Minä olen itse ollut lehdenjakajana 4 vuotta ja samaan hommaan aion palata vanhempainvapaan jälkeen, mutta minä olenkin hyvin vähäuninen ja selviän 6 tunnin unilla hyvin ja mun ei tarvi tota 6 tuntia nukkua putkeen, vaan pätkissä riittää. Minä pidän lehdenjaosta juuri sen takia, että sitten jää päivällä aikaa kaikkeen muuhunkin, 8-16 työ olisi minulle silkkaa kidutusta, sillä siinä menisi koko päivä ja muuhun ei juuri aikaa jäisi.
Aloittajan mies tekee vielä vain 2-6 päivää putkeen, elikkä vapaita ilmeisesti on aikalailla, joten ihmettelen mikä on ongelmana. Meillä osa tekee 7 yötä putkeen töitä ja sitten on vain 1 vapaa yö ja vain joka 7. viikonloppu on 2 vapaata yötä putkeen. Minä itse teen tuota 6 yötä töitä ja 2 vapaata, mutta mulla on sen lisäksi päiväpostin puolella arkisin joka aamu 3-4 tunnin työ, josta on viikonloput vapaata, joten mulla on enemmänkin noita hommia.
Meillä mies tekee tällä hetkellä myös pääasiassa yötyötä, mutta hänellä on pitemmät työajat, kun ajaa rekkaa, joten meitä on kaksi yötyöläistä täällä. Miehellä on kuitenkin hieman enemmän mahdollisuus vaikuttaa noihin työaikoihin, kun on itse yrittäjä.
Onneksi tuossa meidän lähellä on vuoropäiväkoti, että jos pitää lapsi laittaa hoitoon, niin siihen meillä on kuulemma erittäin hyvät mahdollisuudet päästä.