Onks harvinaista jos polttamisesta huolimatta ei jää koukkuun tupakkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maijamuija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuota noin.. Kuka sitä nyt totena pitääkään, että yhdestä tupakasta jää koukkuun? Paskapuheeksi se mielestäni on tarkoitettukkin. Onhan noita monia, jotka polttavat satunnaisesti, usein vain vihteellä käydessään. Mutta poltappa viikko tai pari päivittäin vaikka se yksi tupakka, niin katsotaan sitten.:D Itse tosin taidankin olla jonkinlainen luonnonoikku, kun poltan aika usein sen 20 tupakka peräkkäisinä päivinä, enkä koe lopetuksesta vieroitusoireita.:) Onko muita, jotka voivat polttaa enemmän peräkkäisinä päivinä kuin sen pari tupakkaa jäämättä koukkuun?

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24648030:
Ok. :) Saanko kysyä että pystytkö sä olemaan viihteellä tupakoimatta? Kun mulle se on tahtonut olla ongelma. Aina kun joku muu polttaa, pakko vetää itsekin.:snotty:

Tuossa jo aiemmin kirjoittelinkin että viihtellä palaa, ja paljon. En edes yritä himmata, vedän oikeasti minkä ehdin. No päänsärky onkin aamulla aina sitten sen mukainen, silti vaan pitää vetää :D
Sitten menee helposti viikko-kaksi ilman, sit taas pari päivässä tai ei yhtään, tosi epäsäännöllistä. Mutta kyllä, selkeästi mullakin polttaminen liittyy sosiaalisiin tilanteisiin, on kiva hörppiä kahvia ja jutella kaverin kanssa, silloinhan tupakka on parhaimmillaan :)

Tuota noin.. Kuka sitä nyt totena pitääkään, että yhdestä tupakasta jää koukkuun? Paskapuheeksi se mielestäni on tarkoitettukkin. Onhan noita monia, jotka polttavat satunnaisesti, usein vain vihteellä käydessään. Mutta poltappa viikko tai pari päivittäin vaikka se yksi tupakka, niin katsotaan sitten.:D Itse tosin taidankin olla jonkinlainen luonnonoikku, kun poltan aika usein sen 20 tupakka peräkkäisinä päivinä, enkä koe lopetuksesta vieroitusoireita.:) Onko muita, jotka voivat polttaa enemmän peräkkäisinä päivinä kuin sen pari tupakkaa jäämättä koukkuun?

Juuri mietin että kesälomalla mökillä ollessa tuli kyllä poltettua joka päivä ja huomattavasti enemmän kuin normisti.
Poltin siis kuutisen viikkoa vähintään puoli askia joka päivä, välillä meni se pari askia kun istuttiin iltaa. Kotiin kun päästiin ja työt alkoi, totesin etteipä tee taas yhtään mieli ja olin pari viikkoa polttamatta.
Enkä edes pidä itseäni mitenkään luonnonoikkuna, tupakka vaan ei addiktoi minua juurikaan.

[QUOTE="tiina";24648153]Juuri mietin että kesälomalla mökillä ollessa tuli kyllä poltettua joka päivä ja huomattavasti enemmän kuin normisti.
Poltin siis kuutisen viikkoa vähintään puoli askia joka päivä, välillä meni se pari askia kun istuttiin iltaa. Kotiin kun päästiin ja työt alkoi, totesin etteipä tee taas yhtään mieli ja olin pari viikkoa polttamatta.
Enkä edes pidä itseäni mitenkään luonnonoikkuna, tupakka vaan ei addiktoi minua juurikaan.[/QUOTE]

Kyllä minä ainakin väittäisin tuon aika harvinaista olevan, että voi polttaa viikkoja paljonkin kokematta vieroitusoireita. Tupakka on hyvin koukuttavaa. Tämä saa minut myös miettimään, miten suuri osa tupakkariippuvuudesta onkin fyysisyyden sijaan sitä tapariippuvuutta. Jos vihteellä ollessa on aina "pakko" polttaa, väittäisin sitä tapariippuvuudeksi. Ehkä sinustakin tuntuu seuraavalla mökkivierailulla, että on "pakko" polttaa? Tai sitten ei.

Kyllä minä ainakin väittäisin tuon aika harvinaista olevan, että voi polttaa viikkoja paljonkin kokematta vieroitusoireita. Tupakka on hyvin koukuttavaa. Tämä saa minut myös miettimään, miten suuri osa tupakkariippuvuudesta onkin fyysisyyden sijaan sitä tapariippuvuutta. Jos vihteellä ollessa on aina "pakko" polttaa, väittäisin sitä tapariippuvuudeksi. Ehkä sinustakin tuntuu seuraavalla mökkivierailulla, että on "pakko" polttaa? Tai sitten ei.

Mielestäni taas tämä ketju(kin) on osoittanut että minun/sinun tapaisia polttajia löytyy, ettei se niin harvinaista ole. Ystäväpiirissäni on pari tälläistä polttajaa, ja sitten löytyy (ikävä kyllä) pari sellaista joille ei edes raskaus/imetys ole kyllin motivoiva syy lopettaa. Tosin itselleni lopetus raskauden aikana oli äärimmäisen helppo; tupakka todella oksetti.
Tupakka on todella koukuttavaa mutta fakta on se ettei se kaikkia vaan koukuta, en ole koskaan ajatellut olevani siinä suhteessa mitenkään erityinen.

Viihteellä menee paljon tupakkaa kyllä, enkä edes yritä olla polttamatta silloin. Mutta muutama viikko sitten olin viihteellä paikassa jossa kukaan muu ei polttanut ja tupakalle pääsy olisi ollut sen verran hankalaa että annoin olla, juhlin sen illan ilman tupakkaa eikä se mikään ongelma ollut.
Viime viikonloppuna mökillä ollessamme en polttanut yhtään tupakkaa joten en sitten tiedä siitä tapariippuvaisuudestakaan..

Itse olen pottanut puoli vuotta 10-15 savuketta paivassa ja nyt lahdin hiihtolomalle paikkaan jossa en voi polttaa. viikon aikana ei tullut minkaanlaisia fyysisia vieroitusoireita kuten kasien tarinaa yms. epailen etta olen riippuvainen tupakkaan sormien valissa enka aiiihen mita tupakassa on. hyva sillee et voin lopettaa ku haluan mut viihteella menee tupakkaa enemman ku muilla. muut polttaa riipouvuuteen ja ma huvikseni. t:16v poika joka on viihteella 3 kertaa viikos

Itsellä sama homma,jo n.12 vuotta tullut poltettua aina kun käy viihteellä,joskun kun ollaan todella jännän äärellä esim ennen ajokoetta saattanut myös polttaa yhden mutta muuten en polta,ei tee edes mieli.Nykyään ei tee enää mieli edes baarissa.

ja siis puolisoni polttaa eli houkutus ja tupakointiseura olisi koko ajan tarjolla,nykyään vaan ällöttää tuhkakupille haiseva mies,eipä tee mieli edes pussailla enää:D

Yhteistyössä