onkos normaalia? (vauva 2½kk)

Vau! Mun tyttö nukku päikkäreitä alussa sellaset 4h kerralla ja oli muutenkin tosi vähän valveilla. Mulle sanottiin neuvolassa, että jos hereillä ollessaan on selkeästi virkeä ja valpas, niin kaikki ok. Totahan vois jo oikeasti kutsua äitiysLOMAKSI, jos on vaan tuo yksi lapsi :D
 
Meän tyttö nukkui tuon ikäsenä juuri tuollaset päikkärit. Sitten vielä tunti tai pari illalla ennenkun meni yöunille klo22 ja nukkui aina 12h...
3kk jälkeen tahti muuttui kertaheitolla, nykyään 3 kertaa päivässä nukkuu tunnin tai pari.
Mutta yöunet edelleen 12h..
Äitinsä unenlahjat on lapsella :D
 
Meillä kuopus 2kk nukkuu myös yhdet pitkät päikkäri. Laitan ulos klo 8-9 ja herää 12-13. Sitten ei kummemmin nukukaan ennen iltaa, vaan ottaa semmosia 10-15 min torkkuja. Yöunille nuukahtaa klo 20, herää klo 3-4 syömään ja nukkuu 6.30-7 asti.
 
meillä tyttö 2.5kk ja on mielestäni todella kova nukkumaan. tässä tämän hetkinen rytmi: yöunille 20-21.20, nukkuu yhteensä 11-12h (syö välillä tietty), aamulla torkut, ulkona 3h ja illalla muutaman torkut. On siis hereillä kerrallaan noin 1,5-2h. Valveilla ollessa on eri virkeä, topakka ja aurinkonen tyttö. Itsekin olen ollut huolissani tuosta määrästä ja kysellyt lähipiiristä miten heidän lapsensa ovat nukkuneet. Tietääkseni ei pidä olla huolissaan ja vaan iloinen että nukkuu hyvin.
 

Yhteistyössä