se onkin sitten jotain ihan muuta kuin mitä olen odottanut :) (Ja ei, ei ole ilmaista kokeilukertaa tuolla alkeiskurssilla)

Ei sitä vielä ekoissa treeneissä tarvii maksaa. Mene alkeiskurssille ja käy pari kertaa ja katso mitä siitä pidät. Meidän salilla sai ainakin pari viikkoa maksamiseen.

Olen käynyt urheiluseuran järjestämässä kuntonyrkkeilyssä yhdellä koululla. Tehokasta on ja auttaa jumiintuneihin hartioihin. Ensin lämmittely (juoksu/naruhyppely yms.). Usein pareittain harjoitellaan hanskat kädessä tai sitten vaan nyrkkeillään ilmaan. Aina jotain kuntopiirityyppistä treeniä vatsa-, selkä- ja jalkalihaksille, kyykkyjä, punnerruksia. Kannattaa kokeilla!

Mä sanoisin, että noi rakennekynnet ei toimi. Mulla ainakin tuntuu ikävältä jos on kynnet päässy vähänkin liian pitkiksi kasvamaan. Riippuu varmaan rakennekynsien pituudestakin, mutta eihän sitä kättä saa kunnolla nyrkkiin jos on kovin pitkät kynnet. Ja siinä kasvaa vammariski jos ei pysty pitämään käsiä oikeassa asennossa.

Mä alotin viime syksynä miehen kanssa kuntonyrkkeilyn. Mä siellä ainoana naisena hillun miesten ryhmässä. Kaksi kertaa viikossa käydään hakkaamassa säkkiä ja toisiamme.

Kuntonyrkkeily on just mun tyylistä liikuntaa. Siellä on joku joka pakottaa tekemään punnerruksia ja huuvereita, mutta toisaalta meininki on niin rento, että saa tehdä just niin paljon kun jaksaa. Aivan mahtavaa kunteilua varsinkin tällaselle tietokonetyöläiselle. Hartiat tykkää! Ja sen rankkuuden voi kanssa itse määritellä. Kyllä mä oon siellä välillä pyörtymis/oksennuspisteessä kun vedän itteni niin piippuun.

Meillä saa itse valita, haluaako nyrkkeillä kehässä vai ei.

Mutta kannattaa varmaan soitella sille valmentajalle/ohjaajalle noista kynsistä ym., se varmaan osaa vastata kaikista parhaiten.

Viimeksi muokattu:
Oon kokeillu ja tykkäsin tosi paljon. Sääli että muutin Oulusta takaisin pohjoiseen, täällä ei sitten ole mahdollisuuksia harrastaa. Ja yksinhän se ei ole läheskään sama asia..

Mä oon ja tykkäsin!
Reilu vuoden kävin kuntonyrkkeilyssä ja sitten otin potkunyrkkeilyn siihen kaveriks..lopulta kyllä luovuin kuntonyrkkeilystä ja jatkoin vain potkunyrkkeilyä...
Kannattaa käydä kokeilemassa kerta tai ainakin katsomassa :)

Yhteistyössä