Onks kukaan/kenenkään mies yötyössä?

Miten teillä saadaan rytmi elämään? Mies aloitti viikonloppuna lehdenjakajana eli työtä 2-6 aamulla. Miten ihmeessä tossa saa nukuttua tarpeeksi niin että ehtis vielä nähdä mutkin jossain välissä :ashamed: Mä aion pakottaa sen lopettaan heti ku toi määräaika loppuu vaik ois lisääkin luvassa.

vieras
voi voi, mun mies lähtee joskus illalla kaheksalta, joskus kymmeneltä, joskus yöllä neljältä, joskus keskipäivällä....ja työpäivä n.12tuntia. Itelläkin kolmivuorotyö vaikken just nyt töissä olekaan......että ei toi teidän tilanne paha ole...

Meillä on mies nyt yövuorossa. Ei toki tee joka yö, mutta kuitenkin. On vielä 150km päässä töissä, että huominen meneekin sitten ihan pilalle. Jos tulee aamullasuoraan kotiin, pääsee niin myöhään kotiin, että tuskin näkis lastaan, jos sais nukkua niin pitkään, kun nukuttaa. Ja jos jää työpaikalle nukkumaan on sillonkin vasta joskun 5-6 aikaan kotona. Meillä nukkumispäivät menee aina piloille.

Lehdenjaossa on se hyvä puoli, että töitä tarttee tehä just niin kauan, kun lehdet on jaettu. Eli jos on nopee pääsee kotiin nopeesti.

Hankalaa jatkuvat yötyöt on. Sen myönnän. Kattokaa miten teillä lähtee sujuun.

No meillä mies on tehny todella pitkään yövuoroa yhdistettynä iltatöihin eli lähtee siinä 17-18 välissä illalla ja tulee yöllä siinä 3-6 välissä kotio, riippuen niin monesta eri asiasta etten ny jaksa selittää jokasta erikseen :D

Nukkuu sinne 12-14 välille ja on muutaman tunnin "hereillä ja perheen parissa" ja sitte taas töihin ...

Tähän on hyvin tottunu, alkuunsa se totuttelua vaati mutten osais enää kuvitella et ois "normiaikaan" töissä :D

Ja lisätään vielä että tekee pelkkää tällästä työvuoroa eli 5 pv viikossa ( + välillä lauantaisin päivällä )

jensku
mun mies tekee yötyötä tai siis vuorotyötä se on, kun tekee viikossa kolme vuoroa. Eli ns päivää eli klo 07-19 ja sit on neljä vapaata ja sit kolme yötä eli klo 19-07.
Meillä toi homma toimii hyvin...eli ei valittamista.

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
mun mies tekee yötyötä tai siis vuorotyötä se on, kun tekee viikossa kolme vuoroa. Eli ns päivää eli klo 07-19 ja sit on neljä vapaata ja sit kolme yötä eli klo 19-07.
Onnellinen, kun miehelläs on noin monta vapaata välissä. Keskee touhutakkin jotain yhdessä. Eikä kaikki aika mene juoksevien asioiden hoitoon. :)

vieras
Munkin mies on lehdenjakajana ja olen itsekin ollut opiskeluaikana. Miehellä on lisäksi osa-aikainen päivätyö. Eip tuossa aina saa tarpeeksi nukuttua, mutta vaikka mä oon ollu kotona kaksi vuotta lapsen kanssa niin enpä ole tainnu lapsen syntymän jälkeen nukkua yhtään kokonaista yötä...

Meillä rytmi menee silleen että mies menee 21-22 isomman kanssa nukkumaan ja mä nukutan vauvan erihuoneessa. Mies lähtee 0.30 töihin ja tuleen yleensä 3-4 aikaan töistä (jos lehdet ei tule myöhässä tai ole useampaa piiriä jaettavana tms). Mä hoidan lasten yökukkumiset jne. ja sit meillä heräillään aamulla 9-10 aikoihin. Tilanteen salliessa me molemmat nukutaan lasten kanssa päikkäreitä sillon ku sallitaan:)

Ihan hyvin tää sujuu näin. Ja tosiaan töistähän pääsee kotiin heti kun lehdet on jaettu ja kunhan siihen tulee rutiini, niin aika nopskaan ne saa jaettua, paljon nopeammin kuin piirin jakoaika on (eli se minkä mukaan palkka maksetaan)

Mun äijä ajaa rekkaa ja enimmäkseen tekee yövuoroa vaikka aamuvuoroonkin olis mahkuja.Lähtee tuossa 15-16 hujakoilla ja tulee joskus aamulla kotia.Nukkuu sit melkeimpä siihen asti kunnes taas lähtee.. :/

jensku
Alkuperäinen kirjoittaja aropupu:
Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Onnellinen, kun miehelläs on noin monta vapaata välissä. Keskee touhutakkin jotain yhdessä. Eikä kaikki aika mene juoksevien asioiden hoitoon. :)
Juu, tässä on niin monta hyvää puolta etten enää suostuis jos hän ehdottais vaihtoa tavalliseen 8-16 vuoroon. Esim lasten kanssa niin ehtii olemaan paaaljon enemmän ja toki ehditään tekemään perheenä vaikka mitä mihin ei muutoin ois kuin viikonloput aikaa.

Juu, tässä on niin monta hyvää puolta etten enää suostuis jos hän ehdottais vaihtoa tavalliseen 8-16 vuoroon. Esim lasten kanssa niin ehtii olemaan paaaljon enemmän ja toki ehditään tekemään perheenä vaikka mitä mihin ei muutoin ois kuin viikonloput aikaa.
[/code]

Tollasen vuoron minäkin ottaisin... Meillä menee ihan tyhmästi 8-20, seuraavana päivänä 20-08 ja sitten kaks tai yks vapaa... Ei paljon naurata, ainä välillä.

Mä palaan tähän nyt vrk myöhässä kun en ehtinyt eilen lukeen, mut ehkä taas joku samaisen ketjun kukkuja paikalla =)

Meillä ei varmaan jatketa kyllä tossa miehen työssä kun hän on myös kotona vauvan kanssa päivät, eikä ehdi nukkumaan kuin 21-1.30 ja 6-10 (maksimissaan) kun sitten on oltava päivä lapsen kanssa ja minä olen päivätyössä. Nyt on ainakin vielä mennyt miehellä jakoon tunti kauemman kuin mistä edes palkkaa jaetaan kun on niin tottumaton, ja varoo postiluukkujen kolinaa ym. mistä huomautettiin.

Saattaa mennä liian rankaksi tämä ensi viikolla kun palaan kesälomalta töihin. Yhden kuukauden kun nyt tätä jaksaisi kun on tilapäinen rahapula. :ashamed:

aim not sik
mies on vuorotyössä kympistä aamukuuteen (nukkuun 8-16) .. sänky on tyhjä öisin mutta en valita, saan laatuaikani :p kun tulen töistä ja haen lapsen tarhasta sitten :)
ihan sama minusta jos siis hän kävisi päivätöissä.. ja viikonloput pyhitetään suurimmaks osin perheelle.. ja frendeille jossain määrin. puolisoni sanoo että jos joku päivätyöstä hänelle maksaa yli 3 tonttua niin vaihtaa muutoin saa jäädä.
Toki on puhetta niitä pitkäaikaisvaikutuksista keskushermoston ja aivojen toimintaan mutta toistaiseksi meillä näin. Ei onneksi niin paljon työtänsä tykkää kuitenkaan että siellä eläkeikään aikoisi olla :D :LOL:

Miehel 3 vuorotyö. Viikko aamua, viikko iltaa (perjantai vapaa), viikko yötä.
Nyt yövuoros. Hyvin tuo sujuu, yövuoron jälkeen nukkuu kun mä oon töis ja poika hoidos.
Iltavuoroviikko on kaikista tylsin. Ei nähdä juuri ollenkaan ja poika näkee isänsä vain aamulla.

jensku
meillä on miehellä vielä hyvänä etuna tuon työaika-jutun myötä sellainenkin että normisti on se neljä vapaata ja sitten onkin jossain kohden vain yksi vapaa ja kolme työvuoroa jonka jälkeen on kahdeksan vapaata...sinä aikana ehtii sitten tehdä vielä enemmän kaikkea yhdessä.

niin
Mikä tuossa 2-6 työvuorossa on ongelmana?
Tuossahan voi ihan hyvin rytmittää päivän niin, että näkee suakin vai onko sulla iltavuoro työ? Kuudelta, kun pääsee aamulla töistä niin heti vaan kotona nukkumaan ja unta n. 7-8 tuntia niin hyvinhän siinä jää iltapäivä-ilta aikaa olla yhdessä niin kuin jäisi, jos olisi normaalissa 8-16 työssä.
Ai huomasin nyt, että olit kirjoittanut et miehes pitää olla päivät vauvan kanssa kotona, no eihän se nukkuminen sitten tosiaan käy, mutta niinhän se yleensä vauvan kanssa on, että jomman kumman on oltava kokonaan kotona eikä voi molemmat olla töissä ellei lasta laiteta hoitoon/saada hoitajaa kotiin.
Mutta, jos teillä vain tilapäinen rahapula niin, vähän aikaahan tuota varmaan jaksaa. Eikö miehes sitten vois mennä vielä aikaisemmin nukkumaan esim. 19.30 niin kerkeis nukkua kuitenkin kuusi tuntia? Jos on kuitnenkin vain tilapäistä niin kai sen vähän aikaa kestät ettette nää kuin pari tuntia päivässä?

vieras
Miten jos laittaisi lapsen päivähoitoon?

Noilla työajaoillahan saisi turvattua lapselle lyhyet hoitopäivät ja vaikka vapaitakin väliin? Saisi isä nukkua rauhassa lapsen ollessa hoidossa ja hakea sitten tämän kotiin joko jo lounaan jälkeen tai päikkäreiltä herättyä. Jäisi paljon yhtesita aikaa miehelle ja lapselle ja päivätyöstä palaava vaimokin saisi tulla valmiiseen ruokapöytään.

äiti
Meillä kanssa ukko tekee PELKKÄÄ yövuoroa klo 22-07, työmatka 30min. suuntaansa. Eipä tässä, tää sopii meille. Mies nukkuu tuola makkarissa (hyvä uninen) saan täälä rauhassa touhuta kotona mm.imuroida jne. Mies herää joskus viimeistään 15.30, mutta harvoin nukkuu noin pitkään. Yleensä heräilee 14-15 välillä. Siitä sitten se meijän päivä lähtee käyntiin, ootellaan et pimut herää unilta ja sit asioita hoitelemaan jne. Illat on kyllä turhan lyhyitä. Ite olen vielä kotona lasten kanssa, mut saas nähä tekeekö hän vielä silloinkin yöä kun minä palaan töihin.

Nämäkin lienee näkemyskysymyksiä. =)

Meillä molemmilla on yötyöt, mies tällä hetkellä kyllä opiskelee eli päivärytmissä. Meille kuitenkin tuo yötyö on tuonut enemmän perheen keskeistä aikaa. Miehellä kun on 100% työaika (kl 20:45-07), niin hän on aina 5 yötä töissä ja 5 vapaalla. Nuo vapaat ovat sitten perheen aikaa. Työpäivinäkin meillä on tapana herätä sen verran aiemmin että ilta-aikaa jää enemmän mitä jäisi päivätyössä. Itse teen 75% työaikaa koska yötyön positiivisena puolena saan tuosta saman palkan mitä saisin 100% päivätyöstä ja vapaita on näin huomattavasti enemmän.

Suosittelisin kanssa lapsen hoitoon viemistä, niin koko perhe saisi rentoutua. Meillä mies vie lapset hoitoon kouluun mennessään, aamusta riippuen kl 7.30-9 ja itse haen heidät herättyäni siinä kl 15-16. Kerkeän vielä juoda rauhassa kahvit tai siivoilla ennen lasten ahkemista. Oman työlistani ansiosta lapsilla tulee hoitopäiviä 3-4 viikossa, joskus riittää kaksikin. Viikonloput olisivat muuten perheen yhteistä vapaa-aikaa, mutta mies tekee sillointällöin keikkatöitä.

Mutta siis meillä tuo yötyö tuo huomattavasti enemmän yhteistä aikaa perheelle mitä päivätyö tekisi. =)

Meil mies jakaa aamupostia viikonloppusin ja meillä ainakin menee aina nukkumaan lenkin jälkeen ja me käydään se puolilta päivin herättelemässä useesti herää kyllä ennen sitä. Muuten tekee tehtaalla paljon ylitöitä juur öisin, aika vähillä unilla tuntuu nykyään pärjäävän..

Minä olen itse ollut lehdenjakajana 4 vuotta ja samaan hommaan aion palata vanhempainvapaan jälkeen, mutta minä olenkin hyvin vähäuninen ja selviän 6 tunnin unilla hyvin ja mun ei tarvi tota 6 tuntia nukkua putkeen, vaan pätkissä riittää. Minä pidän lehdenjaosta juuri sen takia, että sitten jää päivällä aikaa kaikkeen muuhunkin, 8-16 työ olisi minulle silkkaa kidutusta, sillä siinä menisi koko päivä ja muuhun ei juuri aikaa jäisi.

Aloittajan mies tekee vielä vain 2-6 päivää putkeen, elikkä vapaita ilmeisesti on aikalailla, joten ihmettelen mikä on ongelmana. Meillä osa tekee 7 yötä putkeen töitä ja sitten on vain 1 vapaa yö ja vain joka 7. viikonloppu on 2 vapaata yötä putkeen. Minä itse teen tuota 6 yötä töitä ja 2 vapaata, mutta mulla on sen lisäksi päiväpostin puolella arkisin joka aamu 3-4 tunnin työ, josta on viikonloput vapaata, joten mulla on enemmänkin noita hommia.

Meillä mies tekee tällä hetkellä myös pääasiassa yötyötä, mutta hänellä on pitemmät työajat, kun ajaa rekkaa, joten meitä on kaksi yötyöläistä täällä. Miehellä on kuitenkin hieman enemmän mahdollisuus vaikuttaa noihin työaikoihin, kun on itse yrittäjä.

Onneksi tuossa meidän lähellä on vuoropäiväkoti, että jos pitää lapsi laittaa hoitoon, niin siihen meillä on kuulemma erittäin hyvät mahdollisuudet päästä.

Yhteistyössä