onkos täällä lintuihmisiä?

Täälläkin on yksi lintuihin haksahtanut immeinen =) Kunhan päästään isompaan asuntoon niin haluaisin ottaa unduja tai nymfin.. jaco olisi haaveissa, mutta taitaa haaveeksi jäädäkin :( Meillä oli 15 vuotta sitten 10 undulaattia (alkoivat pesimään ja saatiin kasvatettua poikasiakin muutama..) joten on jonkin verran kokemusta undulaateista =)
 
Meillä ei ole tällä hetkellä lintuja, ensi kesänä haluaisin ottaa pari undulaattia tai nymfejä.. mieskin antoi jo luvan :) Meidän aiemmat undulaatit oli ihmeen hiljaisia.. Yksi niistä aloitti "rääkymisen" iltaisin siinä klo 22 aikaan, se halusi selvästi alkaa nukkumaan. Rääkyminen loppui kun valot sammutettiin :D Muutama niistä oppi myös sanomaan "Terve" kun sitä hoettiin iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Mä tykkään sellaisista tumman vihreistä unduista, meillä tosin oli vaikka minkä värisiä silloin aikoinaan =)
Minkäslaisia unduja sulla on? Mistä oot hankkinu ne? Onko kesyjä? Ainoat miinuspuolet linnuissa on se niiden sulkasato ja sitten se, että aina saa varmistella että onhan ikkunat ja ovet kiinni etteivät ne karkaa..
 
Meillä on vihreitä 2, sinivalkoisia 2, haaleankeltaisia 2, 1 keltanen ja 1 sininen.
Meillä menee illalla lakana häkin päälle niin ovat hiljaa aamuun asti.
Nämä meidän eivät ole erityisen kesyjä, mutta yksi vihreä tulee kyllä salaattia syömään kädestä..
Mä tässä olen vaihtamassa näitä vähän isompiin, ruusukaijasta tai kakadua haluaisin. Kuullostaahan tuo törkeeltä että vaihtaisin, mutta kun ei tila riittäisi kaikille.. Jätän kyllä tästä parvesta ainakin pari itelle, mutta 6 olisi myynnissä jos kiinnostaa.. Laitahan yv:tä.. :D
 
hukka
Meillä on neitokakadu eli nymfi.
Aluksi niitä oli kolme, mutta kaksi ovat jo vuosia sitten kuolleet.
Tuikku on vielä henkissä ja täysissä sielun voimissa.
Neito on nyt 6v vanha.

Ennestään meillä on ollut undulaatteja, seeprapeippoja ja vihreä jacon kokoinen papukaija jonka rotua en muista.
 
Mun olis tarkoitus ottaa tulevat linnut suoraan kasvattajalta heti luovutusiän jälkeen, haluaisin että ne olisi kesyjä/helppo kesyttää. Aikuisena niitä on todella vaikeaa kesyttää. Saa nyt nähdä mihin lintulajiin päädyn, undulaatit olis kyllä lähinnä sydäntä :heart:
 

Yhteistyössä