Onks kellään muulla ollut raskausaikana pahoinvointia 24/7?

• Viestiketjun aloittaja pahoinvoiva
  • Ensimmäinen viesti
m
Kyllä. Mulla oli huono olo 24/7 rv 18 saakka. Oksensin joka päivä/vuorokausi ja yleensä kun aloin oksentamaan, sitä kesti sen 6 tuntia putkeen. Mies aina vitsailikin että sulla on toimisto ja makuuhuone siellä kylppärissä kun välillä nukuin siellä lattialla ja välillä istuin suihkujakkaralla pöttöä vastapäätä kun en jaksanut seisaaltaan oksentaa (lattialla istuen on hankala). Kävi joskus myös virnuilemassa että voinko pitää pienempää ääntä kun ei kuule telkkaria. Ja tosiaan joskus keskellä yötä heräsin oksentamaan.. sitten saattoi päivä mennä ilman oksua. Rv 20 mulla oli paino pudonnut noin 4 kg lähtöpainosta..

Miestä täytyy kyllä sen verran kehua että toi syötävää ja juotavaa kun kaipasin eikä pahalla virnuillut.

Kx3
Mulla oli ja jatkui viikolle 17 asti (alkoi viikolla 5). Aivan hirveetä oli, olin tiputuksessakin viikolla 11 kolme päivää, kun ei pysyny ees vesi sisällä. Viikon 17 jälkeen helpotti ja loppuraskaus olikin aika lailla oireeton (ei turvotuksia, eikä muutakaan). Poika on nyt 6 kk ja pahoinvointi on niin unohtunut, että pikkukakkonen jo kovasti mielessä. =) Voimahalaus! :hug: Kyllä se onneks menee ohi, vaikka raskasta onkin kestää.

Mulla oli ilman minuutinkaan taukoa 24/7 raskauspahoinvointi 4 ensimmäistä raskauskuukautta. Olin sen näköinenkin koko ajan = Naama turvonnu, pöhöttynyt, silmäluomissa näkyi verisuonet koko ajan, joskus oli oksennuspaineen takia puhjennut verisuonia silmistä, naama+kaula+rinta täynnä punaisia läikkiä verenpurkaumia, kurkku ja suu palaneet hapoista ja kurkusta tuli verta yskiessä välillä kun verisuonet repeytyneinä. Tosi herttaista...

:wave:
Puoliväliin oksennus lensi oli vuorokaudenaika mikä tahansa.
Loppuun asti voin pahoin ja useasti oksensinkin.
Olo oli nuutunut ja minnekään ei huvittanu mennä. Autossa oli ämpäri hanttarin penkillä.

Painoa tuli raskauden aikana 6kg, josta vauva painoi 4,5kg, istukka, vesi... eli lähtöpainosta oltiin miinuksella :D

m
Mulla oli joka takin taskussa ja käsilaukussa oksennuspussi.. niitä löyty vielä puoli vuotta synnytyksestäkin kun otin kevät/syksytakkeja taas käyttöön. Samoin kurkkupastilleja ja keksipaketteja (niitä Kaurakeksejä, tarkkaa nimeä en muista mutta niitä on 4-5 kpl/pussi).

Oli tosi yökkö olo läpi vuorokauden, aluksi en ees saattanu syödä muuta ku jogurttia ja raejuustoa ku kaikki muu oksetti,varsinki leipä! Mua sillon kovasti ihmetyttiki et mistä se "aamupahoinvointi"nimitys tulee kun ei mitenkää liittyny aamuun :D

ä
itse oksensin toisessa raskaudessa 3pvää putkeen, jonka jälkeen tiputukseen viikoksi, olo helpotti, mutta loppuraskaudessa alkoi uudestaan, silloin onneksi ei tarvinnut tiputusta, mutta painoa tuli raskausaikana vain vajaat 8kg...

jossu
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mulla oli ilman minuutinkaan taukoa 24/7 raskauspahoinvointi 4 ensimmäistä raskauskuukautta. Olin sen näköinenkin koko ajan = Naama turvonnu, pöhöttynyt, silmäluomissa näkyi verisuonet koko ajan, joskus oli oksennuspaineen takia puhjennut verisuonia silmistä, naama+kaula+rinta täynnä punaisia läikkiä verenpurkaumia, kurkku ja suu palaneet hapoista ja kurkusta tuli verta yskiessä välillä kun verisuonet repeytyneinä. Tosi herttaista...
Tuo on aivan kamalaa ja pelottavaa ku oksentaessa veri tulee!! Mulla oli kans nuin.

jossu
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Kysyn vielä, onko sulla enemmän kuin 4 lasta? Mulla 4 lasta ja kaikissa raskauksissa hirveä tuo pahoinvointi. että jokohan se helpottaisi, jos joskus 5. lasta odottaisi?

Yhteistyössä