onkos sillo ylipainoinen jos painaa 65-69 ja pituutta on 158?

vieras
No minusta on hieman, ei välttämättä paljon, riippuu ruumiinrakenteesta. Itse olen 156 cm ja 50 kg, tarkoitus olis pari kg tiputtaa kesän aikana, mutta mulla on sellainen ruumiinrakenne että ne pari kg todella näkyy..

Kunhan on omaan painoonsa tyytyväinen, ei tuo välttämättä silti ole paljon :)
 
Mie kun kävin sisätautilääkärillä (raskausaikana diabeteksen takia) niin siellä puheltiin, että koska mie oon 159,5 senttiä pitkä, niin miun pitäisi painaa 50-60 kiloa enintään. Jos painan yli 60 kiloa, olen ylipainoinen ja jatkossa suurempi riski sairastua diabetekseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja asgd:
kymmenkunta kiloa ylipainoinen, ellei ole normaalia lihaksikkaampi!!!
No mä oon 158 cm ja painan 65 ja en tod oo kymmentä kiloa liian lihava. 55 kiloisena mut varmaan ohjattais jo hoitoon tai sit mun lihakset ois kuihtuneet pois =).

 
XL
No eipä ole kummoisia painohuolia tässä ketjussa. Mulla mittaa 152 ja painoa 97, joten olkaa huoletta. Mun ei onneks tarvi täällä kysellä, olenko ylipainoinen, kun tiedän sen kysymättäkkin. Ja sit moralisoijille, olen sairauden takia ylipainoinen, en syömisteni. (kortisonihoito)
 
mun mielest on koska a) painoindeksi niin sanoo ja b) ite oon 167cm eli kymmenisen senttiä pidempi ja kun raskauden jälkeen paino on noissa lukemissa niin eipä löytynyt esim. naisten osastolta housuja ja paidat sai olla L-kokoa (largehan kertoo jo kans jotain..)


ja normaali hyvänolonpaino mulla alle 60kg.
 
Mua sanoo kaikki liian laihaksi vieläkin ja valokuvissa naama on luisevan näkönen, samoin käsivarret, painan n. 57 kg ja oon 161 cm. Painoin talvella 54 kg vaan ja itteeki oikeen ällötti kattoo peiliin, mut sit taas mun kaveri on mun pitunen ja painaa 47 kg mut ei näytä läheskään niin laihalle. Paljon riippuu rakenteesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Oikukas:
mun mielest on koska a) painoindeksi niin sanoo ja b) ite oon 167cm eli kymmenisen senttiä pidempi ja kun raskauden jälkeen paino on noissa lukemissa niin eipä löytynyt esim. naisten osastolta housuja ja paidat sai olla L-kokoa (largehan kertoo jo kans jotain..)


ja normaali hyvänolonpaino mulla alle 60kg.
L-koko ei kerro kyllä mitään...ennen lapsia painoin 62 kiloa ja käytin s ja m kokoja, nyt painoa 65 ja käytän m sekä L kokoja...Rinnat vähän isontuneet niin ei enää s-koot mahdu päälle.

Ehkäpä sen "lihavuuden" mittari onkin paremmin, että minkä kokoisia vaatteita käytät =). Jos lukemat menee 42 ylöspäin, niin ehkä sitten on painoa ehkä vähän liikaa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:
Mua sanoo kaikki liian laihaksi vieläkin ja valokuvissa naama on luisevan näkönen, samoin käsivarret, painan n. 57 kg ja oon 161 cm. Painoin talvella 54 kg vaan ja itteeki oikeen ällötti kattoo peiliin, mut sit taas mun kaveri on mun pitunen ja painaa 47 kg mut ei näytä läheskään niin laihalle. Paljon riippuu rakenteesta.
Samma här...mulla kans nuorena oli kaveri joka oli samanpituinen kuin minä, mutta sirompi rakenne...niin oltiin yhtään hoikan näköisiä, vaikka se mun kaveri painoi varmaan sen kymmenen kiloa vähemmän.
 
mä oon ton 158 pitkä ja painan 62kg,enkä tosiaan tunne itteeni lihavaksi enkä edes pyöreäksi.painoin ennen esikoista 48kg,enkä enää ikinä haluis olla sen kokoinen.

kävin muuten tossa alkuvuonna siinä inbody-mittauksessa ja sieltä sain tulokseksi,että pitäis pudottaa painoa semmonen 4 kiloa,mutta lihaksia ei saisi tulla yhtään. :eek: eli lihasmassa ylimmillään,mut painonpudotus tarpeellinen.miten saat painoa pudotettua ilman että teet sen eteen jotain????
 
No ehkei noi mitat oo ihan yksiselkoisia, kai ruumiinrakenne vaikuttaa ja esim. onko lihaksia mitenkään.

Itse olen 179cm pitkä ja painoin nuorempana ja ennen lapsia n. 70 kg ja parhaimmillaan hieman alle (nykyään n.74-75kg)
Kaksi ystävätärtäni ovat molemmat 156cm pitkiä ja painavat reippaasti alle 60 kiloa ja ovat mun mielestä ihan normaalipainoisia.

Joten äkkiseltään voisin aatella että 69kg on ihan riittävästi alle 160senttiselle?
 
noh, painoindexin mukaan lievästi ylipainoinen...
kun 69kg/158cm painoindexi on 27,6

Painoindeksi Painon määritys
18,5 - 24,9 normaali paino
25 - 29,9 lievä lihavuus
30 - 34,9 merkittävä lihavuus
35 - 39,9 vaikea lihavuus
40 tai yli sairaalloinen lihavuus

mutta siis eihän tuo koko totuutta kerro...
 

Yhteistyössä